Z centrum Jastrzębia pojedziemy pociągiem?
Odbyło się kolejne spotkanie na temat odtworzenia linii kolejowej na terenie Jastrzębia. Przedstawiono na nim podsumowanie kolejnego etapu prac w ramach realizacji projektu pn. „Analiza odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych”.
Uczestnicy spotkania, które odbyło się 27 lipca otrzymali informację między innymi na temat, gdzie ewentualnie mogłyby się znajdować dworce kolejowe i którędy można poprowadzić tory. Według jednego z uczestników spotkania rozważa się lokalizację dworców w takich miejscach, jak Jastrzębie Górne, okolice ulicy Turystycznej, gdzie kiedyś przebiegały tory kolejowe. Możliwe jest też pociągniecie nitki kolejowej do Zdroju. Chodzi o to, aby w czasie do 60 minut dojechać do stolicy województwa - Katowic
Pomysł odbudowy kolei uważam za słuszny tylko przypominam sobie jedna rzecz chodzi o jar którym jeździły pociągi między stacją jastrzębie Górne a ulicą turystyczną co chwile się osuwał z powodu szkód górniczych w okolicach starago wiaduktu obecny to aleja Piłsudzkiego po paru naprawach kopalnia zrezygnowała z napraw a kolej się wycofała jestem ciekawy czy obecny stan tego jaru nadaję się do użytku przez kolej bo widzę że projekt przewiduje trasę tym jarem
Jastrzębie, to Afryka dzika.Młodzi jeżdżą autami, a emeryci siedzą w oknach i pilnują, żeby nic nie umknęło uwadze, bo o czym będą rozmawiać, przecież nie o nowoczesnych rozwiązaniach w europejskim kolejnictwie.
Najgłupsze pytanie jakie usłyszałem. 90 % linii kolejowych w Polsce jest nieekonomiczna. I co teraz? Likwidujemy Rybnik Wodzisław Zebrzydowice? Rusz mózgiem, jeśli go masz.
@Gosc
\"Czy ta linia ma uzasadnienie ekonomiczne?\"
Oczywiscie, ze ma uzasadnienie ekonomiczne. Takie samo uzasadnienie jak koniecznosc posiadania dachu nad glowa, wsadu do garnka i miejsca pracy. Kolej to zdobycz cywilizacyjna, ktora pozwala myslec o miejscu pracy czy nauki w calkiem szerszy sposob.
Proponuje rzadzacym nie podejmowac proby budowy wlasnego modelu ekonomicznego, a sposilkowanie sie licznymi istniejacymi rozwiazaniami i doswiadczeniami. Kolej w Europie jest i sie rozwija. Jesli chcemy rownac sie do Europy a nie do Afryki, nalezy stosowac rozwiazania europejskie a nie afrykanskie.
A czy taniej by nie było gdyby miasto zorganizowało by bezposrednie transfery do Pszczyny i do Wodzisławia/Rybnika na pociągi dalekobieżne? Dzięki takiemu rozwiązaniu na pewno dojedziemy do Katowic w godzinę
Chciałam tylko zapytać czyj to pomysł z tą koleją.Kolej dobra rzecz ale kto to wymyślił.
Czy ta linia ma uzasadnienie ekonomiczne?
Byłem na tym spotkaniu,nikt niczego się nie nażarł.Tylko była rzeczowa rozmowa i konkretne fakty.Ludzie którzy robią koncepcje chcieli też znać opinię i uwagi innych osób.Pomysł jest bardzo ciekawy i szkoda że to może być odległe w czasie ,bo jeśli rząd Polski będzie grał w kulki w Unią Europejską to możemy się pożegnać z funduszami.A Nasze władze w Katowicach i Warszawie takie miasto jak Jastrzębie olewają.Ale jak to się mówi pożyjemy -zobaczymy.Pani K.dziękuje za ten artykuł.
Brak kopalń spowoduje pustostany i wymierające miasto.
Pełne meneli stojących wokół sklepów z alkoholem.
