Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przymusowy urlop w kopalniach Kompanii Węglowej. Górnicy mniej zarobią

Zarząd Kompanii Węglowej zamierza zarządzić przerwę w pracy swoich kopalń. Górnicy mieliby przymusowy urlop od 28 kwietnia do 4 maja. Przerwa w pracy centrali spółki miałaby się rozpocząć już 22 kwietnia.

Przymusowy urlop w kopalniach Kompanii Węglowej. Górnicy mniej zarobią

Zarząd Kompanii Węglowej zaprosił na czwartek związkowców, by porozmawiać z nimi w sprawie przestoju ekonomicznego. Śląsko-dąbrowska "Solidarność" informuje, że spółka węglowa powołuje się na ustawę z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy. - Oznacza to, że szykowane są przerwy w wydobyciu, a to wiąże się z niższymi wypłatami. Ustawa, o której mowa, dotyczy przedsiębiorstw w trudnej sytuacji ekonomicznej, które zobowiązują się utrzymywać miejsca pracy w zamian za pieniądze z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych - wyjaśnia Jarosław Grzesik, szef górniczej "Solidarności". Zbigniew Madej, rzecznik prasowy spółki, przyznaje, że firma zamierza wykorzystać pieniądze z tego funduszu. Przedstawiciele "Solidarności" obawiają się, że zapowiadany termin od 28 kwietnia do 4 maja może nie być jedynym przestojem w najbliższym czasie. Związek przypomina, że Kompania Węglowa znalazła się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Na początku kwietnia pojawiły się informacje, że firmie brakuje pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Obawy te nie potwierdziły się. Nieoficjalnie mówi się, że spółka zdobyła pieniądze z zaliczki ze sprzedaży swojej kopalni Knurów-Szczygłowice. Na początku kwietnia wicepremier Janusz Piechociński przypominał w Katowicach, że 24 kwietnia wyłoniony ma zostać nowy zarząd Kompanii Węglowej, który zajmie się restrukturyzacją tej spółki.

Źródło: Kopalnie Kompanii Węglowej nie będą pracować przez tydzień. Górnicy zarobią mniej

158 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
koło 19.04.2014 18:00
oceniono 14 razy
-2
Zgłoś

Przecież górnicy sami mówią że po 25 latach nie są w stanie pracować, po czym po 25 latach idą dalej do roboty, skoro im się chce, mając ponad 3-4 tysięce emerytury, to znaczy że są zdolni pracować do 67 roku życia. Jak chcecie ukrucić szwindle, to uwalić obowiązkowe ubezpieczenia ZUS, wtedy większość swoje składki będzie płaacić na swoje konta a nie do ZUS, wtedy emeryt górniczy nie dostanie naszej kasy, znieść przyusowe ubezpieczenia emerytalne i problem się skończy. Ten kto nie pracuje niech nie sięga po jedzenie!!!!!

RBK 19.04.2014 17:29
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Emeryci pracują w firmach górniczych i nikt im tego nie zabroni-takie są
przepisy, które na to zezwalają.Gdyby przepisy i prawo zabraniało im pracować
to by nie pracowali.



slash 19.04.2014 17:06
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

alexia 84 powiec mi dlaczego maja wywalic prywatne firmy z kopalni ? Przecież ci górnicy też mają rodziny i musza za coś żyć. Co oni są gorsi według ciebie ?Emerytów rozumie ,wywalić ich,ale młody musi pracować,przecież.

koło 19.04.2014 15:45
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

ren-Człowieku na co czekasz, skoro śmieszne pieniądze to bierz kasę i leć na przetarg, przecież to okazja, jak nie masz kasy, to bierz kredyt, skoro masz pomysł na biznes,to kopalnia jest już twoja, węgiel to żyła złota, Kulczyk od podstaw chciał budować kopalnię, ty masz gotową za grosze, idź i kup.

