Warbus: Albo PKM przejmie kontrakt, albo upadnie
Firma Warbus, która wygrała przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych na terenie Jastrzębia (2015-2025) proponuje przekazanie całego swojego kontraktu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej. W drugim rozwiązaniu zakłada wypowiedzenie umowy PKM-owi i przejęcie wykonywanych prze niego przewozów na terenie Jastrzębia.
Firma Warbus uważa, że przez dwa lata spotyka się z bezzasadnymi i nie mającymi podstaw oskarżeniami oraz brakiem zachowania jakichkolwiek standardów biznesowo-społecznych. Dlatego firma proponuje dwa rozwiązania tej sytuacji
Pierwsza propozycja
"Warbus jest gotowy do przekazania całego kontraktu dla spółki PKM za 1 pln . (kontrakt jastrzębski i umowy leasingowe na 40 autobusów, które obecnie należą do Warbus).
W związku z tym PKM zyskałby umowę na 9 lat i stałby się posiadaczem 40 nowych autobusów, MZK dalej by funkcjonowało, a wszyscy pracownicy PKM, MZK, Mikrus, Kłosok, A21 utrzymaliby swoje stanowiska pracy na liniach MZK. Wszyscy pracownicy firmy Warbus z oddziału w Jastrzębiu otrzymaliby pracę w PKM, Mikrus, Kłosok, A21 lub w innych Naszych oddziałach.
(Ponadto MZK lub UM Jastrzębie jako właściciel mógłby podwyższyć stawkę za jeden wozokilometr dla PKM dodatkowo poprawiając ich sytuację finansową)
Warbus oczekiwałby jedynie zwrotu poniesionych kosztów zakupu autobusów, uruchomienia leasingu oraz różnicy cen zakupu w stosunku do cen rynkowych – całość ok 4 mln pln - jest to jedyny koszt wartego 200 mln pln kontraktu
Taki wykup można sfinansować np. z kredytu, który uzyskałby podmiot kupujący kontrakt, a spłacać go np. z kontraktu z MZK, który sam w sobie jest rentowny.
Oczywiście, przejęcie umów leasingu wiązałoby się z ustanowieniem odpowiednich zabezpieczeń bankowych przez podmiot przejmujący kontrakt np. PKM czy UM Jastrzębie-Zdrój. Takie zabezpieczenia nic by nie kosztowały nowego nabywcę, chyba że przestałby płacić raty leasingu za autobusy, wtedy żyrant musiałby wykupić całość pojazdów z leasingu za ok 30 mln pln.
Mało tego gdyby to miasto Jastrzębie – Zdrój przejmowało od nas kontrakt – na pewno nie miałoby kłopotów ze znalezieniem satysfakcjonującego zabezpieczenia dla instytucji finansowych oraz ze znalezieniem środków na zwrot poniesionych przez Warbus kosztów, o których piszemy powyżej.
W ten sposób, gdyby następnie przejętą od nas zorganizowaną część przedsiębiorstwa miasto Jastrzębie wniosło np. aportem do PKM, stałoby się praktycznie jego właścicielem, a co za tym idzie mogłoby bez przeszkód zrealizować swoje plany co do bezpłatnej komunikacji publicznej ponadto cały czas utrzymując się w strukturach MZK.
Rozwiązanie to gwarantuje całej załodze PKM 9 letni kontrakt oraz możliwość podwyżek wynagrodzeń, miastu Jastrzębie Zdrój posiadanie własnego przewoźnika jakim jest PKM a co za tym idzie samodzielną realizację bezpłatnej komunikacji, a MZK dalsze funkcjonowanie na całym dotychczasowym terenie – nie trzeba by było również zwracać dotacji unijnej na 7 mln pln
Dlatego też, wiążemy bardzo duże oczekiwania z poniedziałkową Nadzwyczajną Sesją Rady Miasta Jastrzębie – Zdrój na którą serdecznie zapraszamy całą załogę PKM, MZK, Mikrus oraz przedstawicieli firmy Kłosok oraz A21
Druga propozycja
Warbus Sp. z o.o. wypowiada umowę PKM i przejmuje realizację 100% przewozów. Niestety na dłuższą metę nie możemy sobie pozwolić na funkcjonowanie na dotychczasowych zasadach i w dotychczasowym otoczeniu, stąd konieczność przejęcia 100% przewozów.
