Dyskusji o przebiegu linii CPK ciąg dalszy. Samorządowcy kontra CPK
Samorządowcy z gmin Gorzyce, Godów, Mszana, Marklowice, Świerklany oraz miast Wodzisław Śląski i Jastrzębie-Zdrój na zaproszenie senator Ewy Gawędy zebrali się Gminnym Centrum Kultury w Gorzycach, aby kontynuować rozmowy z przedstawicielami spółki Centralny Port Komunikacyjny. Rozmowy ponownie dotyczyły przebiegów linii kolejowej do CPK, jednak okazało się, że ich wcześniejsze sugestie nie zostały wzięte pod uwagę.
Roman Foksowicz kolejny raz pojął temat ewentualnych powiązań i oddziaływań planów CPK oraz programu Kolej Plus, do którego wniosek został złożony przez Marszałka Województwa Śląskiego. - Nasze prace są trochę bardziej zaawansowane. Konsultowaliśmy się ze spółkami węglowymi i to okazało się kluczowym problemem, czego PKP PLK jeszcze nie robi – stwierdzili projektanci, podkreślając, że może okazać się, że linia CPK może okazać się jedynym możliwym dojazdem kolejowym do Jastrzębia-Zdroju. Jeśli natomiast w ramach programu Kolej Plus powstałaby linia od Jastrzębia na północ, będzie ona dobrze uzupełniać kolej dużych prędkości. Zdaniem CPK programy te nie wykluczają się wzajemnie, a uzupełniają.
Obecny online przedstawiciel JSW zapowiedział, że w ciągu proponowanej przez samorządowców linii w stronę Pawłowic planowane są osiadania terenu rzędu 6 m. To jedyny obszar, który koliduje JSW w planach CPK.
Wiceprezydent Jastrzębia-Zdroju polemizował jednak, bo proponowany przez Jastrzębie przebieg miał być odsunięty od obecnej linii 159 o ok. 1 km, co omijałoby tereny szkód górniczych. JSW argumentowała natomiast, że przesunięcie kolidowałoby z obszarem wydobycia powstającej kopalni Bzie-Dębina.
Nie wszystkie szkody górnicze wzięto pod uwagę
- Nie ma terenu w gminie Mszana, który nie byłby narażony na szkody górnicze – argumentował Mirosław Szymanek.
Wspomniał, że pod gminą eksploatację prowadziło w szczytowym okresie 6 zakładów górniczych. Wójt podkreślił też, że nawet przy budowie autostrady zastosowano specjalne podłoże i wzmocnienia, zabezpieczające drogę przed wpływami szkód górniczych. Projektanci wyjaśnili natomiast, że w swoich pracach sugerowali się planami oddziaływań spółek PGG i JSW, a także pracowali na Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego gminy Mszana. Wójt wyjaśnił jednak, że w studium znajdują się planowane oddziaływania, a nie ma tam ujętych szkód, które pojawiają się po eksploatacji już nieczynnych zakładów. Takie dane może posiadać Spółka Restrukturyzacji kopalń, a mogłyby one wnieść zupełnie nowe informacje do projektów.
Przedstawiciele CPK zapowiedzieli, że wariant inwestorski będzie możliwy do wskazania prawdopodobnie za rok, ale do tego czasu odbędzie się jeszcze sporo rozmów, także ze stroną czeską. Zdziwienie może budzić stwierdzenie, że CPK jest obecnie na etapie poszukiwania odpowiednich wariantów, podczas gdy wskazuje na dwa, z większym naciskiem na jeden – wzdłuż autostrady. W związku z tym samorządowcy czekają na kolejne kroki spółki, szczególnie zapowiedziane spotkania indywidualne z gminami.
a do czego nam knedle oni niech sie zajma swoimi sprawami i juz niech nie maca z turowem
Kolejne poparcie dla pomysłu TEK i przebiegu KDP przez Wodzisław Wilchwy oraz kolei regionalnej łączącej Subregion Zachodni ze Śląskiem Cieszyńskim przez Wodzisław, Jastrzębie Zebrzydowice jest od Kolei na Śląsk
http://kolejnaslask.pl/index.php/2020/10/28/linia-170-ssl-cpk-dalsze-konsultacje/
Najważniejsze cocolino(maziizam) jest to, że już nie jesteście zapraszani na żadne dyskusje dotyczące kolei. Dalej sobie rysujcie te śmieszne kreski na mapie. Nikt was nie traktuje nawet na pół-poważnie, bo jesteście śmieszni.