be 19.04.2014 14:37
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

do@dmowski piszesz że gierek wybudował kopalnie owszem tylko że te kopalnie są juz dawno zamkniete zostały tylko gorole i ich potomki po nich co do emerytów górniczych ti ich nienawidza bo zabierają tylko robotę dla młodych ludzi pracując za 4 -5 zł za godzinę

koło 19.04.2014 09:22
oceniono 10 razy
-2
Zgłoś

Widzę że mamy tu zjazd komunistów, którzy mówią że jest źle, bo nie ma komunizmu. Otóż panowie, jest źle, bo nie ma kapitalizmu. Normalny człowiek w normlanym systemie nie pracował by po 12 godzin za 1600 zł, on by to rzucił i otworzył swój własny biznes. Nie wiem czy ktoś z was kiedyś próbował otworzyć własną firmę, wtedy zobaczycie jak działa socjalizm, a działa tak a nie inaczej i was okrada państwo, aby waszą zarobioną kasę dać różnym grupą społecznym, którzy sobie żyją jak pączki w maśle, czyli renciści, menele, górnicy, mundurowi, urzędnicy i inni z państwowego sektora, to właśnie socjalizm im i wyłącznie im żyje, bo aby ten socjalizm nie zbankrutował, to każdy kto jest z poza tej grupy, to musi harować na nich i zabiera się mu 80% zarobków. Wiec jak, zakładał ktoś z was już firmę? A jeśli nie, to czemu żeście woleli harować u kogoś w firmie a nie w swojej? Czemu wszym zdaniem fachowcy pracują w firmach i często są wyzyskiwani a nie otworzą swojej firmy? Oto socjalizm właśnie, jedynie normalna firma, której jeszcze socjalizm nie dopadł, to jest zbieranie złomu, aby zbierać złom, to nie trzeba mieć żadnych rejestracji, nie trzeba bezpośrednio w sposób skomplikowany płacić od tego podatków, ZUSów, od urzędników pozwolenia mieć nie trzeba, sanepid też się nie dowali i dlatego też złomiarzy jest masa, pracują na swoim, ile znajdą złom w śmietniku, to tyle zarobią. Wiec zastanówcie się, czemu inne firmy tak działać nie mogą, czemu na inne firmy to nakłada się ogromną urzędniczą biurokrację. A potem się dziwicie że jest wyzysk i małe zarobki, ale jako komuniści, to tego nie zrozumiecie.

ren 18.04.2014 23:57
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Kompania sprzedaje kopalnie „Knurów – Szczygłowice” Cena transakcji zorganizowanej części tego przedsiębiorstwa wyniosła 1.490.000.000 zł. Za dwie kopalnie, śmieszne pieniądze! Kolega ergo ma racje warszawka grabi. Spokojnych Zdrowych Świąt Wielkanocnych.

Dmowski 18.04.2014 23:29
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Objektywny takich ludzi jest dużo,tylko ,że większość boi się ,albo nie chce o tym pisać.Na razie SZACUN dla redakcji ,że nie usuwa prawdy,jak czynią to niektóre sterowane portale,bo ta PRAWDA ICH BOLI...!!!!! Jeszcze raz Sokojnych Zdrowych Świąt Wielkanocnych,i nadziei na to ,że Ci co sprzedali nasz kraj...będą.......niech każdy sobie dokończy jak chce!

Objektywny 18.04.2014 23:13
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

A już myślałem że tylko ja to widzę,co powinni widzieć dawno wszyscy ,zgadzam się z komentarzami ...ergo i Dmowski w 100%......SĄ JESZCZE LUDZIE CO GŁOWY MAJĄ NA KARKU SZACUNEK PANOWIE !.

