Warbus: Albo PKM przejmie kontrakt, albo upadnie
Firma Warbus, która wygrała przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych na terenie Jastrzębia (2015-2025) proponuje przekazanie całego swojego kontraktu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej. W drugim rozwiązaniu zakłada wypowiedzenie umowy PKM-owi i przejęcie wykonywanych prze niego przewozów na terenie Jastrzębia.
Firma Warbus uważa, że przez dwa lata spotyka się z bezzasadnymi i nie mającymi podstaw oskarżeniami oraz brakiem zachowania jakichkolwiek standardów biznesowo-społecznych. Dlatego firma proponuje dwa rozwiązania tej sytuacji
Pierwsza propozycja
"Warbus jest gotowy do przekazania całego kontraktu dla spółki PKM za 1 pln . (kontrakt jastrzębski i umowy leasingowe na 40 autobusów, które obecnie należą do Warbus).
W związku z tym PKM zyskałby umowę na 9 lat i stałby się posiadaczem 40 nowych autobusów, MZK dalej by funkcjonowało, a wszyscy pracownicy PKM, MZK, Mikrus, Kłosok, A21 utrzymaliby swoje stanowiska pracy na liniach MZK. Wszyscy pracownicy firmy Warbus z oddziału w Jastrzębiu otrzymaliby pracę w PKM, Mikrus, Kłosok, A21 lub w innych Naszych oddziałach.
(Ponadto MZK lub UM Jastrzębie jako właściciel mógłby podwyższyć stawkę za jeden wozokilometr dla PKM dodatkowo poprawiając ich sytuację finansową)
Warbus oczekiwałby jedynie zwrotu poniesionych kosztów zakupu autobusów, uruchomienia leasingu oraz różnicy cen zakupu w stosunku do cen rynkowych – całość ok 4 mln pln - jest to jedyny koszt wartego 200 mln pln kontraktu
Taki wykup można sfinansować np. z kredytu, który uzyskałby podmiot kupujący kontrakt, a spłacać go np. z kontraktu z MZK, który sam w sobie jest rentowny.
Oczywiście, przejęcie umów leasingu wiązałoby się z ustanowieniem odpowiednich zabezpieczeń bankowych przez podmiot przejmujący kontrakt np. PKM czy UM Jastrzębie-Zdrój. Takie zabezpieczenia nic by nie kosztowały nowego nabywcę, chyba że przestałby płacić raty leasingu za autobusy, wtedy żyrant musiałby wykupić całość pojazdów z leasingu za ok 30 mln pln.
Mało tego gdyby to miasto Jastrzębie – Zdrój przejmowało od nas kontrakt – na pewno nie miałoby kłopotów ze znalezieniem satysfakcjonującego zabezpieczenia dla instytucji finansowych oraz ze znalezieniem środków na zwrot poniesionych przez Warbus kosztów, o których piszemy powyżej.
W ten sposób, gdyby następnie przejętą od nas zorganizowaną część przedsiębiorstwa miasto Jastrzębie wniosło np. aportem do PKM, stałoby się praktycznie jego właścicielem, a co za tym idzie mogłoby bez przeszkód zrealizować swoje plany co do bezpłatnej komunikacji publicznej ponadto cały czas utrzymując się w strukturach MZK.
Rozwiązanie to gwarantuje całej załodze PKM 9 letni kontrakt oraz możliwość podwyżek wynagrodzeń, miastu Jastrzębie Zdrój posiadanie własnego przewoźnika jakim jest PKM a co za tym idzie samodzielną realizację bezpłatnej komunikacji, a MZK dalsze funkcjonowanie na całym dotychczasowym terenie – nie trzeba by było również zwracać dotacji unijnej na 7 mln pln
Dlatego też, wiążemy bardzo duże oczekiwania z poniedziałkową Nadzwyczajną Sesją Rady Miasta Jastrzębie – Zdrój na którą serdecznie zapraszamy całą załogę PKM, MZK, Mikrus oraz przedstawicieli firmy Kłosok oraz A21
Druga propozycja
Warbus Sp. z o.o. wypowiada umowę PKM i przejmuje realizację 100% przewozów. Niestety na dłuższą metę nie możemy sobie pozwolić na funkcjonowanie na dotychczasowych zasadach i w dotychczasowym otoczeniu, stąd konieczność przejęcia 100% przewozów.
Oczywiście w takim przypadku Nasza spółka rzecz jasna zmieni lokalizację zajezdni pozbawiając tym samym dodatkowych wpływów PKM.