Oczywiście w takim przypadku Nasza spółka rzecz jasna zmieni lokalizację zajezdni pozbawiając tym samym dodatkowych wpływów PKM.
Najprawdopodobniej bez świadczenia usług na naszą rzecz, kłopoty PKM doprowadzą do utraty płynności finansowej, a co za tym idzie do ogłoszenia upadłości i zwolnień wszystkich pracowników.
Po ogłoszeniu upadłości przez PKM najprawdopodobniej MZK się rozpadnie zwalniając kilkadziesiąt osób oraz pociągając za sobą kolejne zwolnienia z firm przewozowych poprzez wypowiedzenie wszystkich umów z przewoźnikami – Warbus, Mikrus, Kłosok oraz A21 w których jest zatrudnionych przeszło 140 pracowników
Ponadto po rozwiązaniu MZK należało będzie zwrócić dotację unijną na ok 7 mln pln oraz zorganizować z dnia na dzień komunikację zastępczą która na pewno nie obejmie swoim zasięgiem dotychczasowych linii i wprowadzi na terenie związku chaos komunikacyjny. Należy także liczyć się dodatkowymi pozwami sądowymi w związku z przedwczesnym rozwiązaniem 10 letnich umów z przewoźnikami
Pomimo krzywdzących i często dalece niesprawiedliwych i nieprawdziwych opinii na temat naszej Spółki, rozumiemy ciężką sytuację PKM w Jastrzębiu Zdroju i jesteśmy gotowi podjąć rozmowy w zakresie dwóch powyżej przedstawionych propozycji, tak, aby wypracować merytoryczne rozwiązanie satysfakcjonujące obie Strony” - napisała firma Warbus w specjalnym oświadczeniu
kola był dupny, wywalili gościa za \"piłem amol\" potem go zas przyjeli i na chyba 1.sesji \"ratujmy pkm\" wyzywał mzk od zdrajców.
Jest teraz szansa na normalność. Niech ten Warbus odejdzie z Jastrzębia wówczas PKM będzie normalność w komunikacji :)
Z kolą teraz w warbusie bo tam pracuje
A miało być tak pięknie
Panie Eugeniuszu .....
A może Kłosok przejąłby cały kontrakt i rozgonił cały PKM . Wtedy mógłby trzymać Panią prezydent na sznurku ponieważ ma już 30 autobusów w MZK
A propo picia z kolą to kola już nie pracuje.
Pijemy bez, po co się mazać
Bym się nie zdziwił jakby p. Kłosok wkroczył do akcji.
Wtedy tylko zwalniali kierowców teraz realnie boją się inni o swoją pracę.
Pytanie techniczne do zaplecza popijacie z Colą czy bez ?
Teraz szkoda PKM ? gdzie byli wszyscy jak rok temu zwalniali kierowców /wszystkie \"biurwy\"zostały / teraz wielki płacz bo przyszedł czas na \" faworytę \" z pokoju 18
\"Faworyta \" spadająca ze stołka - widok bezcenny ......????
Jak długo można czekać,chciałoby się zapytać. Wreszcie pojawiły się komentarze dotyczące Mojej osoby. Dziękuję Bardzo. Pozdrawiam Daniel Kawalec Kierownik Zajezdni.P.S. Jak to się mówi, Nieważne co piszą, Ważne że piszą.
Napisz jak wygląda na zapleczu PKMu.
Prawdopodobnie lubią wypić na nockach i podtrzymują tym 40 letnią tradycję PKMu i jeszcze WPK
Do xxx z godziny 8:11 dziękuję chociaż jeden widzi że jestem pełen humoru, bo wszyscy twierdzą że jestem ponurak
Szkoda tego PKM, powinno się uratować tę firmę, ale Panie Prezesie mamy nadzieję, że zweryfikuje Pan zatrudnienie pracowników, zwłaszcza ....kierowników, żal patrzeć co wyprawiają Pani Faworyta oraz Pseudoszef Zajezdni????!!!