Dmowski 18.04.2014 21:16
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

Ergo ,dobrze ,że coraz więcej ludzi widzi to dziadostwo.Ludzie na razie nie wychodzą na ulice ,bo większość młodych pracuje za granicą ,a Ci co zostali boją się o to ,że Ich wywalą,strasząc ,że na Ich miejsce jest 100 innych.Młody człowiek w Polsce mając do wyboru spłacanie kredytów,chleb dla rodziny,albo utratę pracy niekiedy po 12 godz za 1600zł,boi się protestować.Ale jak powiedział śp.Gen Petelicki w swoim ostatnim wywiadzie przed rzekomym "samobójstwem" ,nazywając tych drani z imienia i nazwiska.Polityków-zdrajców i sprzedawczyków.Powiedział pamiętne słowa...." Cała nadzieja w ludziach młodych.............! Oni w końcu nie wytrzymają,a tego obecnie rządzący ,tzw.śmierdzący okragły stół ,boi się jak ognia.Czy to z lewicy,czy prawicy,czy innych potomków Izraela( ale to temat na inną okazje).Wszystkim Zdrowych Spokojnych Świat Wielkanocnych! Ps.Tutaj jeszcze lektura: http://niezaleznemediapodlasia.pl/jacek-rostowski-agent-g-sorosa-w-polsce/

koło 18.04.2014 21:08
oceniono 9 razy
-9
Zgłoś

ergo-A czemu tylko do PO, przecież PIS są jeszcze bardziej czerwoni, ich program wyborczy to jak czytanie Marksa. Jedyna prawicowa partia, to Nowa prawica, PISowcy są bardziej lewicowi od PO, SLD czy Palikota, po za tym Lech Kaczyński zrzekł się suwerenności polski, czyli oddał Polskę pod władzę unii Europejskiej, to się nazywa prawdziwa zdrada narodu.

ergo 18.04.2014 20:52
oceniono 16 razy
16
Zgłoś

To się dzieje w górnictwie to celowe działania sterowane odgórnie przez partie rządzącą . Dąży się do sprywatyzowania kopalń bo już są łapówki uzgodnione za ten " numer" Ilu dyrektorów z JSW jest ze Śląska ? Ile kasy wyciąga warszawka ? Ile jest podatku, akcyzy , opłat i innego gó...a w tonie jednego węgla ? Teraz się zacznie ludziom wmawiać , że się węgla nie opłaca wydobywać i zacznie się szczucie , kłamstwa i napuszczanie Polaka na Polaka. W Polsce jest jeden problem zgniły, śmierdzący mebel OKRĄGŁY STÓŁ i agentura która jest u władzy, oczywiście przy przyzwoleniu różnej maści pożytecznych idiotów zapisanych do PO. Życzę Wesołych Świąt

marol 18.04.2014 19:58
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Wy po prostu nie odpisujcie temu koło bo on od szprytnych uciekł niedawno

koło 18.04.2014 19:58
oceniono 10 razy
-10
Zgłoś

Dmowski-Gierek, Hitler czy Stalin to socjaliści, czemu uważasz Gierka za innego od Hitlera? Hitler wybudował masę fabryk, autostrady, przykład choćby z Raciborza, gdzie za polityki Hitlera to wykopano kanał Ulga. Stalin podobnie, przecież ZSRR za Stalina to przeszło bum gospodarczy, masę nowych fabryk, mechanizacja rolnictwa itp. Ale to był socjalizm, więc tym samym Hitler wykończył swój naród, podobnie jak Stalin, Gierek szedł w ich ślady, bo lata 80 były najgorsze dla polski, bo gierek taką politykę prowadził w latach 70, że w latach 80 był głód. Podobnie jak niemcy wyglądały w 1945 roku, tak samo jak wielki głód na Ukrainie w 1935 roku. Co ci nie pasuje w tych porównaniach? Skoro popierasz politykę Gierka, to tym samym musisz popierać politykę gospodarczą Hitlera i Stalina, bo oni tą samą politykę co Gierek uprawiali, czyli ostry socjalizm.

Dmowski 18.04.2014 19:39
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Koło,jeżeli Ty porównujesz Gierka do Stalina ,czy Hitlera,to napisze jedno-Człowieku Ty chyba faktycznie jak tu Ktoś napisał jesteś cały czas na haju.Pisz sam z sobą,bo dyskusja z Tobą Mnie nie interesuje,a co do rolnictwa to zapytaj samych rolników...........Żyj w spokoju.Bez odbioru!

