Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Z centrum Jastrzębia pojedziemy pociągiem?

Odbyło się kolejne spotkanie na temat odtworzenia linii kolejowej na terenie Jastrzębia. Przedstawiono na nim podsumowanie kolejnego etapu prac w ramach realizacji projektu pn. „Analiza odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych”. 

Z centrum Jastrzębia pojedziemy pociągiem?

Uczestnicy spotkania, które odbyło się 27 lipca otrzymali informację między innymi na temat, gdzie ewentualnie mogłyby się znajdować dworce kolejowe i którędy można poprowadzić tory. Według jednego z uczestników spotkania rozważa się lokalizację dworców w takich miejscach, jak Jastrzębie Górne, okolice ulicy Turystycznej, gdzie kiedyś przebiegały tory kolejowe. Możliwe jest też pociągniecie nitki kolejowej do Zdroju. Chodzi o to, aby w czasie do 60 minut dojechać do stolicy województwa - Katowic 

65 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~łoś (89.77. * .236) 03.08.2017 13:54

Pomysł odbudowy kolei uważam za słuszny tylko przypominam sobie jedna rzecz chodzi o jar którym jeździły pociągi między stacją jastrzębie Górne a ulicą turystyczną co chwile się osuwał z powodu szkód górniczych w okolicach starago wiaduktu obecny to aleja Piłsudzkiego po paru naprawach kopalnia zrezygnowała z napraw a kolej się wycofała jestem ciekawy czy obecny stan tego jaru nadaję się do użytku przez kolej bo widzę że projekt przewiduje trasę tym jarem

~Gościu (89.72. * .162) 03.08.2017 13:26

Jastrzębie, to Afryka dzika.Młodzi jeżdżą autami, a emeryci siedzą w oknach i pilnują, żeby nic nie umknęło uwadze, bo o czym będą rozmawiać, przecież nie o nowoczesnych rozwiązaniach w europejskim kolejnictwie.

~ do gość 12:36 (31.0. * .6) 03.08.2017 13:05

Najgłupsze pytanie jakie usłyszałem. 90 % linii kolejowych w Polsce jest nieekonomiczna. I co teraz? Likwidujemy Rybnik Wodzisław Zebrzydowice? Rusz mózgiem, jeśli go masz.

~seboc (193.28. * .1) 03.08.2017 12:57

@Gosc

\"Czy ta linia ma uzasadnienie ekonomiczne?\"

Oczywiscie, ze ma uzasadnienie ekonomiczne. Takie samo uzasadnienie jak koniecznosc posiadania dachu nad glowa, wsadu do garnka i miejsca pracy. Kolej to zdobycz cywilizacyjna, ktora pozwala myslec o miejscu pracy czy nauki w calkiem szerszy sposob.
Proponuje rzadzacym nie podejmowac proby budowy wlasnego modelu ekonomicznego, a sposilkowanie sie licznymi istniejacymi rozwiazaniami i doswiadczeniami. Kolej w Europie jest i sie rozwija. Jesli chcemy rownac sie do Europy a nie do Afryki, nalezy stosowac rozwiazania europejskie a nie afrykanskie.

~Racjonalista (46.134. * .196) 03.08.2017 12:51

A czy taniej by nie było gdyby miasto zorganizowało by bezposrednie transfery do Pszczyny i do Wodzisławia/Rybnika na pociągi dalekobieżne? Dzięki takiemu rozwiązaniu na pewno dojedziemy do Katowic w godzinę

~mysz (83.5. * .191) 03.08.2017 12:44

Chciałam tylko zapytać czyj to pomysł z tą koleją.Kolej dobra rzecz ale kto to wymyślił.

~Gość (185.102. * .114) 03.08.2017 12:36

Czy ta linia ma uzasadnienie ekonomiczne?

~jastrzebianin (109.196. * .74) 03.08.2017 12:08

Byłem na tym spotkaniu,nikt niczego się nie nażarł.Tylko była rzeczowa rozmowa i konkretne fakty.Ludzie którzy robią koncepcje chcieli też znać opinię i uwagi innych osób.Pomysł jest bardzo ciekawy i szkoda że to może być odległe w czasie ,bo jeśli rząd Polski będzie grał w kulki w Unią Europejską to możemy się pożegnać z funduszami.A Nasze władze w Katowicach i Warszawie takie miasto jak Jastrzębie olewają.Ale jak to się mówi pożyjemy -zobaczymy.Pani K.dziękuje za ten artykuł.

~upadłe miasto (46.77. * .123) 03.08.2017 12:00

Brak kopalń spowoduje pustostany i wymierające miasto.
Pełne meneli stojących wokół sklepów z alkoholem.
10 lat temu widziałem to w Karwinie o rzut beretem...

Praca dobrze płatna dla młodych. Reszta sama przyjedzie....