Warbus nie przejmuje się swoimi pracownikami, dla szefa 4mln ważniejsze.
ratowanie miejsc pracy(?) w biurze, prezesa, sekretarki PKMu za 4mln trochę drogo, kierowcy i morze mechanicy będą potrzebni na nowym zapleczu Warbusa
Do ..Olo co Pani Hetman da wam kasę z publicznych pieniędzy lub z remontu drog lub chodników ? I co za parę miesięcy będzie to samo ,,NA SESJI RADY MIASTA ZE WASZ PREZES BEDZIE PLAKAL JAKI TO JEST PKM ..I RATUJCIE STANOWISKA PRACY ........ALE CHYBA W BIURZE ....szkoda gadac PKM juz dawno powinien padnac ....Porostu juz jest szkoda kasy na was ...i tyle ..Mam nadzieje ze Ci z Warszawki powiedza wam gdzie jest wasze miejsce ...a szczególnie tym z biura ....i tej pani z pod 18 ....i smiesznemu kierownikowi zajezdni
W PKM ZWOLNIC CAŁY BIUROWIEC ..bo gdzie sie człowiek nie ruszy to sami kierownicy ,,,,, i biurko jest juz przy samych drzwiach ,,,Czy pan prezes tego nie widzi jak jego pracownice w czasie pracy ROBIĄ zakupy na ARKI BOŻKA,,,a czas leci w pracy ...do --- koszałek to masz racje gdzie taki prezes czy zastępca prezesa znajdzie prace ,,,, A związkowcy hmm,,TRZECH ....... SZKODA GADAĆ
Kupcie samochody szkoda czasu i nerwów na to
Warszawka zrobiła nas w jajo i zapłacimy te 4-miliony ale pani prezydent też zapłaci za dwa lata
człeku marny...nie masz pojęcia co i jak wygląda na zapleczu PKMu , daj sobie spokój i komentuj to w czym jesteś dobry i masz jakąś wiedze ( o ile masz ) śmieszą mnie komentarze co niektórych, piszą aby pisać nie wiedząc co tak na prawde dzieje się w kuluarach
szkoda czasu i kasy na ratowanie PKMu poniewaz sytuacja znowu bedzie sie powtarzac nigdy tam nie bedzie pieniedzy ani na dobre wozy ani na ludzkie wyplaty dla kierowcow, pracowalem tam wiele lat dzis wiem ze to byly stracone lata jesli PKM mialby istniec zamiast WARBUSA to sory ale bedzie problem z kierowcami ,dosc tych stawek glodowych.Zamknijcie juz ten komunistyczny twor-odnoge MZK
Do pracownika.... Sluchaj no Wodzu....jestes pracownikiem zieleni miejskiej??? Bo chyba nie Warbusa....wiec weź sie za odśnieżanie Buraku!!! Nie znasz tematu wiec sie nie wypowiadaj!!! Wszyscy pracownicy Warbusa sa zadowoleni. Robota spoko....wypłata dobra o na czas.... Nic nie wiecie jak jest w Warbusie buraki jedne....zazdrościcie dobrej pracy....piszą ci co odrzucili wasze CV....kij wam w oko....
Wybrali sobie postać która kupiła mieszkańców bez biletową komunikacją co świadczy tylko o ich płytkim intelekcie. Pozatym zreszta widac ze cos sie złego dzieje- wawrzyczek zrezygnował to samo radlin i rydultowy o czerwionce, której bliżej do rybnika/ztz nie wspomnę.
Jastrzębie to nie zory gdzie sie zorganizuje bkm za 3mln.
Mechanicy PKM-u płaczą, że mają małe zarobki czemu nie przejdziecie do Warbusa.
Prezesi PKM-u, kierownicy, szefowie związków, siedzący w radach - im kasa pasuje.
Im najbardziej zależy żeby PKM istniał. Gdzie taki prezes, kierownik czy pierdzistołek z rady znajdzie robotę za taką kasę? Decyzję o zwolnieniach oni podejmują, pamiętajcie o tym.
Warbus i PKM mają 50/50 linii, PKMowi brakuje kasy a Warbus wygrywa przetarg i kupił następne 30 autokarów i organizuje aktualnie transport w Lublinie
Jeśli PKM przejmie to będzie powtórka z rozrywki
dlaczego ta firma ma taka opinię?
Może dlatego ze kilka miesięcy nie płaci podwykonawcą
Może dlatego ze opisuje nie prawde w mediach (np. o zatrudnionej ilości ludzi w biurach ,przecież ich zadania biurowe załatwiane sa w centrali w Warszawie )
Może dlatego ze jak pracownik podpadnie to przenosi się go do Lubina
Może dlatego ze było tyle kontrowersji przy cudownym: wstrzeleniu\"się w kwote przetargu
Może dlatego ze nawet w komentarzach pisze się kłamstwa(zatrudnionych jest 4 dyspozytorów a nie 3)
Sam nie wiem dlaczego?
