Zmiany w biletach komunikacji miejskiej
Od 1 czerwca bilet na telefon komórkowy nie będzie już dostępny. Zmiany dotyczą również biletów papierowych, które w sklepach dostępne będą do końca czerwca. Zastąpi je e-bilet.
Elektroniczny bilet ruszy 4 maja, a wszystkie papierowe bilet będą obowiązywać jeszcze do końca czerwca. To nie oznacza, że jednorazowych biletów papierowych w ogóle nie będzie. Będą je sprzedawać kierowcy, jednak coraz częściej będą drukowane z bileterki kierowcy na konkretny kurs. Zastąpią tym samym dotychczasowe bilety.
Zmieni się również cennik biletów jednorazowych. Cena nie będzie liczona za czas przejazdu lecz ilość przystanków. Na przykład, za przejazd do pięciu przystanków zapłacimy 2,40 zł (ulgowy 1,20 zł). Cennik dostępny jest na stronie e-biletmzkjastrzebie.com.
Wnioski o wydanie karty e-biletu należy składać w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Przemysłowej 1 w Jastrzębiu-Zdroju, poprzez pocztę lub elektronicznie na stronie mzkjastrzebie.com w zakładce e-bilet.
Gdy otrzymamy już swój e-bilet, po wejściu do autobusu należy go przyłożyć do dowolnego kasownika (niezależni czy jest to bilet okresowy czy "portmonetka"). Przy wyjściu z autobusu należy powtórzyć czynność. To pozwoli, w przypadku "elektronicznej portmonetki", na zwrot kosztów zapłaconego przejazdu, ponieważ kasując bilet przy wsiadaniu system pobierze maksymalną opłatę za przejazd.
Do Jadzia zgadzam się , że w Jastrzębiu Zdrój , kursują 2 Firmy Taxi , jedna to zółta i po mieście opłata za 8 zł , lub jak dalszy kurs , to startowe po 5 zł i za 1 km - 3 zł . Ale też jest 2 Firma Taxi nażwy nie napisę ale w tej Taxi opłata startowa to - 3,99 a od godz 6:00 do 22:00 za 1 km jest , po 2,20 a od godz 22:00 do 6:00 za 1 km jest , po 2,40 czyli wychodzi czym wiencej osób , to lepiej korzystać za usługi Taxi , i mieć wygodę , spod klaki a wskazane adres dowierzie. A na przystanek jest koniecność przejśca na przystanek i być może będzie autobus lub nie
@Alf: napiszę tylko tyle, że zanim coś napiszesz wydałoby to sprawdzić. Ile kosztuje normalne, miesięczne S1? @Rumburak: Usterki zdarzają się wszędzie. Opisanej sytuacji nigdy na oczy nie widziałem. Kasowniki R&G od lat są w Jastrzębiu - były nawet w Ikarusach/Jelczach (KRG-2). System zakupiony w ramach projektu unijnego obejmował m. in. 131 kas i komputerów pokładowych, 654 kasowniki, kilka serwerów, ok. 200 tablic na przystankach - szczegóły na BIP MZK. To, że w jednym pojeździe ktoś np. źle wykonał instalację powinno być natychmiast zgłoszone wykonawcy i poprawione. Poza tym do niedawna sterowniki e-karty były wyłączone, wyświetlacze obsługiwało sporo różnych sterowników. Nie wiesz czy zawiódł akurat R&G. Nie wiesz czy nie zawiódł jakiś kabelek, przełącznik, drobnostka. Żadna firma nie da 100% gwarancji że ich urządzenie się nie zepsuje.
@Jadzia: O ludzie, znowu żorska propaganda. Są rejony, gdzie nie dociera BKM a MZK tak, Kapeny mają śmiesznie małą ilość niskiej podłogi, przewoźnik robi sobie z UM niezłe jaja - ponad połowa pojazdów, które się tam pojawiły nie spełniały wymagań z SIWZ (czyli przewoźnik skubał UM na kasę). Skoro wszyscy chcą gnieść się w Kapenie - po co produkuje się autobusy większe od nich? Po co komu niskopodłogowce? Taryfę MZK oczywiście należałoby jakoś zmienić, w różnych miastach naszego kraju funkcjonują różne promocje. Nawet w MZK był bilet weekendowy - szału nie ma, ale pewnie mało kto o nim wiedział - marketing też nie jest ich mocną stroną. Nikt nie mówi że MZK jest idealne - pisałem już, że dużo im do tego brakuje. Akurat jastrzębski PKM nigdy mnie nie zawiódł - jestem od kilku lat stałym pasażerem na liniach do Rybnika. Autobus zawsze przyjeżdżał, zwykle na tyle punktualnie na ile się dało (nie to co Kapena w Żorach). Opóźnienia to wina MZK - czasy przejazdu wzięte z kosmosu, identyczne w niedzielę rano i w dniu roboczym w szczycie. Przewóz maksymalnej ilości osób 1 autobusem klasy MAXI (zwykły dwunastometrowiec, np. Solaris Urbino 12, pojemność ok. 100 osób, 5,34 zł/wzkm) jest tańszy niż dwoma klasy MINI (Kapena, pojemność ok. 35-40 osób, ok 3,50 zł/wzkm * 2 pojazdy).
