Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Co ze Strefą Centrum? Czy powstanie galeria?

Sprawa strefy centrum wciąż budzi wiele pytań i wątpliwości. Grupa mieszkańców wciąż protestuje przeciwko budowie galerii. Czy powstanie rynek, park czy miejsce pracy dla ponad 600 mieszkańców?

Co ze Strefą Centrum? Czy  powstanie galeria?

Grupa mieszkańców chce zablokować budowę obiektu handlowego w strefie centrum, czyli terenie leżącym w kwadracie ulic Warszawskiej, Północnej, Sybiraków i Porozumienia Jastrzębskiego. Mieszkańcy chcą by wybudować tam rynek lub park - miejsce, które będzie integrować jastrzębian. Głównym argumentem zaprzestania inwestycji jest zniszczenie zieleni i tym samym pozbawienie przyjaznego miejsca dla gatunków chronionych, które mają się tam znajdować.

Jak mówi Agnieszka Korbel ze stowarzyszenia "Wzrastaj" na tym terenie znajduje się wiele gatunków chronionych. Urząd Miasta jednak nie potwierdza tego faktu.

- Tygrzyk paskowany nie jest już owadem chronionym (…) Nie znaleziono również trzyszcza piaskowego. - informuje Urząd Miasta.

Obywatele, którzy chcą zablokować budowę centrum handlowego w tym miejscu, proponują by powstał tam rynek lub park. Chcą by samą galerię handlową przenieść w inne miejsce. Szanse są na to jednak nikłe, ponieważ inwestor nie zrezygnuje ze swojego terenu na rzecz innego, mniej atrakcyjnego. Jest jedno wyjście - zmiana planu zagospodarowania przestrzennego. Wiąże się, to jednak z wypłatą dużego odszkodowania dla inwestora, którego teren utraci wartość. A na to miasta nie stać.

- Jeśli to jest teren prywatny, wart miliony złotych, to nikt tam nie zbuduje parków, basenów - mówi Norbert Małolepszy (PiS).

Przypomnijmy, że centrum jakie miałoby powstać w tym miejscu będzie miało powierzchnię 84 500 m2 (sam budynek 36 000 m2). Obiekt ma mieć dwie kondygnacje, a w części jedną. Znajdzie się tam zespół budynków usługowo-handlowo-rozrywkowych, parking podziemny i naziemny, strefa ekspozycyjna, kino, plac zabaw, teren aktywności sportowej i teren zielony. Dodatkowo urząd miasta zabezpieczył część terenu - las bukowy - który zostanie zachowany. Ogólnie ma zostać zachowane 15% terenu zielonego. Takie są plany, choć nie ma jeszcze szczegółowego projektu i wizualizacji. Miasto otrzyma je razem z kompletem dokumentów, przed rozpoczęciem budowy.

Jak mówi Anna Hetman, planowane jest spotkanie i konferencja prasowa z udziałem inwestora, który przedstawi szczegółowy plan i wizualizację terenu. Na razie jednak nie wiadomo kiedy dokładnie takie spotkanie się odbędzie.

129 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~gość (5.172. * .251) 13.05.2015 09:16

miasto samo bez inwestora nie potrafi od lat wyremontować ul Północną

~gość (5.172. * .210) 13.05.2015 09:08

co niektórzy chcą zrobić sobie reklamę polityczną kosztem strefy centrum

~Gość (89.79. * .209) 13.05.2015 09:04

Po raz pierwszy w tym artykule czytam o kinie w tym zespole handlowo-rozrywkowym. Miasto wydało zgodę na uśmiercenie kina Centrum?

~prywaciarz (89.72. * .109) 13.05.2015 08:59

Nie kumam tematu. Teren jest prywatny, więc inwestor zrobi tam co zechce i możecie mu naskoczyć. Gdzie byliście jak miasto sprzedawało to miejsce?

~brzana (77.254. * .115) 13.05.2015 08:33

Jak dobrze że się wyprowadzam z tego Jastrzebskiego burdelu... Polecam otworzyc kolejną galerię, przynajmniej bedzie gdzie chodzic kraść jak pozamykaja kopalnie.