Dmowski 18.04.2014 19:35
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

alexxia dużo w tym racji ,ale co to Buzka to się nie zgadzam.On w zamian za dzikie reformy m.inn likwidację Kopalni Morcinek miał obiecany stołeczek w UE,zresztą na Donaldzika już też tam czeka posadka

alexxia84 18.04.2014 19:21
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Dmowski 100% racji,ja jeszcze dodam,że wywaliłabym wszystkie prywatne firmy z kopalni od Lintera po ZOK i inne złodziejskie,wykorzystujące firmy,nawet te sprzątające i te czyszczące metanomierze!Wszystkie osoby pracujące w kopalni i NA kopalni powinny być zatrudnione przez Kompanię Węglową lub JSW.Z tym,że góra bez barbórki,bez bonów Sodexo,bez mydła,bez ręczników i jakichkolwiek przywilejów ale za godną pracę i płacę,pracę na umowę na czas nieokreślony!Tyle moich kolegów sklina na górnictwo,bo bardzo by chcieli porobić na kopalni,nawet pod firmą ale nie mają szans!Nie mają szans z 45 letnimi zdrowymi,doświadczonymi chłopami,co przeszły ogrom kursów,mają ogrom uprawnień za kilkanaście tysięcy zł(na które posłała ich kopalnia!) i teraz są zatrudniani w firmach zabierając młodym miejsce pracy,dostając emeryturę +pensję z firmy!!!Idziesz na emeryturę (jak zatwierdził rząd Buzka!)to twoja noga nie powinna na kopalni stanąć,pod żadną firmą!Teraz nie dość,że kopalnia nikogo na emeryturę nie wygania,to każdy kto dostanie prawa emerytalne to się prędko zwija bo wie,że tylko na tym zyska,bo każda firma się o niego bije!No i taki złodziej będzie pobierał emeryturę+pensję z firmy.Kiedyś za rządów Buzka nie było takich przekrętów,on wywalał chłopów 45 letnich w sile wieku na emerytury i żaden pod firmą "nie dorabiał" teraz k.... młodzi włóczą się po świecie zaiwaniając na zmywaku a ich tatusiowie,czy tam 45-50 letni koledzy 3 razy w roku jeżdżą na egzotyczne wakacje,ich stare sflaczałe matrony obkupują się w Mohito,w bikini smażą się w Egipcie,a młodzi są szczęśliwi jak se grila mogą zrobić i nachlać się tanigo piwa z biedronki.PRECZ Z PRYWATYZACJĄ KOPALŃ,WYWALIĆ WSZYSTKIE PRYWATNE FIRMY Z KOPALNI!

koło 18.04.2014 18:37
oceniono 9 razy
-9
Zgłoś

Dmowski-Skoro Gierek to polski patriota, to znaczy że Stalin był Rosyjskim patriotą a Hitler Niemieckim. Broń nas od takich patriotów. A teraz zadam ci pytanie, co jest ważniejsze, węgiel czy żywność? Czemu chcesz aby jedynie węgiel był państwowy. Idąc twoim tokiem myślenia, to powiiny powstać PGRy i powinniśmy wrórcić do PRLu, bo wtedy wszystko było państwowe, bezpieczne i żyło się jak pączek w maśle a ludzie z nudów stali w ogromnych kolejkach..Więc jak, nie przeszkadza ci to że pola rolne są w prywatnych rękach, podobnie jak młyny, piekarnie itp a boisz się o węgiel? Jakoś przed wojną to kopalnie były prywatne, budowane przez prywaciarzy i tym samym górny ślonsk był jednym z najbardziej rozwinętych regionów w Europie, przyszła komuna i nasz poziom był porównywalny z poziomem ludzi z trzeciego świata. Jakoś nie słychać aby te twoje państwo budowało nowe kopalnie, za to słychać że stare kopalnie zamyka... Skoro twoim zdaniem państwowe kopalnie to świetny pomysł, to czemu branża górnicza idzie na dno, a czemu tym samym rolnictwo nie idzie na dno, tak jak górnictwo.