10 lat temu widziałem to w Karwinie o rzut beretem...
Praca dobrze płatna dla młodych. Reszta sama przyjedzie....
Po raz kolejny nażarli się i napili za nasze podatki a decyzji brak ile jeszcze takich jalowych spotkan?. A kolei jak nie ma tak i nie bedzie
90 283 mieszkańców - stan na listopad 2016
Do Z... zanim powstanie kolej to Ty już dawno skończysz studia. Oj studentka myśl trochę, będzie cud jak zaczną realizować ten plan w 2019 roku.
@.
4 tysiace ludzi odeszlo z pracy w JSW tylko w 2016 roku. Cztery tysiace osob to nie jest masa ludzi?
Miasto ma jedynie 90 tys. mieszkancow.
Z niecierpliwością czekam na jakieś linie w Jastrzębiu, jestem studentka i gdy chcę dostać się do miasta gdzie studiuje muszę albo jechać do Żor lub Rybnika na pociąg lub tłuc się drogimi autobusami które nie mają nawet ulg studenckich! Katorga...
Gdzie te masowe zwolnienia w górnictwie , człowieku połóż się w cieniu
@gosc
Ma sie dobrze moze przez najblizsze kilka miesiecy.
Nowych ludzi prawie sie do gornictwa nie przyjmuje, zwalnia sie ludzi natomiast masowo i mocno ogranicza produkcje zamykajac kopalnie - przeciez to nic innego jak rozlozone w czasie wygaszanie galezi gospodarki.
Trzeba dla miasta jakis kierunek rozwoju znalezc na lat co najmniej kilkadziesiat nastepnych.
Czarowanie pierdackimi prognozami, ktore nigdy dotad sie nie sprawdzily, nie pomoze. Nie mozna tez w nieskonczonosc obarczac ciezarem utrzymania gornictwa calego spoleczenstwa.
Na darmowe autobusy nie ma kasy a na kolej byłaby ?
gornictwo ma sie w miare dobrze i dobrze bedzie sie miec zawistny cebulaku
@rowerzysta
Ten temat tez miasto schrzanilo.
Ścieżki rowerowe mogą pełnić rolę rekreacyjną a kolej, tak jak pisze seboc, może spowodować, że więcej ludzi jednak zechce zostać w mieście.
Kolej?, a kto temu da wiarę. W jakim celu podejmujecie takie tematy chyba wyłącznie aby pokazać, że coś się robi. Dobry pomysł to ścieżki rowerowe w miejscu dawnych torów i to rozwiązanie może być przysłowiowym strzałem w dziesiątkę.
Kolej, po upadku gornictwa, moglaby stac sie podstawa bytu tego miasta.
Centrum przemyslowym, kulturalnym, czy historycznym nie bedzie nigdy, chocby nie wiem jakie mity wymyslac i postaci z dupy wyciagac. Jastrzebie mogloby stac sie wygodnym miejscem do zycia dla ludzi pracujacych w Katowicach, Ostrawie czy Gliwicach. Potrzebny sprawny i szybki dojazd.
Miasto jest skazane na niebyt .Miało być: strefa centrum - nie ma , przebudowa 1-maja - nie ma , rewitalizacja łażni na Moszczenicy - nie ma , OWN - nie ma , klub seniora - nie ma , park ojców - nie ma darmowa komunikacja - nie ma.
Czy chodzi Ci o to, że Jastrzębie za kilkanaście lat po prostu nie będzie? mam na myśli to, że będą tu mieszkać Ci, którzy jeszcze ostaną się na kopalniach a reszta zdąży dawno wyjechać?
Jestem realistą i wiem na pewno, że kolei w Jastrzębiu po prostu nie będzie. Nie będę się tu rozpisywał ponieważ zabrałoby to dużo czasu na wymienianie wielu znaczących czynników które dyskwalifikują uruchamianie kolei. Proponuję, aby z nieczynnych linii kolejowych w to miejsce wybudować ścieżki rowerowe jak to ma miejsce w wielu krajach w Europie i na świecie. Amen.