Nikt Cię nie hejtuje człowieku, tylko udajesz na jastrzebskich forach wielce zatroskanego i gdy jasno Ci się udowadnia, że działasz na szkodę Jastrzębia to zaczynasz od hejterów. Po prostu nie bądź dwulicowy. Co do sedna, czy mnie wzrok myli czy na mapce czerwona linia jednak przebiega przez Jastrzębie? Stacja w Mszanie jak najbardziej do przyjęcia, wystarczy skomunikować autobusami lub ewentualną odnogą linii kolejowej do centrum Jastrzębia. Jedyny sens dla nas ma wtedy gdy bez przesiadek jesteśmy do 60 minut w centrum Katowic. Wymarzony przez coco wariant dojazdu przez Wodzisław oczywiście odpada.
Nie mydlę ludziom oczy że CPK-KDP pójdzie przez Jastrzębie i największe szkody mówię prawdziwych przeszkodach w Jastrzębiu - szkody górnicze, wydobycie oraz niepotrzebne wydłużenie trasy KDP-CPK o 30 km aby przejechać przez przez Jastrzębie co zwiększy ilość wyburzeń domów, zakładów pracy itd.
Niestety hejterów z Jastrzębia nie brakuje na tym forum.
Pamiętajcie, że stanowisko JSW nie zmieni się również w sprawie Kolej + przez Pawłowice czy na północ przez tereny wydobywcze i może okazać się, że dalsze psioczenie na kolej kierunku Wodzisławia (CPK) i Zebrzydowic bedziecie odszczekiwać lub kolej was pominie :)
cocolino, z was to już się śmieją na wszystkich forach. Juz nawet wstydzisz się pisać na SSC jako maziizam.
Lepiej maczety weźcie do rąk i karczować torowiska. Między Pszowem a Syrynią wszystko zarośnięte.
Mapka już udostępniona. Nie załadowała się wcześniej wraz z artykułem.
"Na prezentowanej mapce wariant wzdłuż A1 oznaczono kolorem czerwonym, natomiast nową propozycję (traktowaną mimo wszystko jako wariant awaryjny) nakreślono kolorem zielonym. "
Gdzie ta mapka?
Wszystkim nie dogodzisz. Każdy wójt ciągnie w swoją stronę, a tu trzeba brać pod uwagę interes całego regionu. Pracownicy JSW pochodzą ze wszystkich gmin.
Brawa dla TEK czyli jedynie słusznej organizacji która myśli! A ci wójtowie i inni to śmiech na sali!
Tak jak poniżej TEK wielokrotnie mówił o szkodach górniczych od północy przez wschód po południe Jastrzębia oraz jeśli powstanie kolej KDP przez Jastrzębie to kopalnie będą zarżnięte, a ludzie bez pracy i drugi Wałbrzych, ale władza lokalna ma w poszanowaniu uwagi TEK i kolejny raz dostali kubeł zimnej wody na łep.
A tu propozycja TEK na linia KDP Katowice-Ostrawa i regionalną przelotowa Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2037797386351016
http://tek.wb.pl/kdp/2020-07-24_pptek.pdf
Przebieg CPK przez Jastrzębie byłby totalnie sprzeczny z utrzymaniem kopalń i miejscami pracy w JSW. A przecież nie ma nagle konieczności aby przez Jastrzębie szła jakaś magistrala kolejowa skoro nigdy jej nie było. Jastrzębie potrzebuje kolei aglomeracyjnej, a ta może być tak poprowadzona aby nie powodować problemów z wybieraniem węgla. Samorządowców Świerklan czy Mszany też zrozumieć do końca nie można bo przeciwko autostradzie nie protestowali a skutki autostrady odnosnie hałasu i ilości zabranego terenu są nieporównywalne z linią kolejową.