No i dodatkowe pytanie do tych, którzy chcą mieć bylejaką komunikację, byle tylko miasto płaciło 100% za ich przejazd (z ich własnych podatków): Czy taka bylejakość sprawi, że kierowcy samochodów osobowych zaczną przesiadać się do busika, w którym nie za bardzo da się oddychać? A może odwrotnie - dotychczasowi pasażerowie autobusów przesiądą się do swoich samochodów i zwiększą korki? Tak jest - sporo osób dojeżdża do pracy w Rybniku liniami MZK. 130 zł miesięcznie za ok. 1250 km jest nieosiągalne przy dojeżdżaniu własnym samochodem.
@AleDom. Jasne, że masz racje z tym nieocenionym sprzętem. Rewelacja. W połowie drogi gaśnie kierowcy wyświetlacz i na przystanku kierowca reperuje 5 min aż się wszystko na nowo załączy. A my sfrustrowani pasażerowie pytamy kierowcy jaki to autobus bo wyświetlacz się nie świeci. Chyba się posram, taki to fajny sprzęt.
@AleDom. Ty chyba jesteś z MZK. W Żorach jedzie autobus komunikacji miejskiej MZK i mało kto wsiada. Za nim Komunikacja Bezpłatna nabita ludźmi. To czemu tam jest tak mało pasażerów takich jak ty, którzy \"wolą zapłacić\" 3,80 i jechać jak sułtan? Znaczyłoby to, że w Żorach jest ciemnogród? W Jastrzębiu ludzie lecą całymi rodzinami i płacą po 3,30. Żółta taxówka na terenie miasta kosztuje 8 zł. 2 osoby w autobusie 7,60. Trzeba iść na przystanek. Czekać. Może autobus przyjedzie albo nie przyjedzie. Jedzie - opóźniony. Dzwonie po żółtą taxówkę na określoną godzinę. Pod klatke przyjedzie. Zawiezie pod wskazane miejsce. Płacę 8 zł. Tylko 40 gr więcej. I tą opcję wybieram. Ale ty i tak tego nie zrozumiesz, a jak ci się uda skończyć studia w co wątpię to dopiero będziesz najmądrzejszy w Jastrzębiu.
Do AleDom ja tam wolę tą jazdę jak , śledzie w puszcze i mieć wszystko za darmo.
Niż bulić , za to co jedzie to jadą stadami , czyli 1 za 1 a potem , długo czeka się na następny autobus.
Jak wiesz nie których osób nie stać wydać aż 110 zł za bilet Miesięczny S1 normalny , bo to koszt dość duży , czy te 110 zł - by nie można , by było za to wykupić np lekarstw , czy coś do zjedzenia.
Zadam ci pytanie AleDom jak byś miałeś wyliczone , na życie , na opłaty Rachunków i na lekarstwa i jak by ci np zabrakło np na zakup biletu , to z czego być np zrezygnował ?
Bo dla mnie jest chyba ważniejsze na pierwszym Mieście zdrowie , potem rachunki , leki , i jedzenie , a co do biletów to może być tak jak w Żorach jest super - bo każdy może jechać za , fryko ,bo kanarów nie zobaczy przez jeszcze przynajmniej 9 lat.
