Miasto rzuci na front walki z zimą 865 ton soli, 320 ton piasku i 18 kubików solanki
27 ciągników z pługami i rozrzutnikami, 8 koparko-ładowarek, 8 koparko-spycharek, 12 pługo-piaskarko-solarek, 17 mikrociągników z pługami i rozrzutnikami do chodników i deptaków – to tylko niektóre sprzęty, którymi dysponują firmy zajmujące się zimowym utrzymaniem Jastrzębia-Zdroju.
Zabezpieczono 865 ton soli, 320 ton piasku i 18 m3 solanki. - Posiadając tak specjalistyczne sprzęty i zaopatrzenie zimowe, poślizg czasowy wykonawcom nie grozi. Kierowcom i wszystkim użytkownikom dróg należy jednak przypomnieć o wzmożonej ostrożności w okresie zimowym, bo o poślizgi podczas śnieżnej aury nie jest trudno - podkreślają w jastrzębskim magistracie.
W pierwszej kolejności odśnieżane będą ulice, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi o wysokim natężeniu ruchu drogowego, trasy komunikacji publicznej oraz deptaki, schody i przystanki komunikacji publicznej.
W budżecie przewidziano na utrzymanie zimowe 2022/2023 kwotę 3 189 480 zł.
Sezon zimowy obejmuje 4 miesiące – od grudnia do marca. Faktyczny koszt utrzymania zimowego zależny będzie od ilości dni, w których prowadzone będą prace związane z odśnieżaniem i usuwaniem gołoledzi.
Miasto zostało podzielone na 15 kwartałów, a koordynatorem utrzymania zimowego jest Straż Miejska.
Zastrzeżenia związane z „Akcją Zima” mogą być zgłaszane do koordynatora akcji. Kontakt telefoniczny - numer 32 478 52 90 lub do Wydziału Gospodarki Komunalnej - numer 32 47 85 195.
Jastrzębie-Zdrój aglomeracja Rybnicko-Jastrzębska oczywiście najgorzej utrzymana zimą tradycyjnie zapewne i tej zimy.
Kiedy miasto naprawi oświetlenie przed blokiem 106 na Wielkopolskiej?
"do Wydziału Gospodarki Komunalnej"
Podatnicy utrzymuja powyzszy wydzial, ktory organizuje odsniezanie oraz
Zaklad Gospodarki Komunalnej, ktory kiedys odsniezal, ale juz nie odsnieza. Kiedys sprzatal, ale juz nie sprzata. Kiedys prowadzil magazyn soli, mial plugi, piaskarki polewaczki itp., teraz nie ma.
Za to nadal istnieje i zatrudnia ludzi. Nie sa to jednak ludzie "czynu" a rozni referenci, inspektorzy i dyrektorzy wpierdujacy wesolo metan w krzesla.
Sprzatanie, wyworzenie smieci i odsniezanie to nie ich sprawa.
Wszystko robia firmy zewnetrzne.