~Żabi Ogier (89.73. * .132) 03.08.2017 11:30

Po raz kolejny nażarli się i napili za nasze podatki a decyzji brak ile jeszcze takich jalowych spotkan?. A kolei jak nie ma tak i nie bedzie

~Liczba mieszkańców (85.14. * .18) 03.08.2017 11:21

90 283 mieszkańców - stan na listopad 2016

~Gość (85.202. * .157) 03.08.2017 11:20

Do Z... zanim powstanie kolej to Ty już dawno skończysz studia. Oj studentka myśl trochę, będzie cud jak zaczną realizować ten plan w 2019 roku.

~seboc (193.28. * .1) 03.08.2017 11:08

@.

4 tysiace ludzi odeszlo z pracy w JSW tylko w 2016 roku. Cztery tysiace osob to nie jest masa ludzi?
Miasto ma jedynie 90 tys. mieszkancow.

~Z (83.30. * .10) 03.08.2017 10:56

Z niecierpliwością czekam na jakieś linie w Jastrzębiu, jestem studentka i gdy chcę dostać się do miasta gdzie studiuje muszę albo jechać do Żor lub Rybnika na pociąg lub tłuc się drogimi autobusami które nie mają nawet ulg studenckich! Katorga...

~............. (85.14. * .18) 03.08.2017 10:50

Gdzie te masowe zwolnienia w górnictwie , człowieku połóż się w cieniu

~seboc (193.28. * .1) 03.08.2017 10:45

@gosc

Ma sie dobrze moze przez najblizsze kilka miesiecy.
Nowych ludzi prawie sie do gornictwa nie przyjmuje, zwalnia sie ludzi natomiast masowo i mocno ogranicza produkcje zamykajac kopalnie - przeciez to nic innego jak rozlozone w czasie wygaszanie galezi gospodarki.
Trzeba dla miasta jakis kierunek rozwoju znalezc na lat co najmniej kilkadziesiat nastepnych.
Czarowanie pierdackimi prognozami, ktore nigdy dotad sie nie sprawdzily, nie pomoze. Nie mozna tez w nieskonczonosc obarczac ciezarem utrzymania gornictwa calego spoleczenstwa.

~Leszek (83.30. * .11) 03.08.2017 10:27

Na darmowe autobusy nie ma kasy a na kolej byłaby ?

~gosc do seboc (89.73. * .127) 03.08.2017 10:21

gornictwo ma sie w miare dobrze i dobrze bedzie sie miec zawistny cebulaku

~seboc (193.28. * .1) 03.08.2017 10:02

@rowerzysta

Ten temat tez miasto schrzanilo.

~do rowerzysta (46.134. * .4) 03.08.2017 09:45

Ścieżki rowerowe mogą pełnić rolę rekreacyjną a kolej, tak jak pisze seboc, może spowodować, że więcej ludzi jednak zechce zostać w mieście.

~rowerzysta (94.254. * .31) 03.08.2017 09:39

Kolej?, a kto temu da wiarę. W jakim celu podejmujecie takie tematy chyba wyłącznie aby pokazać, że coś się robi. Dobry pomysł to ścieżki rowerowe w miejscu dawnych torów i to rozwiązanie może być przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.

~seboc (193.28. * .1) 03.08.2017 09:28

Kolej, po upadku gornictwa, moglaby stac sie podstawa bytu tego miasta.
Centrum przemyslowym, kulturalnym, czy historycznym nie bedzie nigdy, chocby nie wiem jakie mity wymyslac i postaci z dupy wyciagac. Jastrzebie mogloby stac sie wygodnym miejscem do zycia dla ludzi pracujacych w Katowicach, Ostrawie czy Gliwicach. Potrzebny sprawny i szybki dojazd.

~herbaciany niedżwiedż (85.14. * .18) 03.08.2017 09:08

Miasto jest skazane na niebyt .Miało być: strefa centrum - nie ma , przebudowa 1-maja - nie ma , rewitalizacja łażni na Moszczenicy - nie ma , OWN - nie ma , klub seniora - nie ma , park ojców - nie ma darmowa komunikacja - nie ma.

~do Wasabi (46.134. * .4) 03.08.2017 08:55

Czy chodzi Ci o to, że Jastrzębie za kilkanaście lat po prostu nie będzie? mam na myśli to, że będą tu mieszkać Ci, którzy jeszcze ostaną się na kopalniach a reszta zdąży dawno wyjechać?

~Wasabi (46.18. * .1) 03.08.2017 08:12

Jestem realistą i wiem na pewno, że kolei w Jastrzębiu po prostu nie będzie. Nie będę się tu rozpisywał ponieważ zabrałoby to dużo czasu na wymienianie wielu znaczących czynników które dyskwalifikują uruchamianie kolei. Proponuję, aby z nieczynnych linii kolejowych w to miejsce wybudować ścieżki rowerowe jak to ma miejsce w wielu krajach w Europie i na świecie. Amen.