Najprawdopodobniej bez świadczenia usług na naszą rzecz, kłopoty PKM doprowadzą do utraty płynności finansowej, a co za tym idzie do ogłoszenia upadłości i zwolnień wszystkich pracowników.
Po ogłoszeniu upadłości przez PKM najprawdopodobniej MZK się rozpadnie zwalniając kilkadziesiąt osób oraz pociągając za sobą kolejne zwolnienia z firm przewozowych poprzez wypowiedzenie wszystkich umów z przewoźnikami – Warbus, Mikrus, Kłosok oraz A21 w których jest zatrudnionych przeszło 140 pracowników
Ponadto po rozwiązaniu MZK należało będzie zwrócić dotację unijną na ok 7 mln pln oraz zorganizować z dnia na dzień komunikację zastępczą która na pewno nie obejmie swoim zasięgiem dotychczasowych linii i wprowadzi na terenie związku chaos komunikacyjny. Należy także liczyć się dodatkowymi pozwami sądowymi w związku z przedwczesnym rozwiązaniem 10 letnich umów z przewoźnikami
Pomimo krzywdzących i często dalece niesprawiedliwych i nieprawdziwych opinii na temat naszej Spółki, rozumiemy ciężką sytuację PKM w Jastrzębiu Zdroju i jesteśmy gotowi podjąć rozmowy w zakresie dwóch powyżej przedstawionych propozycji, tak, aby wypracować merytoryczne rozwiązanie satysfakcjonujące obie Strony” - napisała firma Warbus w specjalnym oświadczeniu
Podasz w końcu adres tego serwisu. ?z Lublina
A zus tez ci placa
I w domu jesteś osiem godzin
Czy ministerstwo finansów o tym wie
Czy ministerstwo transportu drogowego otym wie
Czy nie
Może się zapytasz itd co sadza o twich realnych i prawdziwych godz pracy
Do obserwatora ; Zgadzam się całkowicie.Tylko kto o tym myślał?
do p.Jaś;Komunikacja na całym świecie jest dotowana .Nie chodzi o to żeby czerpać zyski tylko przewozić pasażerów .Bywa nierentowna ale istnieć musi .No chyba że byle jak i byle czym.Pozdrawiam
Czy mieszkańcy miasta, którzy byli na sesji zrozumieli ,że bez pieniędzy nie da się utrzymać komunikacji w mieście i okolicy.Inną sprawą jest trudna decyzja redukcji pracowników PKM i modernizacja MZK. Myslę ,że a sesji w sposób jasny wykazano skąd się biorą zatory płatnicze w Warbusie i PKM.
Dobrze, że wspomniałeś o Radzie Nadzorczej. Te dwie fujary są w radzie głównie dla kasy a nie żeby coś mówić a tym bardziej robić. Jest ktoś kto słyszał aby Pan Jacek coś zrobił, coś załatwił. Ludziom dzieci porosły, ożeniły się a ten dalej w radzie. Ten drugi niejaki Pan Klaudiusz nie lepszy. Szybciej zwolnią kilku kierowców czy tam mechaników a ci dalej będą brać many, many za bycie. Kasy brakuje, mowa o upadłości, o zwolnieniach a kasa na radę musi być. Jak zabraknie kasy to sami uciekną z rady. Brak słów!
Pracuję w Warbusie......bardzo , bardzo dobra firma.Zarabiamy więcej niż w PKM . Nie mamy deputatu herbaty i cukru jak w PKM , ale te czasy się już chyba powinny zakończyć .Wypłaty w terminie .Kierowcy zadowoleni i to przeszkadza niektórym z MZK...???
Odchodzimy od kompa i walimy masowo na sesję!
\"jak kupujesz auto na leasing\"
Jak leasing to nie kupujesz. Sprobuj nie zaplacic jednej raty, szybko dostaniesz wyjasnienie, ze nic nie kupiles. Po okresie leasingu czesto istnieje opcja wykupu przedmiotu.
O której się dzisiaj zaczyna sesja?
TY znawca, chyba słabo się znasz. Wszystko jest zgodne z przepisami o czasie pracy kierowców ponieważ do tego czasu liczy się tylko kierowanie pojazdem. Wszystkie przerwy na pętlach należy odliczyć
Warbus mówił też że chce kupić PKM ale to pewne też dla Ciebie nie jest rozwiązanie.
Dobra dedukcja Sprzedasz? NIE Źle, a może sam kupisz NIE też Źle.