~Gaja (85.202. * .53) 13.05.2015 08:16

Wszystkich, którzy uważają, że powinniśmy ocalić ten zielony teren zapraszam na stronę społeczności mieszkańców.Są tam informacje, o których tu nie przeczytacie.Trwa też akcja zbierania podpisów.
https://www.facebook.com/centrumjastrzebie?fref=ts

~Gena (93.179. * .248) 13.05.2015 08:10

Słuchajcie, a co Wam się ekolodzy wydaje, że jak tam by miał powstać park, czy coś w tym rodzaju to sprzęt tam nie wjedzie i nie zniszczy tych wszystkich gatunków o które wojujecie? Też będzie musiał to zrobić, bo to co tam am miejsce w tej chwili to kupa zielska i badyli. Tam trzeba by było najpierw gruntownie posprzątać, powyrywać część drzew i krzewów itd. a to też się wiąże z wypędzeniem ptactwa (które nota bene znajdzie sobie schronienie gdzie indziej). Pomyślcie zanim o coś będziecie walczyć.

~do jimmy i do \"do ksawery\" (84.234. * .81) 12.05.2015 23:59

Przestrzeń miejska jest wspólna, nie można na wszystko pozwalać, nawet na prywatnym terenie. Ciekawe czy Małolepszy byłby taki liberał jakby mu spalarnię śmieci wybudował ktoś pod oknem.
PS \" Supermarkety nie płacą w Polsce podatków lub płacą bardzo niskie, a zarabiają jednocześnie grube miliardy.\" patrz - internet

~hejk (84.234. * .81) 12.05.2015 22:40

No tak, referendum powinno być 10 lat temu, ale władza ówczesna wykazała się arogancją. Bo były zbierane podpisy wśród zwolenników parku i olano to, uchwalono plan zagospodarowania wg którego niemal cały teren ma zostać zabetonowany z przeznaczeniem na hipermarket, galerię i parking.
Były to czasy gdy w Jastrzębiu był tylko jeden market.
ale do rzeczy - nie jestem pewny, czy ten teren został już kupiony przez tego \"inwestora\". To nie takie hop, on ma kilku właścicieli albo i kilkunastu (spadkobiercy) właścicieli. Już jeden inwestor był i też plany przedstawiał. Została po nim tylko ta tablica przy Mc Donaldzie.

~jimmy (87.205. * .45) 12.05.2015 22:14

\"Jeśli to jest teren prywatny, wart miliony złotych, to nikt tam nie zbuduje parków, basenów - mówi Norbert Małolepszy\" gdyby to był wasz kawałek ziemi to pewnie postawilibyście tam park, by ludziom żyło się lepiej. Sami zbudowalibyście coś co będzie przynosiło zyski wam a nie przyjemność dla innych. Skończcie udawać wielkich obrońców przyrody :)

~do do hejkk (84.234. * .81) 12.05.2015 21:46

Ten bełkot twoj nie ma sensu. W rankingu jako tereny zielone określono jasno i wyraźnie: skwery, lasy, parki, a nie pola uprawne. Nie zestawiano tego z powierzchnią zabetonowaną, ani nie przedstawiono rangingu tego dotyczącego, po prostu gadasz od rzeczy.
PS Dla porównania - Park Kościuszki w Katowicach - 72 ha, prawie w samym centrum, Park Zdrojowy w Jastrzębiu zaledwie 18 ha. Swoją drogą, który to napisał w Wikipedii, ze Park zdrojowy jest jednym z najwięksych w województwie? Trzeba to skasować, bo to kpina, gdy się zestawi go choćby z tym Parkiem Kościuszki, pszczyńskim, WPKiW albo z bielskim.

~Gość (84.234. * .174) 12.05.2015 21:40

Racja referendum powinno być przeprowadzone ale 10 lat temu a nie teraz gdy wszystko dawno zostało już ustalone a tereny sprzedane prywatnemu inwestorowi! Jasne Nowy Jork ma Central Park ale został zaplanowany a nie tak jak u nas przez tyle lat nikt nie wpadł na pomysł zrobienia czegoś. Teraz to już po ptokach. Miasto gdyby chciało to nic w tym momencie nie może zrobić żeby to uratować. Bo nawet gdyby odkupiło teren za grube miliony od inwestora to nie byłoby kasy żeby coś tam wybudować.

~do ksawery (82.177. * .37) 12.05.2015 21:13

Płacą, płacą podatki. To taka kretyńska plotka w którą wierzy każdy, kto nie potrafi myśleć. Mają prawo inwestować bo to się nam czyli miastu opłaca. Prócz wybudowania tego co chcą muszą zrobić coś dla miasta na terenie przylegającym. Wcale nie jest łatwo zarobić, jak to się wielu wydaje. Widać to po otwieranych sklepach i zamykanych po kilku miesiącach. Żeby teraz zarobić trzeba przyciągnąć klientów a potem przekonać ich, że warto wydać pieniądze właśnie tu, nigdzie indziej. Czy to takie trudne do zrozumienia? Dziwni ludzie chorzy z zazdrości nie dostrzegają ile osób w Jastrzebiu, którzy zainwestowali w biznes i wzięli kredyty na rozwój firmy teraz nie mają z czego płacić.

