Na terenie Jas-Mosu powstanie duży zakład logistyczny?
Jastrzębska Spółka Kolejowa (JSK) chce na terenach kopalni Jas-Mos stworzyć centrum logistyczne. Miały tam powstać duże hale magazynowe i platformy przeładunkowe, a także posterunek celny.
Centrum logistyczne miałoby się znaleźć na terenie kopalnie Jas-Mos, która powoli wygaszać będzie swoją działalność. JSK oraz JSW toczą rozmowy mające na celu przekazanie terenów, które nie będą wykorzystywane w celach wydobywczych lub przetwórczych, w ręce JSK. JSK posiada tam już swoją infrastrukturę na 13 ha. Bliskość obwodnicy miasta i łatwy dojazd do autostrady ma ułatwić funkcjonowanie centrum logistycznego.
Na terenie centrum logistycznego mają się znaleźć m.in. nowoczesne powierzchnie magazynowe, platformy przeładunkowe, obiekty biurowe, posterunek celny, stacja paliw czy punkt naprawy samochodów. Obszar działania to głównie południowe część województwa śląskiego.
- Ze względu na przygraniczne położenie, przedmiotowe „Centrum Logistyczne Gorzyczki-Wierzniowice” predestynowane będzie również do obsługi wymiany towarowej z północno-wschodnią częścią Republiki Czeskiej w regionie miast: Ostrawa, Karvina i Bohumin - mówi Beata Grabowska-Bujna, dyrektor JSK.
- Rozwój miasta zależy od wielu osób i różnorodnych działań. Analiza aktualnej sytuacji z JSW i JSK pozwoli miastu rozwijać się i tworzyć drugą gałąź gospodarki poza górnictwem. Tu ogromną rolę odgrywają przedsiębiorcy - mówi prezydent miasta, Anna Hetman.
Czy plany się ziszczą? Tego jeszcze nie wiadomo. Na razie trwają jeszcze przygotowania koncepcyjne.
PS To swoją drogą ciekawe, że uruchamia się Strefę Specjalną licząc na duże fabryki, a potem likwiduje się linię kolejową obok - a gdzie powstają n.p. fabryki samochodów? Przy liniach kolejowych.
Co do tej spółki kolejowej, to po prostu, że im obroty spadną po likwidacji kopalni i marzą o jakimś centrum logistycznym, które oczywiście nigdy nie powstanie.
na Jas-Mos, ruch Jastrzębie, tory są, ale na Moszczenicę, a to tam ma być to niby centrum, nie ma już, zdemontowano kilka lat temu z wiaduktami włącznie, a szkoda, bo one łączyły się z dawną linią pasażerską do Zebrzydowic, a z Zebrzydowic mamy już trasę Warszawa-Praga-Wiedeń. PS nie pisałem tych wcześniejszych postów, żeby nie było.
Jedna i ta sama osoba pod różnymi nickami pisze te same bzdury. Powiem ci niedokształciuchu, pod kilkoma nickami, że tory na jas-mos są. A jak myślisz, czym obecnie jest wożony węgiel z jas-mosu? pewnie taksówkami ,hehe. Skąd się tacy burzyciele biorą?
wagony na tiry !
Zdziwiony, będą podwieszać kontenery do dronów.
Czy pomysłodawcy zauważyli, że nie mamy odpowiednich dróg i linii kolejowej? Co prawda niedaleko jest autostrada, ale dojazd do niej Tirami, to koszmar. Gdybym miał tworzyć takie centrum, to raczej wybrałbym tereny pomiędzy Żorami, a Pawłowicami. Jest linia kolejowa i droga krajowa 81.
Bez torów? Czy wagony z towarem będzie się dowozić?
Kolejne zgrupowanie pasozytow
Najbardziej opłaciłaby się duża pijalnia piwa, z cenami hurtowymi i dowozem klientów do domu. Do tego jakiś wiejski zespół muzyczny, grający disco polo.
Po co robić coś co już jest 15 km od tego miejsca ????? WARSZOWICE przy głównej drodze KATOWICE-WISŁA . PROPONUJĘ ZACZĄĆ AKCJĘ \"WŁĄCZ MYŚLENIE \" PO CO DUBLOWAĆ SIĘ. MOŻE LEPIEJ JAKIŚ ZAKŁAD OTWORZYĆ PRODUKCJA PRODUKCJA i jeszcze raz PRODUKCJA ma przyszłość. http://www.jasfbg.com.pl/pl/logistyka-i-magazynowanie/magazyn-warszowice
Znając kwalifikacje mieszkańców jastrzębia, to pracownikami będą ludzie spoza \"miasta\" .
Gość z godz. 12:50 słusznie napisał. Rozebrano i zlikwidowano wszystkie trakty kolejowe z miasta we wszystkie strony. Linia kopalniana z Jas-Mos przez Pawłowice teoretycznie jakoś funkcjonuje, ale to dalej nie jest dobre rozwiązanie, bo niby połączenie na południe jest, ale bez przepinania składów w Chybiu czy Zabrzegu-Czarnolesiu się nie obejdzie. Faktem też jest że z Jastrzębia bez zmiany kierunku jazdy pociągiem na Czechy wyjazdu nigdy nie było, no chyba, że dopiero w Cieszynie.
zlikwidowali swoje linie kolejowe w kier. Czech, a teraz bredzą o jakimś przygranicznym położeniu i baraku logistycznym, chyba kpią.
Jastrzębie wcale nie korzysta z przygranicznego położenia, nie ma już linii kolejowych w kier. RC ani żadnej komunikacji z tamtym krajem lokalnej. Barak na pewn nie załatwi sprawy.
Usługi to też praca i czasem bardziej opłacalna niż produkcja do której trzeba dopłacać.
No właśnie dlatego Gościu trzeba szukać alternatywy dla kopalń. Hejery nie bedom fedrować do końca świata przeca, ja? :)
Bardzo dobrze, że coś takiego ma szanse powstać. Każda inicjatywa gospodarcza jest warta poparcia. Brawo dla każdego, kto temu przedsięwzięciu pomaga.......
Mrzonki o centrum, a rzeczywistość to decyzja rządu o likwidacji kopalni Krupiński.
Centra logistyczne no ok . Jednak to co napędza gospodarkę to produkcja , przemysł . PKB naszego kraju nie podniesiemy dystrybucją towarów wyprodukowanych za granicą .
Jaki prezydent takie miasto!!!
Przeciez takie centrum logistyczne nic nie produkuje, nie powstaje w nim zadna nowa wartosc.
Ilosc towarow konsumowanych przez caly region oraz niezbednych uslug i zatrudnionych przy dystrybucji osob pozostaje stala (lub zmaleje po likwidacji kopaln).
Jesli iles osob zostanie zatrudnionych w tym centrum logistycznym, tyle samo osob straci prace w innych przedsiebiorstwach dystrybuujacych dobra.
Przemysl jest potrzebny a nie handel.
Przecież Jastrzębianie wyniosą z takiego centrum cały towar.
Ile takich wizualizacji już widzieliśmy?
Jeszcze kopalnia istnieje, a już sprzedali teren po niej.
To by było super! Trzymam kciuki! Jastrzębie potrzebuje takich rozwiązań.