Własicielem/Użytkownikiem jest ten co dał zabezpieczenie i popisał umowę - i nie jest to PKM. Użyj czasem mózgu ;)
Jeśli chodzi o autobusy to scanie i solarisy są w leasingu, za który płaci nie kto inny jak PKM. Więc się pytam kto jest ich właścicielem- leasingodawca czy ten które je opłaca? Ty jak kupujesz auto na leasing to prosisz o to sąsiada czy Ty go kupujesz. Ludzie użyjcie czasem mózgu
O jakich pieniądzach piszecie, czytajcie ze zrozumieniem. Przecież to Warbus chce się wycofać z kontraktu i aby nie wypaść na głupka szuka jelenia co go uratuje. Ma pecha, bo my na tej prowincji nie damy się byle KRAWACIARZOWI
do Gosciu - Ty chyba nie wierzysz w to co piszesz. Jeśli pracujesz 198:46 w grudniu 2016 i uważasz, że to jest zgodne z czasem pracy kierowcy i kodeksem pracy to chyba mówimy o różnych krajach zatrudnienia i kodeksach. Pewnie dostałeś wypłaty coś około 2780 zł a zgodnie z polskim kodeksem pracy powinieneś dostać 3280 zł. Gratuluję pracodawcy.
Do Obserwatora
Czy szanowny p. Obserwator zna firmę transportową nie nastawioną na zysk? Działalność charytatywna w biznesie? O co szanowny Pan ma pretensję ,że nie rozbudowują części biurowej. Widocznie prowadzenie centralne księgowości w małej miejscowości pod Warszawą im wystarczy.Chyba tak należy prowadzić firmę ,a może się mylę?
Ale tu nie trzeba nikogo prześwietlać, niech wszyscy przyniosą wydruki kiedy kto przelewał kasę i wszystko będzie wyjasnione kto kłamie a kto mówi prawde. Jeżeli chodzi o sesję to głos powinni też zabrać koledzy z Rady Nadzorczej PKM Pan Klaudiusz i Pan Jacek w końcu załoga ich wybrała jako reprezentantów, wiec niech zabiorą głos odwaznie i publicznie ,a nie \"komentować z ławki rezerwowej\".
Brakuje odważnego w Jastrzębiu który by prześwietlił zarówno PKM, MZK JSW itd.
Do obserwatora.....pracujemy tyle na ile pozwala czas pracy kierowcy....wszystko zgodnie z kodeksem pracy. I mamy za to uczciwie zapłacone....to nie jest tajemnica żadna...
Skoro jutro sesja, to niech Warbus i MZK przyniosa wydrukowane przelewy, kiedy kto przelał a kiedy kto odebrał i wszystko jasne. A nie przepychanki bo ten mi nie zapłacił a drugi twierdzi ,ze zapłacił. Przynieście wydruki i wszystko jasne. Ciekawe bedzie wtedy kto jest uczciwy.
Wiesz olo na szczęście nie pracuje dla nich jest mi bardzo dobrze bo to co robię dla mnie i mojej rodziny po prostu mam kontakt z ludźmi czasami z tych dwóch firm i słucham co mowili i co mówią teraz
Możesz skorzystać ze swoich znajomość ii
Ijesli twierdzisz że wiesz lepiej to się pochwal może dowiem się więcej
Pozdrawiam ps nie chciał a e m ci wejść na odcisk,
MZK zalegał z płatnościami dla Warbusa od czerwca 2016r. dlatego też Warbus zalegał PKM-owi
Jutro czyli 23 Stycznia 2017 r MZK powinno zrobić przelew Warbusowi .No chyba że w MZK będą coś próbowali wykombinować.
Warbus zalega dokładnie tyle PKM-owi ile sam powinien jutro dostać od MZK, więc całe zaległe zadłużenie może spłacić na raz i definitywnie rozwiązać problem zaległości. Wszystko zależy od MZK
Pozdrawiam
Co tu dużo gadać. Firma zwana Warbus jest nastawiona na zysk a nie na organizację komunikacji. Pracownicy Warbusa nie Powiedzą prawdy ile godzin pracują (kierowcy) bo boją się o pracę Biurowiec mają mały ale tylko dla tego że całą dokumentację prowadzą u siebie na jakiejś wiosce pod Warszawą Mzk dalo d.... Py Pkm padnie i oni też
Czy ktoś z forumowiczów wie jak wyglądały płatności MZK dla Warbusa i jak wyglądała ich termnowość? (Fakty a nie wypowiedzi szefów MZK ) Mnie wygląda to tak ,że MZK nie płaciło w terminie Warbusowi ,a ten zalegał z płatnościami dla PKM. MZK bierze kredyt bo wierzytelności wiszą nad nim(wraz z Odsetkami). Chyba,że sie mylę? Pytanie kto wykańcza PKM?