A i tak Miasto do MZK Jastrzębia dopłaca po ok 12 mil zł -to tą kwotę 12 mil zł można przeznaczyć na Komunikacje Podmiejską za darmo ,ale tylko na terenie jednego Miasta Jastrzębia Zdrój
Wolę jechać jak sardynka w puszcze , niż bulić za bilet i te e-bilety , co tez to nie wypał , bo będą utrudniać życie dla starszych osób , co maja ukończone 70 lat , lub mają orzeczenie o Znacznym ( czyli dawnej 1 grupa ) osób niepełnosprawności
jak zamkną ostatnią kopalnie to bilety będą po 20 zł i będzie wygodny luz w autobusach
Alf = Bastek. To można wywnioskować choćby z braku jakiegokolwiek \"ładu i składu\" w wypowiedzi. Tak, zarabiam fortunę a dodatkowo udało mi się wygrać 6 w Dużym Lotku. Siedzę sobie w willi z basenem i popijam drinki z parasolką. Jakość jest najważniejsza. Wolę jechać w cywilizowanych warunkach płacąc nawet 3,80 zł niż jak w Żorach - jak sardynka w malutkiej puszce. Poza tym czym chcesz pokryć wpływy z biletów? Gdzie uciąć kilka milionów w budżecie? A może faktycznie chcesz widzieć ciasne Kapeny na 125 w szczycie. Do Rybnika też marszrutka. W Jastrzębiu trzeba przekonstruować układ linii (sporo linii pamięta czasy WPK), zwiększyć ilość przegubowców, zrobić porządną taryfę skłaniającą do przesiadek i najważniejsze - wyeliminować stada. Żeby móc rozmawiać ze mną na jakimś poziomie musiałbyś wiedzieć: co to jest stawka za wozokilometr, ile wynosiła w ostatnim przetargu MZK na obsługę Jastrzębia-Zdroju, jaka jest pojemność autobusów różnej długości, co to BIP, za co odpowiada przewoźnik, za co organizator i kilka innych drobiazgów. Nie chce mi się tego tłumaczyć - wystarczy poszukać w internecie. Oczywiście, wiem że w naszym kraju jeżeli ktoś ma jechać np. do Katowic mając do wyboru Impuls (EZT - też sobie poszukaj) i prywaciarza jeżdżącego zdezelowanym busikiem prawdopodobnie wybierze to drugie, bo jest o złotówkę taniej. Co tam ścisk, bezpieczeństwo, brak klimy, WiFi. A później wszędzie słychać narzekania, że cywilizowana komunikacja jest powoli likwidowana. Z takim podejściem dalej będziemy komunikacyjnym zaściankiem Europy.
Do AleDom jak zarabiasz forunę , to możesz sobie i kupić bilet , bo cię na to stać .
Ale weż też , pod uwagę tych osób których , nie stać na zakup biketu , bo mają skromne wypłaty , max po 1000 zł i , z tego muszą opłacić wszystkie rachunki , wyżyć , i lekarstwa , i już na bilet nie starczy . Jak dla mnie i innych osób z naszego Miasta chcemy mieć nawet i , taką komunikacjie podmiejską za darmo , nie chodzi o wygodę , ale tylki że będzie mozna wejśc do kazdej lini i , nie bulić za bilety - po to żeby tą kasę co by wydało się na zakup biletu przeznaczyc np na Basen Kino czy wybrać się do Mc Donald S na pyszne i smaczne lody
Do AleDom poczytaj komentarz tego Pana który podpisał się jako Bastek . ta osoba wyjaśnia jak , może funkcjonować w Jastrzębiu Zdrój bezpłatna komunikacja od 1 Stycznia 2016 roku w Piątek , i nie będzie konieczny zwrot do UE za zamontowanie tego czegoś , moża go wykorzystać jak ta osoba opisała w swojm komentarzu o niku Bastek
Zwracam się z prożbą do Rady Miasta Jastrzębia Zdrój . żeby powtrzymali dalej swoja decyzję i z dniem 31 Grudnia 2015 roku , wystąpiliśmy z Zwiazku MZK Jastrzebia , i by mogła być uruchomiona darmowa komunikacja podmiejska by ruszyła już od 1 stycznia 2016 roku i , sadzimy ze się doczekamy w koncu
Ktoś nas oszukuje bezczelnie!!!!
Wodzisław bilet u kierowcy 2zł bez względu na czas jazdy lub przystanki nawet do Pszowa.
Jastrzębie u Kierowcy 3,8, to pewnie największą marże biorą
Chiński sprzęt? Ktoś tu chyba uderzył się w główkę. Producentem urządzeń jest R&G, nieco starszy system tego producenta od lat znakomicie sprawdza się w Rybniku. Lobbowanie za marszrutkami do Katowic to marny żart. Lepiej płacić za bilet i mieć dobrą komunikację niż skończyć jak Żory. Jeżeli P. Prezydent pójdzie w kierunku jakości a nie populizmów - może liczyć na mój głos.