~. (84.234. * .81) 12.05.2015 21:03

powinno być referendum w tej sprawie w odpowiednim czasie przeprowadzone. Wśród mieszkańców okolicznych bloków. To ostatni niezabudowany teren w centrum. Innego nie ma i nie będzie. Na dzień dzisiejszy, jako mieszkaniec katowickiej, wolę te chaszcze, bo przynajmniej mniej pyłu. Ale posiedzzieć nie mam gdzie. Ktoś tu napisał, że był w bibliotece, pożyczył mądrą książkę i że będzie się wypasał na jakimś polu uprawnych. Inny, ze w kieleckim. Powodzenia. Miasto musi mieć tereny rekreacyjne, nawet taki Nowy Jork ma Park centrany na ziemi wartej miliardy i nikt tego nie próbuje zabudować. A Jastrzębie, nie wygospodarowało przez całe 50 lat istnienia czegos takiego, oczywiscie w odpowiedniej skali, dla swojego centrum.

~hejkk (84.234. * .81) 12.05.2015 20:38

a co mnie obchodzą użytki rolne, które zresztą zanikają (budownictwo jednorodzinne)? To nie jest teren, na którym można odpocząć. Mnie martwi to, ze nie ma takiego, gdzie ot tak można posiedzieć na w miarę duzej i przyjaznej przestrzeni. Poza tym malutkim parkiem zdrojowym, ale to nie w centrum. W centrum są tylko skwery zaraz obok ulic.
A co do artykułu: lasu bukowego też tam nie ma, jest aleja dębowa, miasto mogłoby ją zachować, gdyby zgłosiło jako pomnik przyrody, bo można tak zrobić. Chociaż tyle.

~do hejkk (89.72. * .191) 12.05.2015 20:31

To ze mamy 8% terenow zielonych na 85km2 z czego ok 65 % to uzytki rolne ,to prosty rachunek z tego wychodzi ze ok 27 % to tereny zurbanizowane . Malo jest miast z tak duza iloscia procentowa uzytkow rolnych do powierzchni miasta , Gdyby miasto było tak zabetonowane jak piszesz to nasze miasto przy takiej powierzchni (nie malej) miałoby nie 86000 a 250000 . Także może pożycz madra ksiazke z biblioteki ,doucz się ,poczytaj i wtedy pisz fakty .Pozdrawiam

~do ksawery (84.234. * .81) 12.05.2015 20:28

w nosie mam inwestora, który najmniejszymi kosztami i najmniejszym ryzykiem chce napełniać jakieś swoje konto założone gdzieś na zachodzie. Tacy inwestorzy nawet podatków dochodowych w Polsce nie płacą, bo mają na to sposoby, a jednocześnie niszczą drobną przedsiębiorczość lokalną. Stracisz robotę to nawet nie będziesz mógł sklepiku otworzyć, bo się nie będzie opłacało, a do blaszaka bez kasy nie pójdziesz, i tyle będziesz z tego miał.

~Hultaj z przedmieści (84.234. * .174) 12.05.2015 20:22

Dziwne ze Pani rada Rosińska podczas ostatnich obrad miasta burzyła się że tam będzie galeria a ona chciałby teren zielony. Pytam się dlaczego o to nie zawnioskowała kiedy miała swojego prezydenta (przypomnę - Pana Janeckiego)? Co za obłuda tej Pani. Wstyd mi że mamy takich radnych.

~Ksawery (84.234. * .174) 12.05.2015 20:16

Wszystkim co chcą tam zrobić park albo rynek proponuję zwrócić się bezpośrednio do inwestora i poprosić wy za swoje własne pieniądze zbudował to co chcecie. Ciekawe czy się zgodzi. Pewnie tak, bo mu się to finansowo opłaci... To ironia jakby ktoś nie zrozumiał.

~do \"do wszystkich\" (84.234. * .81) 12.05.2015 20:16

nieprawda, to nie jest wyłączna wola właściciela, miasto musi wydać zgodę, w tym wypadku już wydało: na hipermarket i galerię, taki obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego. A terenów zielonyc wbrew pozorom w Jastrzębiu mamy bardzo mało.

~hejkk (84.234. * .81) 12.05.2015 20:10

\"- Tygrzyk paskowany nie jest już owadem chronionym\" - tygrzyk to nie owad. Kogo oni zatrudnioają w tym urzędzie? Specjalystów bez szkoły podstawowej?
A co do reszty - oczywiscie, ze lepszy park niż kolejny blaszak. Jastrzębie jest jednym z najmniej zielonych miast w Polsce, co było niedwno publikowane, mamy ten mikroskopijny park zdrojowy i OWN i mały lasek, tak poza tym co najwyzej skwerki pomiędzy betnowymi blokowiskami.