Ludzie piszą rożne rzeczy aż się w środku człowiekowi wnętrzności przewracają. Politycy dbają tylko o własne interesy, ciepłe posadki , polityczne aspiracje nie rozumieją ,że jest coś takiego jak lokalny patriotyzm, że trzeba robić wszystko dobrze bo my mieszkańcy z tego korzystamy , że trzeba szanować firmy , które wykonują swoją pracę dobrze i działają zgodnie z prawem nie oszukują ani pracownika ani państwa - to takie firmy trzeba zniszczyć prawda? a ludzie jeszcze wtórują tym oszustom nie mając zielonego pojęcia jaka jest prawda. Na poniedziałek już jest tkany czerwony dywan aby z godnością Prezesi Warbusa mogli na mównicę wejść bo tacy są POKRZYWDZENI a i orkiestra górnicza będzie grać bo tacy są wspaniali.
Dla większości kierowców z PKMu jest lepsza Druga propozycja, bo po przejściu do Warbusa więcej by zarabiali.
PKM ...padnie sam ...Oni juz mieli swoje pięć minut .I co dalej utrzymywać ten cały biurowiec i tą Panią z pod 18,,która nie robi nic ..tylko sie mądrzy ,,PKM owcy-sami pamiętacie jak były zwolnienia mechaników i kierowców ..to po tygodniu były przyjęcia do biura CZY TAK NIE BYŁO ? Ile zarabia mechanik czy kierowca ,,,,,,A ile zarabiają panie z biura ? wiecej niz wy ..TU JESZCZE JEST KOMUNA W TYM ,,PKM,, I JESTEM ZA ZEBY PADŁ TEN PKM ...
Dla większości kierowców z PKMu jest lepsza Druga propozycja, bo po przejściu do Warbusa więcej by zarabiali.
Nie pomyl tylko ręki jak będziesz się modlił.;))
Nie pomyl tylko którą ręką masz się pomodlić.
Chciałbym się zapytać: skąd Wy ludzie macie takie informacje ze Warbus to kombinatorzy i złodzieje?????
Warbus w Jastrzębiu zatrudnia jakieś 50 kierowców 3 dyspozytorów i jak sie nie mylę 2 osoby zarządzające filią. Dla porównania PKM zatrudnia 140 pracowników ( 80 kierowców 20 mechaników + niewiadoma ilośc pracowników biurowych ) . Kwota za obsługę połowy lini w Jastrzębiu rocznie tj 10 milionów. I tu sie kłania 4 klasa szkoły podstawowej . Warbus zarabia....a przynajmniej nie traci a PKM ???? ....no własnie...i tu nasuwa sie pytan ie...co PKM????
Przerost biurokracji i postkomunistyczny moloch.....uważają ze im sie nalezy...i koniec....miasto musi...bo tak....bo tak są nauczeni....a co jakby Warszawskiej firmie ten kontrakt przynosił straty???? Kto by sie przejmował....????
Temat do przemyslenia...polecam..........
modle sie aby PKM w koncu upadl!!! boze wysluchaj nas!!!!!
Dlaczego piszesz takie bzdury za Solarisy w pelni leasing placi PKM Ale to normalka ze firemka z Warszawy probuje oszukiwac opinie publiczna
Ten caly MZK to twor patologiczny. Jak takie dziwo moze istniec w Europie w XXI w?
Na calym swiecie jest tak, ze kupuje sie bilet na \"transport miejski\" zakladajac, ze organizator transportu zadbal o to, ze bilet wazny jest w autobusie, metrze, tramwaju, pociagu jednej czy innej firmy. MZK zaprowadzilo polityke zupelnie odwrotna - wyizolowalo lokalny transport autobusowy od reszty swiata. Siedza popierdujac wesolo w stolki, zadowoleni ze swojej roli nadrzednego organizatora tego balaganu.
Chodowla tego dziadostwa trwa od ponad cwiercwiecza.
nick \"hihi\" - polecam zbadać bacznie sprawę solarisów. PKM nie jest ich właścicielem, jedynie użytkownikiem. Ciekawe że leasing z solarisa płaci Warbus.
Pozdrawiam znawców.