Przyjąłem się do pracy. 9,50 zł na godzinę plus premia 10% co daje 11,40 zł na godzinę minus podatek i te gówna zdrowotne oraz Wszechmogący ZUS. Razem wychodzi gdzieś koło 8 zł na godzinę. Przyjmijmy 21 dni roboczych x 8 x 8 = 1344 zł. Tyle dostaję \"na rękę\". Wstaję do pracy na I zm o godz. 3:00 rano. Z II zm jestem w domu około godz 1:00 to jest następnego dnia. Pieniądze należyte mojej osobie po drodze zgubiły się. Gdzie zatem są? Kierowcy z Bielska -Białej czy z Tychów zarabiają po 3,500 zł. Ale tam komunikacja należy pod miasto. Tam nie ma MZK. Anka weź się do roboty bo widzę, że jesteś beznadziejna. Zresztą z choinki się urwałaś. Najpierw głosowaliście żeby wystąpić z MZK, a teraz będziecie głosować żeby wstąpić ponownie. Kontrakt z Warbusem już podpisany na 10 lat. Teraz musztarda po objedzie. Wystarczy porozmawiać z kierowcą ażeby dowiedzieć się jak to wszystko działa, ale my jak zawsze dowiadujemy się o wszystkim od pasażerów.
Ludzie! Kogo wybieracie w wyborach? Przed nami wybory prezydenta Polski. Na kogo mam głosować kiedy jestem niewolnikiem we własnym kraju? Wszystko sprzedane, rozgrabione. Najgorsze jest to, że naród zapłacił złodziejowi za to, że nas okrada.
Drabasowi się opłaca jeździć do Katowic bo w biurze są tylko 2 osoby. Szef i księgowa. W MZK siedzi 200 osób. Dlatego się nie opłaca a bilety takie drogie. Kto myśli o pasażerach? Wprowadzają e-bilet, który utrudni życie ludziom. Wzięli pieniądze z Uni które rozpiepszyli zanim rozpoczęto prace nad projektem. Było już za późno bo pieniądze zniknęły na premie i nagrody, Kupili najgorsze badziewie, króre działało na zachodzie 30 lat temu. Najtańsze i Chińskie podróby , które nie działają należycie. Przypomne, że kierowca może odmówić sprzedaźy biletów w przypadku opóźnienia autobusu powyżej trzech minut. Gotówka musi być odliczona. Kierowca w najgorętsze upały musi mieć krawat założony na szyi. Tym zajmują się złodzieje. Dziwne bo wszystko legalne. Pani Aniu - dalej karmcie MZK. Bo już mówi się, że z darmowej komunikacji - obietnicy wyborczej - wielkie gówno. Z tego rozliczy się pani przy następnych wyborach. Wpadliśmy z deszczu pod rynne. Najważniejsze co pani do tej pory zrobiła to zabroniła pani przyjmowania prezentów dla nauczycieli od rodziców. A kto pozwolił się pani rządzić moimi pieniędzmi jak ja chce dać nauczycielowi prezent za 5 zł, a on nie może przyjąć? K. M. tyle powiem.
Sami narzekacze w tym Jastrzębiu
przyjezdni i pasażerowie okazjonalni płacili 2,4 teraz żeby nie utrudniać sobie życia zapłacą u kierowcy 3,8
e-bilet to ukryta podwyżka cen za przejazd i duża biurokracja co MZK będzie robiło z parę tysiącami danych i czy będą one bezpieczne na zajezdni.
na co to komu?Znowu ktoś musiał na tym zarobić?Starsi ludzie sobie z tym e-bileten nie poradzą!Kolejki do kierowcy po zwykły bilet będą takie że każdy kurs będzie opóźniony po kilkanaście minut!
na co to komu?Znowu ktoś musiał na tym zarobić?Starsi ludzie sobie z tym e-bileten nie poradzą!Kolejki do kierowcy po zwykły bilet będą takie że każdy kurs będzie opóźniony po kilkanaście minut!
ebilet ... podaj pesel i daj zdjecie ... a nie mozna było zrobić normalnie tylko podaj wszystkie swoje dane ...
Moim zdaniem to nikomu niepotrzebna zmiana. Nic nie wniesie sensownego, a tylko utrudni życie starszym pasażerom, których jest większość.
Super sprawa z tym e-biletem, jestem pozytywnie zaskoczona :)
Powiem tak te e- bilecie to może okazane się nie wypał po pierwsze dla osób starszych , czyli tych co posiadają Orzeczenie ostopniu Znacznym ( dawnej 1 Grupa )
niepełnosprawności o tych co mają ukończone 70 lat i wyżej to będzie tragicznie przy
tych e- biletach.