~SJZ68 (89.73. * .243) 12.05.2015 19:54

@gość3-a po co daleko szukać. W miejscu gdzie dziś stoi Kaufland, był kiedyś solidny brzeziniak. Wszystkie drzewa(znaczna część była dość dużych) zostały przesadzone gdzie indziej.

~patriota (89.72. * .207) 12.05.2015 19:34

o tak, koniecznie należy zagospodarować park.Będzie gdzie wyprowadzić mojego pupila, zeby zrobił kupkę oraz dużo ławeczek, gdzie zarówno młodzi jak i starzy będą mogli się spotykać na browarka. Marzą mi się moje rodzinne zielone, dzikie strony z których musiałem niestety wyjechać za pracą, a i mieszkanie dali. Oj łezka woku się kręci.

~Kupiec (84.234. * .174) 12.05.2015 19:23

Skoro galeria jastrzebie dalej stoi i sklepy są to znaczy że chyba sie tam opłaca i ludzie kupuja. Dlaczego mieliby nie kupować w nowej galerii? Nowa, wieksza dodatkowo przyciagnie przyjezdnych.

~dom (195.34. * .136) 12.05.2015 19:14

Oby nie było, jak w Rybniku, gdzie obie galerie są w połowie puste, a najemcy uciekają stamtąd gdzie pieprz rośnie

~Mieszkaniec (89.25. * .109) 12.05.2015 18:46

Ja wolę żeby powstało tam jakieś miłe centrum niekoniecznie handlowe. Może wypoczynkowe? Z wyliczeń wynika, że kolejna galeria będzie musiała mocno obniżyć ceny (i jakość) żeby się utrzymać. Mamy już nadmiar multi i mega sklepów. Łatwo się o tym przekonać. Wystarczy popatrzeć jak mało ludzi robi zakupy w tym samym czasie. Ażeby działać i się utrzymać trzeba proponować dobre ceny, miłą i szybką obsługę, dużą ilość i odmian towarów. A przy tym zapłacić pracownikom, wynajętą powierzchnię, prąd elektryczny, ochronę. I to wystarczy.

~iwan (84.234. * .82) 12.05.2015 18:46

jesli chcecie miec park i lasek to wracajcie w kieleckie...tam bedziecie to miec na bank!!!

~ja (89.73. * .100) 12.05.2015 18:07

fajnie jakby galera powstała kilka kobiet zyskało by prace w sklepach..

~gość3 (5.172. * .227) 12.05.2015 17:38

można jeszcze drzewa przesadzić i to mógłby być wymóg dla inwestora przed zniszczeniem drzew wystarczy wpisać na Google hasło - przesadzanie dużych drzew - i zobaczyć zdjęcia że to możliwe i urządzić z nich fajny skwer, lasek, lub powiększyć park zdrojowy
https://www.google.pl/search?q=przesadzanie+du%C5%BCych+drzew&espv=2&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3xxSVdWuNYf-ygOBl4CoDw&ved=0CB8QsAQ

~Beata (89.72. * .191) 12.05.2015 17:06

Teren ten w takiej postaci przysłowiowego chleba nam nie da , także dziwi mnie mentalność tych którzy blokują dla zasady bo inaczej nie da się tego racjonalnie zrozumieć .Miejsce wspomnianych saren jest w lesie ale z prawdziwego zdarzenia a nie w centrum miasta .
Zwierzyna lesna w takich skupiskach ludzi jest zagrozeniem dla mieszkancow (zderzenia czolowe rodzin z dziecmi ) jak i dla siebie samego .A nikt nie ma złych zamiarow co do np. saren można je przesiedlić w cywylizowany sposób i nie ma problemu .

~gość2 (84.234. * .174) 12.05.2015 16:48

Dokładnie! Jak tak mieszkańcy będą wyganiać inwestorów to to będzie pewnie ostatni! Tak narzekają na prace wszyscy, pojawia się nadzieja i nagle wszyscy wolą mieć park... No śmiech na sali po prostu.

~onek (89.72. * .191) 12.05.2015 16:43

Budowac i jeszcze raz budowac porzadna galerie z kinem , jak ktoś mi pisze ze mamy galerie to może niech doda mini galerie , a kino nasze może być dobre ale do przyjmowania muzykow,kabareciarzy itp.Mniejsza osoba siedzaca przed wysokim gościem będzie miała problem obejrzeć film. W tych czasach liczy się praca a takowa ma być zapewniona , i nie obchodzi mnie ze ktoś będzie zarabial 1200 zl ,ważne ze będzie miał jakiś dochod ,Mam nadzieje ,ze Pani Prezydent nie ugnie się garstce ludzi tylko posłucha się większości mieszkancow

~gość (5.172. * .219) 12.05.2015 16:33

jeśli ludzie tak będą witać inwestorów, to może się okazać że to był ostatni.

