Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zmiany w biletach komunikacji miejskiej

Od 1 czerwca bilet na telefon komórkowy nie będzie już dostępny. Zmiany dotyczą również biletów papierowych, które w sklepach dostępne będą do końca czerwca. Zastąpi je e-bilet.

Zmiany w biletach komunikacji miejskiej

Elektroniczny bilet ruszy 4 maja, a wszystkie papierowe bilet będą obowiązywać jeszcze do końca czerwca. To nie oznacza, że jednorazowych biletów papierowych w ogóle nie będzie. Będą je sprzedawać kierowcy, jednak coraz częściej będą drukowane z bileterki kierowcy na konkretny kurs. Zastąpią tym samym dotychczasowe bilety.

Zmieni się również cennik biletów jednorazowych. Cena nie będzie liczona za czas przejazdu lecz ilość przystanków. Na przykład, za przejazd do pięciu przystanków zapłacimy 2,40 zł (ulgowy 1,20 zł). Cennik dostępny jest na stronie e-biletmzkjastrzebie.com. 

Wnioski o wydanie karty e-biletu należy składać w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Przemysłowej 1 w Jastrzębiu-Zdroju, poprzez pocztę lub elektronicznie na stronie mzkjastrzebie.com w zakładce e-bilet.

Gdy otrzymamy już swój e-bilet, po wejściu do autobusu należy go przyłożyć do dowolnego kasownika (niezależni czy jest to bilet okresowy czy "portmonetka"). Przy wyjściu z autobusu należy powtórzyć czynność. To pozwoli, w przypadku "elektronicznej portmonetki", na zwrot kosztów zapłaconego przejazdu, ponieważ kasując bilet przy wsiadaniu system pobierze maksymalną opłatę za przejazd.

67 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Zawiedziony (188.137. * .29) 25.05.2015 12:12

Zmiany w cenach biletów? a co z obietnicami wyborczymi Pani Prezydent i gdzie ta darmowa komunikacja?

~bkm (91.192. * .7) 14.05.2015 07:21

No i mzk dalej zatrudnia i zatrudnia bo pracownikow biurowych ciągle mało.

~Alf (195.66. * .139) 06.05.2015 16:33

DO miki

Jak będziesz posiadać się e-kartę na okaziciela lub e-kartę imienną z zdjęciem to i tak z Przystanku z Arki Bożka jak wsiadasz to zbliża się e-kartę, czy to imienna czy na okaziciela i z konta e porponeti jest pobierana opłata do końca trasy, czyli 3 zł i 80 gr ale teraz, to jest liczone następujące :
1 do 5 Przystanków to tak samo, jak bilet do 10 minut
6 do 12 Przystanków to tak samo, jak bilet do 20 minut
13 i powyżej to tak samo, jak bilet powyżej 20 minut
Tylko jest obowiązek po przejechaniu od 1 do 5 przystanków przed wysiadaniem z danego autobusu i ponownego przyłożenia e-karty, czy to imiennej czy na okaziciela w celu zwrócenia środków i w, tedy system na e-porponetkę zwróci ci
do 5 Przystanków zwróci 1,40 a ulgowy 0,70
od 6 do 12 przystanków zwróci ci 0,40 a ulgowy 0,20

~miki (83.27. * .243) 06.05.2015 09:03

Bardzo dziękuję za niespełnianie obietnic wyborczych ( na szczęście mojego głosu Pani nie miała)!!!!!.Obiecywano darmową komunikację a tymczasem będzie drożej niż było.Do tej pory z miejsca którego mieszkam na plac Arki Bożka można było dojechać za 2,4 bo było dziesięć minut a teraz zgodnie z nowym cennikiem to jest 3,4 bo przekracza pięć przystanków.Wspomnę jeszcze o emerytach którym zabrano ulgi i wielu z nich nieświadomych zapłaciło już kary.

~AleDom (85.202. * .130) 05.05.2015 21:45

Alf, Tobi, Jan, Bastek a teraz Mikser. Masz niepowtarzalny \"styl pisania\". Nie ze mną te numery.

~Mikser (195.66. * .139) 05.05.2015 20:25

Wygodnie dla dla nich ale kto pyta o zdanie pasażerów nikt , a moim zdaniem to pasażer powinno sam podjąć , decyzję czy che bilet w formie dyskietki czy w formie papierkowej , a tez wiem ze są takie kasowniki które mogli by być , zamontowane i do biletów papierkowych jednorazowych i na e-karty

~Gość (89.72. * .88) 05.05.2015 20:14

W ulotce pisze żeby było wygodniej. Jakie wygodniej? Teraz mam bilet miesięczny w portfelu i tylko pokazuje w czasie kontroli. Teraz trzeba będzie musiał odbijać za każdym razem. No super ulepszenie.

~Mikser (195.66. * .139) 05.05.2015 19:19

@ AleDom

Jak wiesz ze jestem tak jak mój poprzednik i tez już dzwoniłem do tego BIURO OBSŁUGI KLIENTA (e-bilet) i popytałem się o to i o to i potwierdzam poprzednika ze Pan o niku Alf dobrze pisze tak mi tez taką samą odpowiedz udzieli ze osoby co mają ukończone 70 lat tez będę musieli posiadać swoją imienną e-kartę z zdjęciem. A co chodzi o wydawanie e biletu przepuszczają ze być może już będą wydawali je po 11 Maja, ale na razie to mają w planach, a co z tego okaże się w następnym tygodniu jak nie będzie zaś zmiany na inny termin wydawana e-kart dla pasażerów.