Wyjaśniam zasady używania tego e-biletu
Każda osoba, która będzie posiadać e - bilet imienny z zdjęciem lub e- bilet na
okaziciela. I takie e - bilety będą zakodowanie dajmy na przejazdy jednorazowe i , czyli każda osoba przy wejściu musi tę e - bilet , ale osoby co mają ulgi na przejazd to przezprzyłożeniem e - biletu do kasownika naciskają literkę U i następnie zbliżają e - bilet do 1 z kasowników w autobusie i, wtedy system pobiera równowartość za przejazd na
danej linii do końca trasy , czyli 3 zł i 80 gr lub 1 zł i 90 gr a jak ktoś wysiada dajmyna 5 przystanku przed opuszczeniem danego autobusu musi ponownie tylko zbliżyć e - kartę do 1 z tych kasowników w celu zwrotu środków za przejechany odcinek trasy , czyli
zwroty będą następujące :
Za przejazd do od 1 do 5 przystanków i przy wyrejestrowaniu wyjścia z danego
autobusu i na e- bilet zostanie zwrócone kwota 1 złi 40 gr lub 0 zł i 70 gr
Za przejazd od 6 do 12 przystanków i przy wyrejestrowaniu wyjścia z danego
autobusu i na e - bilet zostanie zwrócona kwota 0 zł i40 gr lub 0 zł i 20 gr
Za Przejazd powyżej 12 przystanków i przy wyrejestrowaniu wyjścia z danego
autobusu i na e-bilet nie zostanie zwrócona żadna kwota
A przy wysiadaniu z Linie pośpieszne od 1 do 8 Przystanków i z e - biletu zostanie
pobrana kwota 3 zł i 80 gr lub 1 zł i 90 g ( trasaz Jastrzębia Zdrój do Wodzisławia lub z Wodzisławia do Rybnika i z powrotem tak samo, czyli z Rybnika do Wodzisławia i z
Wodzisława do Jastrzębia Zdrój )
A przy wsiadaniu do linii pośpiesznej powyżej 8 przystanków i z e - biletu zostanie
pobrana kwota 7 zł i 60 gr lub 3 zł i 80 gr ( trasa z Jastrzębia Zdrój do Rybnika i z
powrotem tak samo, czyli z Rybnika do Jastrzębia Zdrój )
A co chodzi o
e bilet imienny z zdjęciem i na niego będzie mógł zakodować biletem Miesięcznym czy okresowym na 15 dni lub 7 dni i osoby starsze, które mają ukończone 70 lat i osoby ,
które posiadają Znaczny stopień niepełnosprawności - każdy z tych osób będzie musiał wyrobić e - bilet imienny z zdjęciem i za każdym razem , co będzie się wsiadać do jakiegoś autobusu to te osoby wszystkie muszą pamiętać o przyłożeniu e - biletu do 1 z kasowników w autobusie i o zarejestrowanie swojego
przejazdu czy darmowego czy Miesięcznego czy tez okresowego.
E, - bilet imienny z zdjęciem jest wydany bezpłatnie -, ale przy odbiorze musi być doładowany na przejazdy jednorazowe za min 10 zł lub
obojętnie jakim biletem czy Miesięcznym czy tez okresowym. Jedynie z tej opłaty są
zwolnione z opłaty za wydanie
e -biletu te osoby , które mają 70 lat lub znaczny stopień niepełnosprawności
Jak wam teraz pomysł się spodoba w trakcie korzystania z e - biletu proszę o
komentarze do tego mojego komentarza.
---
Prawdopodobnie darmowa Komunikacja Podmiejska w Jastrzębiu Zdrój ma być od 1 Stycznia 2016 roku w Piątek. Ma być coś takiego, żeby nie było konieczności zwrotu za zamontowany monitoring w autobusach i te kasowniki, które są zamontowane w tych autobusach maja być wykorzystane w ramach Bezpłatnej Komunikacji Podmiejskiej na terenie tylko Jastrzębia Zdrój.