~gość (5.172. * .211) 12.05.2015 16:15

Budowanie marketu obok marketu, galerii obok galerii ma sens robi się z tego jeszcze większe centra handlowe i ściąga jeszcze więcej klijętów dla każdego z nich jak by istniały pojedynczo, rozmawiałem ze znajomym SWD mieszka 15 kilometrów od jastrzębia woli jeździć na zakupy do Jastrzębia niż Wodzisławia chociaż ma bliżej, w jastrzębiu jest większy wybór towaru i wszystko w jednym miejscu.
A teren jest prywatny i właściciel na pewno rynku nie wybuduje, miasto nie odkupi terenu i nie zapłaci odszkodowania, jeśli wystraszy następnego inwestora to puszcza urośnie,a nie park.

~do wszystkich (31.179. * .1) 12.05.2015 13:36

To jest teren prywatny więc co tam powstanie to tylko i wyłącznie wola właściciela. To tak jak by wam narzucono jak macie pomalować sobie w domu.
A co do 600 miejsc pracy to na 99% obstawiam że znajda je ale mieszkańcy ościennych miast a nie Jastrzębianie. Tu zawsze tak było, jest i będzie.
A co do \"tygrzyka paskowanego\" to jest pajęczak obcy w naszym środowisku i niszczy nasze rodzime pajęczaki.

~Rycerz mówiący \"Ni\" (89.77. * .240) 12.05.2015 13:32

Stawianie galerii obok innej galerii to wyjątkowa bezmyślność. Już teraz w obydwu jastrzębskich galeriach stoją puste lokale. Ktoś tu chyba chce do końca wykosić jastrzębską drobną przedsiębiorczość. Po co nam kolejne kino, skoro w obecnym już kilka dni po premierze na film przychodzi kilkanaście osób (co nie zmienia faktu, że przydałoby się trochę urozmaicić repertuar i ogólnie unowocześnić).
Te krzaczory wystarczyłoby posprzątać, nieco podkosić, porobić nastrojowe deptaki z ławeczkami, może park linowy, jakąś ścieżkę przyrodniczą.
Ostatnio często spotykam w tamtym miejscu sarny. Aż strach pomyśleć, co będzie, gdy wjadą tam buldożery. Przerażone zwierzęta zginą pewnie pod kołami samochodów.

~Zirytowany mieszkaniec (83.238. * .124) 12.05.2015 13:29

Tak, lepiej zrobić \" zielony teren \" na którym będą się integrować grupki gimbów i innych osób po nocach a później będzie wielki ból dupy \" boże, młodzież chleje, milicjaaa! \" Galeria bynajmniej da miejsca pracy, o które w Jastrzębiu nie jest za łatwo. Poza tym śmieszy mnie argument \"chronionych gatunków\", naprawdę uważacie, że ludzie dbają o jakieś pająki i inne pierdoły ? Nie wydaję mi się. Ludziom zależy, aby miasto dawało na dzisiejsze realia cień lepszych perspektyw, które dadzą nowe miejsca pracy. Poza tym jak ludzie śmią ingerować w czyiś prywatny teren ? Jeśli ta osoba będzie chciała, postawi tam co będzie chciała i nikt nie może w to ingerować, problem ? odkup to od niego i postaw lub zrób tam co TY uważasz za słuszne.

~Heniek (131.207. * .5) 12.05.2015 13:19

Nie ma to jak galeria i kino, za galerią i kinem :)

~Bastek (195.66. * .139) 12.05.2015 13:19

jestem za budową Galerii Handlowej lub nawet dobrego z prawdziwego zdarzenia Hipermarketu jak Aucham , czy Tesco czy nawet Real - takich nam sklepów brakuje - a terenów zielonych mamy i tak aż za dużo. Przynajmniej w Niedziele po Mszy Świętej będzie można się przejść np do Galerii i pochodzić i przy okazji zrobić jakieś tam małe zakupy i miło spędzić czas chodząc po tej Galerii czy Hipermarkecie.

~Pola (83.22. * .212) 12.05.2015 13:16

Ale mi teren zielony? Krzaki połamane gałęzie i chaszcze trzeba coś z tym zrobić a nie omijać szerokim łukiem.Tam się nie da wejść. Niech będzie galeria.