slash 18.04.2014 18:24
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

koło to pionek ,jego nie słuchajcie,bo on bredzi,albo jest na chaju. :)

Dmowski 18.04.2014 18:11
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Panie koło,aby nowobogaccy mogli być nowobogackimi potrzebny jest popyt na ich usługi.
Nie byłoby popytu,jakby wspaniały Polski Patriota Edward Gierek ,nie zbudował kopalń i innych zakładów pracy m.in w naszym regionie.Jakby Pan się doinformował to wiedział by ,że dług obecnych rządzących złodzieji jest proporcjonalnie 4 razy wyższy niż za Gierka,a nasze zakłady pracy i ziemia sprzedawane są masowo nowobogackim,nie koniecznie Polakom,oczywiście w zamian za łapówki.Jak tak Pana czytam to jestem pewien ,że kompletnie nie rozróżnia Pan komunizmu od socjalizmu.To co robi układ okrągłego stołu z tym krajem to wyzysk ludzi,aby kolesie mogli dorabiać się milionów.Ostatnio nowy pomysł Jsw Sa kolejna matka córka Szkolenie górnictwo.Wie Pan kto jest szefem tej wyzyskującej uczciwie pracujących ludzi spółeczki? Powiem Panu Brat byłego prezydenta Jastrzębia Zdroju.Były dyrektor kopalń.Panie koło interes nowobogackim napędza społeczeństwo min.w zdecydowanej większości z państwowych zakładów pracy.Jak Putin przykręcił kureczek ,to dopiero szara eminencja rządzących przypomniała sobie o węglu,bo węgiel to niezależność energrtyczna Pańswa,i Pan chce to przekazać w prywatne ręce nowobogackim.Chore.Pozdrawiam i mniej oglądaj Pa TVn-u.

koło 18.04.2014 17:06
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Objektywny-Czemu ty nie chcesz zostać tym nowobogackim? Załóż biznes, dorób się kasy i żyj jak panisko, czemu chcesz być robolem a nie nowobogackim? Do tego jesteś bogaty, bo co by było gdybyś miał 1000 zł emerytury, dziś większość ludzi nie osiąga takiego dochodu jak ty, a pracowałeś zaledwie 25 lat i osiągasz dochód większy, niż przeciętna rodzina, gdzie dwóch pracuje. Po za tym nie rozumie o co ci chodzi, otóż mówicie że państwo was okrada, a jednocześnie nie chcecie aby kopalnie były prywatne, czyli jak, chcecie aby to złe państwo, co bankrutuje wam kopalnie to nadal było właścicielem? Gdzie sens, gdzie logika? A teraz co twoim zdaniem było by lepsze na dolnym ślonsku, czy otwarte prywatne kopalnie, czy tak jak jest obecnie, czyli zamknięte państwowe kopalnie, co według ciebie jest lepsze? Co według ciebie na górnym ślonsku jest lepsze, czy otwarte prywatne kopalnie, czy zaniedługo zamknięte te pańswowe kopalnie i narzekanie na biedę i bezrobocie, co według ciebie jest lepsze? Skoro tak chwalisz komunizm, to może byś się przeniósł na Kubę? Widać że za dużo Lenina, skoro przeszkadzają ci bogaci ludzi. Gdybyś się wychowywał w latach 90, to byś wiedział że pracę może ci dać jedynie taki człowiek co ma kasę, nigdy nie dostałem pracy od biednego, zawsze mogłem najlepszą kasę zarobić u nowobogackich, bo to oni mieli kasę i dzięki temu dawali pracę takim jak ja wtedy, czyli ludzi bez kasy.