Te osoby, które mają stały meldunek zameldowania w Jastrzębiu Zdrój. Te osoby będą musieli wyrobić e-bilet imienny ze zdjęciem i na tej podstawie byśmy mogli korzystać 20 razy na 1 dzień z przejazdów darmowych a już 21 i kolejne płatne po 0,50 gr nie zależenie od przejechanych przystanków.Ta e-karta była, by wydawana za darmo, ale, pod warunkiem musiała być, by doładowania na e-porponetkę za kwotę 5 zł Instrukcja jak byśmy korzystali z tych e-karty w darmowej Komunikacji Podmiejskiej. Podam jak np jesteśmy na Przystanku dajmy Hala Sportowa to po wejściu do danej linii autobusowej zbliżamy e-bilet do 1 z kasowników i w tym celu będzie będzie zapis, że już 1 z darmowych przejazdów został zarejestrowanych i przy wysiadaniu np na Przystanku Dworzec Arki Boża i też byśmy musieli ponownie zbliżyć e-bilet do 1 z kasowników w celu wyrejestrowania się z darmowego przejazdu. A jak, by np z tego przystanku byśmy w czasie 30 min skorzystali z innej lini autobusowej i przy ponownym przyłożeniu tej e-karty do kasownika, to by była liczyła się dalej jako 1 przejazd darmowy ciąg dalszy. I takich darmowych przejazdów byśmy mieli aż 20 na 1 dzień. A co chodzi o osoby zameldowanie po za Miastem Jastrzębia Zdrój. Chodzi mi o osoby, które mają stały adres zameldowania np w Wodzisławiu , Pawłowicach , Żorach , Żebrzydowicach i w innych Miast lub nawet z województwa . Też, by mogli wyrobić dla siebie taką e-kartę imienną z zdjęciem i na tej podstawie, by mieli do wykorzystania 15 przejazdów za darmowych a już 16 i kolejny płaty po 1 zł nie zależnie od przejechanych przystanków , Tylko za taką e-kartę dla tych osób opłata, by była w kwocie 8 zł do wykorzystania po wyczerpaniu Podam jak np jesteśmy na Przystanku dajmy Hala Sportowa to po wejściu do danej linii autobusowej zbliżamy e-bilet do 1 z kasowników i w tym celu będzie będzie zapis, że już 1 z darmowych przejazdów został zarejestrowanych i przy wysiadaniu np na Przystanku Dworzec Arki Boża i też byśmy musieli ponownie zbliżyć e-bilet do 1 z kasowników w celu wyrejestrowania się z darmowego przejazdu. A jak, by np z tego przystanku byśmy w czasie 20 min skorzystali z innej lini autobusowej i przy ponownym przyłożeniu tej e-karty do kasownika, to by była liczyła się dalej jako 1 przejazd darmowy ciąg dalszy. I takich darmowych przejazdów byśmy mieli aż 15 na 1 dzień. darmowych przejazdów. Lub, by możliwość było zakupienia e-biletu na okaziciela w kioskach ruchu za kwotę 10 zł ale ta e-karta na okaziciela, by upoważniania do 10 przejazdów darmowych a już 11 i kolejne płatne po 1 zł i 50 gr nie zależnie od przejechanych przystanków. Podam jak np jesteśmy na Przystanku dajmy Hala Sportowa to po wejściu do danej linii autobusowej zbliżamy e-bilet do 1 z kasowników i w tym celu będzie będzie zapis, że już 1 z darmowych przejazdów został zarejestrowanych i przy wysiadaniu np na Przystanku Dworzec Arki Boża i też byśmy musieli ponownie zbliżyć e-bilet do 1 z kasowników w celu wyrejestrowania się z darmowego przejazdu. A jak, by np z tego przystanku byśmy w czasie 10 min skorzystali z innej lini autobusowej i przy ponownym przyłożeniu tej e-karty do kasownika, to by była liczyła się dalej jako 1 przejazd darmowy ciąg dalszy. I takich darmowych przejazdów byśmy mieli aż 10 na 1 dzień. Jak wam ten pomysł się podoba i czy było, by możliwe takie rozwiązanie w naszej np darmowej Komunikacji podmiejskiej jak sądzicie proszę o komentarzy do tego mojego komentarza.
z tą darmową komunikacją to będzie tak jak z tymi obniżkami podatków obiecanymi przez Tuska. A zamiast obniżki POszły do górty, PO tak już ma, ze jak mówi \"tak\", to oznacza to \"nie\". Więc jeśli ktoś powiązany z PO mówi, ze w 2016 roku będzie darmowa komunikacja, to znaczy, ze ceny biletów bardzo wtedy wzrosną.
Po co to komu te e-bilety?
Darmowa komunikacja ma być od 2016 roku a nie w 2015. Cos sluchasz ale chyba nie tym uchem Gościu...
Hetman oszustka gdzie darmowe przejazdy i na dodatek zabrała ulgowy emerytom