Czyli nie odpowiesz na te bzdury co piszesz? Niewygodnie się zrobiło ?W czyim imieniu to robisz?
No to już wiem na pewno dla kogo pracujesz pozdrawiam
Tak samo życie
buziale jak pamiętasz że PKM za coś poręczał to przypomnij nam wszystkim za co poręczał i na ile. No chyba że mówisz się kompromitujesz i piszesz nieprawdę
Olo ty **** chyba jestes albo dla Eugeniusza pracujesz z tego co pamiętam to pkm musiał poręczyc za solary i tak jak tam ktos pisał to se placa za nie sami
Kosztem pracowników jak zwykle od kilku nastu lat.!
dżolo PKM to własność ma dziurę w skarpecie - wszystkie autobusy zarówno Scanie jak i Solarisy należą do Warbusa
A może Warbus by przejął PKM za 4 mln?? Ktoś im z MZK złożył taką propozycję??
Standardem Firmy Kłosok to Kierowcy na umowie zleceniu lub działalności gospodarczej i 11 zł netto
Czemu aż 4 mln zł? Gdzie negocjacje? Może wystarczy dać 2 mln zł firmie Warbus i niech nie pojawia się nigdy już w Jastrzębiu a miasto tym samym będzie mieć miejskiego przewoźnika!
Jeśli za 4mln zł PKM przejmie z powrotem komunikację w Jastrzębiu , to będzie miał umotywowany powód żeby oszczędzać na wypłatach pracowników.
Tarasiewicz to powszechny oszust. Nigdy nic nie zbudował tylko potrafi niszczyć. Warbus nigdy nikogo politycznie nie finansował - może stąd te kłopoty
Warto poczytać - Podaj linka to na pewno za te kłamstwa opowie prawnie
zwał jak zwał byłem widziałem, nasz bohater akurat nie gadał na mównicy tylko wykrzykiwał z tyłu, z miejsca siedzącego. Tyle gadania o pracownikach pkm- 90% biura bo kierowców została garstka. Jakoś nikt się nie przejmuje szeregowymi pracownikami mzk (nie mam na myśli dyrektora bo ręka rękę myje i pewnie ma parę wariantów miejsc pracy i przerostu biurokracji gdzie siedzą pociotki urzędu miasta). Nawet jak pkm z tego wyjdzie to za pół roku zaś będzie płacz.
Miasto powinno mieć wpływ na komunikację. PKM powinno przejąc tego Warbusa jednocześnie robiąc zmiany w zarządzaniu w PKM i MZK. Brakuje odważnego?
tyle co pamiętam to Wawrzyczek z mzk na chyba ostatniej sesji na temat mzk mówił, ze warbus chce kupić pkm. A tu taki numer. Nic się nie dzieje przypadkiem, zarząd mzk w sumie nie istnieje bo \"szczury uciekają z tonącego statku\".
To nie on wyzywał zdrajcy ,,MZK,, co Ty tutaj piszesz ...za głupoty ....aktywny to był bitels ....i ten co płakał na mównicy ...i co nie mógł powiedzieć słowa ..... Cały PKM ,,to nie ja to on ,, Ludzie patrzymy na siebie a nie jakieś pisanie glupot .czy nie widzicie ze możemy być bez roboty ... Bo jak to przejmie ,,Warbus,,wątpliwe będzie ze wszystkich przyjmnie mechaników i kierowców ..A tak naprawdę szkoda ze nie mam prawa jazdy na autobusy ,bo tak to bym sobie jeździł w Warbusie i bym zarabiał pieniądze ... A nie jak w PKM ,,wegetacja,, I poniekąd niech ten PKM się rozwali i będzie święty juz spokój
Skoro PKM ma na własność Solarisy to czemu w artykule jest mowa o 40 autobusach? Po co mieli by płacić za coś co niby jest już ich? Jest chyba 26 Scanii i 14 Solarisów co da razem 40szt.
Na konkurencyjnym portalu Tarasiewicz napisał bloga o darowiznach warszawskiej firmy dla klubów związanych z AM.
Nie wiedziałem ze taki jestem sławny .....tu taj ...tak jak kierownik zajezdni ..czy jakąś faworyta ...Ale w imieniu swoim i ich dziękujemy ze nawet tutaj jesteśmy sławni ....Ogólnie na sławę trzeba sobie zaslozyc ....czy nie .? Bo co nie którzy konfidenci z PKM robią co mogą i takiej sławy nie maja jak my tutaj TROJE .. Jeszcze raz pozdrawiam Kola ...