Objektywny 18.04.2014 15:07
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Do poniżej .....przecież miało być lepiej ludzie mieli żyć w demokracji jak pączki w maśle,mieliśmy mieć Polskę miodem i mlekiem płynącą tak nam obiecywano ,tak nam unia obiecywała ,a jesteśmy biedni bez przerwy coś się nam zabiera,a ty na dodatek piszesz że my sami musimy z pewnych rzeczy rezygnować by nam było lepiej ,to kim ty jesteś jednym z zabierających,zobacz ilu nowobogackich unia nam natworzyła którzy bazują na ludziach uczciwie pracujących a którzy ze swojej pracy nie potrafią utrzymać rodzin, ty piszesz o kompromisie masz sześć lat czy pięć że nie pamiętasz jak mówiono potrzeba zaciągnąć pasa potem będzie lepiej ,pas zaciągnięty na maksa a my zaczynamy odkrywać że zostaliśmy oszukani i dalej się nas oszukuje , lawina nędzy i rozpaczy sunie już w niesamowitym tempie i zatrzymać tego już nie potrafimy ,stajemy się biedakami na usługach cwaniactwa i nowobogackich pod dyktando Unii Europejskiej mnie taki dobrobyt i zabieranie przysługujących gwarantowanych przywilejów nie interesuje dlatego się oburzam i nie zgadzam na robienie ze mnie podczłowieka który potrzebny jest tylko do pracy aby innym na tym świecie żyło się lepiej w dostatku i luksusach !!!!!!. !.

Marcin76a 18.04.2014 07:20
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Moim zdaniem problem jest po obu stronach czyli wszystkie rządy po 89 roku bały się ruszyć jakiekolwiek przywileje wywalczone przez górników bo z automatu mieli by w na głowie masówki, strajki itp. Poparcie tak dużej branży jest ważne dla być albo nie być na ciepłych posadach w stolicy.. A druga strona czyli górnicy wraz ze związkami nie dokońca są świadomi sytuacji jaka jest na rynku węglowym konkurencja cen węgla ze wschodu daje efekty. Aby być konkurencyjnym niestety górnicy chcąc dalej pracować powinni z jakiś przywileji zrezygnować ( kompromis ). Rozumie że ciężko jest sobie czegoś odmówić ale dla dobra ogółu niestety trzeba takie kroki poczynić.

manager80 17.04.2014 23:07
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Nie dyskutujcie z tym idiotą Koło, bo najpierw sprowadzi was do swojego niskiego poziomu a potem wygra wiekszym doświadczeniem! pyrsk!

Objektywny 17.04.2014 21:00
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

@ koło...... jesteś zdrowo rąbnięty,sam sobie przeczysz,jeżeli mogę doradzić najpierw myśl potem pisz ! tak hołubisz prywatyzację jaka to sprawiedliwość ta prywatyzacja to po co robisz najazdy na kopalnie państwowe ..... skoro tak komfortowe warunki i płace u prywaciarzy to po co ta zazdrość i te szykany w twoich komentarzach po co skoro jak piszesz wszystko co prywatne jest lepsze od państwowego i czepiasz się państwowej roboty,dziwne tylko że krytykujący państwową pracę tu w komentarzach raczej pracują w prywatnych zakładach które ty tak chwalisz to jak to jest bo ja nie czytałem by tu górnicy narzekali że u prywaciarzy zarabia się wielkie pieniądze a oni na państwowych posadach grosze cały czas odwrotnie , to znaczy pociskasz kit z tą prywatyzacją albo nie masz pojęcia jak działa w Polsce prywatyzacja i dla kogo jest dobra- na pewno nie dla pracowników..... z małymi wyjątkami ,np...zarabiasz mało -a służbę zdrowia będziemy mieć prywatną to pewnie cię będzie stać na leczenie .... ???.

marol 17.04.2014 19:39
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

Do zarządu psychiatryka w Rybniku- odłączcie koło od netu !!!!!

koło 17.04.2014 18:46
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

slash-A to przeca górnicy chcą, aby gruby były państwowe...Wiync o co ci chodzi? Jakoś rolnictwo idzie, budowlanka idzie, wszystko co prywatne to idzie, a te twoii państwowe gruby sztyjc pod kryską. Czamu jako górnicy, to nie domagocie się prywatyzacji, czamu nie strajkujecie, aby gruby były państwowe, skoro godosz że państwo wom gruby bankroci, to czamu nie domagocie się prywatyzacji kopalń?

slash 17.04.2014 18:29
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

koło ja byś chcioł wiedzieć,to nasze górnictwo wykonczyło państwo ,a nie gornicy,i nie fandzol mi tu głupot ,że to przez górników. Twoja zawiść jest chora do tego zawodu,czepiasz sie górnictwa,a nie masz racji.

marol 17.04.2014 18:04
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

Koło ty jeszcze nie na gliwickiej?Albo masz tam dostęp?

koło 17.04.2014 16:52
oceniono 11 razy
-1
Zgłoś

slash- Czyli rozumiem, że rozumowanie górnika jest takie, że każdy może na dole pracować? Tylko czemu górnicy zamiast węgla to kupują chlyb, czemu budują domy? Przecież każdy twoim zdaniem to powinien na dole robić, tylko skąd brać chlyb, mlyko, budowlanców itp? Nie wiem czy wiesz, ale górnictwo właśnie umiera, umiera przez twoje przywileje, mogliście doić krowę, ale żeście ją przedoili i krowa padła, wasze dzieci i wnuki na groby będą wam sikać, za to, żeście zniszczyli kopalnie, bo górnicy właśnie zarżnyli kopalnie i zniszczyli górnictwo na ślonsku, tako prowda.

slash 17.04.2014 16:33
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

Każdy z was na te górnictwo narzeka, a zwłaszcza ten co w nim nie pracuje. Żal wam dupke ściska co ? Bo ktoś ma więcej niż wy.Ma przywileje ,a wy nie.Szkoły były otwarte ,każdy mógł iśc na gruba i robić,a nie teraz narzekać jak stare baby.

likwidowacwszystko 17.04.2014 14:20
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Rekrutacja pozwalniac ograniczyc wydobycie zarobki dodatki w najlepszym razie sprzedac prywaciarz jaki niech to kupi i do 67 maja pracowac wszyscy powinni byc traktowani na rowno

lolo 17.04.2014 13:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Bzdura a i tak beda robić

Ben50 17.04.2014 13:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a kiedyś 200 milionów ton i jeszcze było mało 1

likwidowacwszystko 17.04.2014 13:11
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

koniec gornictwa powoli sie przyzwyczajacie tak jak u prywaciarzy sie robi

be 17.04.2014 11:55
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

co za ekonomia gdyby dali cenę węgla taką samą jaką sprzedają firmą i na export to by wszystko znikło z zwałów i by było dużo miejsca na nowy oraz więcej chętnych na kupno a tak blada d..a i przestój i mniej kasy. dobrze tak rylom a za przestój zero kasy powinno być

andrzejkowalski1 17.04.2014 11:40
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

zawsze ta sama fotka!Uśmiechnięci górnicy......bo oni dopiero zjeżdżają!Zróbcie zdjęcia po wyjeździe czy dali im tak wesoło! a teraz jeszcze perspektywa wstrzymania wydobycia która jest nie do końca możliwa.Ktoś musi przejechać kombajnym ,ktoś musi objazd zrobić, do tego metaniorze ,służby utrzymania ruchu,oddz szybowy itp .A nie wspomna że CAŁY DOZOR wyższy i niższy bydzie dozorowoł!Taki pic na woda przilepcy bydom kierownikow calować aby iśc do roboty!I trza ich zapłacić....a ponoć ni ma z czego...

toki 17.04.2014 10:38
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Jak to mówią specjaliści,i ludzie z olejem w głowie....jak dupnie to wszystko,to yno roz,a dostajecie tą informacje w ładnym opakowaniu aby paniki nie wywołać.