Powiem ci tylko jedno jest trochę kłopotów z tymi e-kartami, bo tych kart w portfelu mamy już parę a jeszcze 1 dojdzie wiesz o jakie mi chodzi o karty płatnice i karty lojalnośćiowe z sklepów.

Ale te parę miesięcy będziemy korzystać z tych e-kart do stycznia, bo może już od stycznia 2016 roku ruszy już wyczekiwana tak długo Komunikacja Podmiejska za darmo na terenie naszego Miasta Jastrzębia Zdrój. Jak doczekamy do nowego roku to się przekonamy czy na 100% będzie darmowa czy nie

~AleDom (85.202. * .130) 05.05.2015 17:07

@Alf: Jeżeli osoba ta wyrobi sobie kartę nic złego się nie stanie. Moim zdaniem (i zdaniem BOK oraz taryfy) nie jest to rzecz niezbędna do korzystania z darmowych przejazdów. Jeżeli faktycznie tak Ci powiedzieli w sekretariacie MZK możesz zapytać w BOK - przy odbiorze swojej karty albo wysłać e-mail na adres BOK dostępny na stronie MZK (z menu trzeba wybrać kontakt i jeszcze raz kontakt - pokażą Ci się wszystkie numery telefonów i e-maile MZK). Albo zadzwonić tam gdzie dzwoniłeś i przeczytać im punkt z taryfy podkreślając \"lub\".

~Alf (195.66. * .139) 05.05.2015 16:10

I teraz mam trochę kłopotów po pierwsze nie wiem , co mam odpowiedzieć dla starszego Pana co ma już powyżej 74 lata i nie wiem , co mu odpowiedzieć czy musi wyrobić e-kartę czy nie każdy coś innego odpowiada i teraz jestem w kropce . Proszę o poradę ? , bo ja już w tym wszystkim się pogubiłem każdy odpowiada co innego na ten temat

~AleDom (85.202. * .130) 05.05.2015 13:44

@Alf: BOK MZK twierdzi coś innego. Z resztą nie ma się co dziwić, bo opłaty dodatkowe mogą być nakładane tylko w przypadkach wykrycia przejazdu niezgodnego z taryfą przewozu osób i bagażu. W tym dokumencie wyraźnie czytamy \"lub\". Taryfa jest dostępna na stronie MZK, sprawdźcie sobie. W odpowiedzi na e-mail MZK wspomniałem, że przydałby się jakiś komunikat w tej sprawie.

~Alf (195.66. * .139) 05.05.2015 13:07

@ AleDom

Ja dziś dnia 5 Maja 2015 roku w Wtorek dzwoniłem telefonicznie do tego Biura MZK i zapytałem się czy osoby, które mają powyżej 70 lat i wyżej czy tez będą musieli posiadać e-kartę ?
I odpowiedz mi ze Tak, ale, żeby się nie spieszyli do końca czerwca 2015 roku maja czas, ale będą musieli je posiadać do końca czerwca mogą jeszcze korzystać za okazaniem Dowodu Osobistego
A w pierwszej kolejności jak będą wydawana e-karty to dla tych osób co korzystają z biletów Miesięcznych i okresowych. a potem w następnej kolejności dla osób , które mają ukończone 70 lat i wyżej , to teraz nie wiem kto prawdę mówi , mi coś takiego odpowiedzieli przez telefon
Ale jak będę odbierał swoją e-kartę to dokładnie się popytam w tym Biurze MZK , bo za nie długo może będą wydawać e-karty

do Ewka

Jak ktoś sporadycznie korzysta z tej Komunikacji to nie musi posiadać dla siebie e-karty imiennej ze zdjęciem lub e-karty na okaziciela wystarczy tylko zakupić biletu u kierowcy z kasy fiksalnej i taki bilet u kierowcy kosztuje normalny 3,80 a ulgowy 1,90 .

Albo tez możesz zakupić w punktach handlowych e-karę na okaziciela, która jest wydawana za darmo, ale już od razu jest doładowania za 10 zł i te 10 zł możesz wykorzystać na przejazdy jednorazowe, a po skończeniu tych środków będzie można tą samą e-kartę doładować za dowolną kwotę i dalej korzystać

~AleDom (85.202. * .130) 05.05.2015 11:27

@Alf: Dostałem odpowiedź - \"zapis jest prawidłowy, osoby po ukończeniu 70 lat będą mogły skorzystać z przejazdu bezpłatnie na podstawie dowodu osobistego. \"
@Gość, gość, ewka: E karta będzie działała na zasadzie doładowywania przez internet albo w punktach stacjonarnych. W Jastrzębiu takie punkty są chyba tylko na poczcie na Łowickiej i w budynku PKMu na Przemysłowej i w 2 punktach na al. Piłsudskiego (kolektura pod numerem 25 i ruch pod numerem 2A). Z tego co przeczytałem można tam też dostać nową kartę na przejazdy jednorazowe. Trwa też postępowanie przetargowe na \"Sprzedaż doładowań biletów okresowych i elektronicznej portmonetki na E-karcie\". Aby doładować kartę przez internet trzeba zarejestrować się na stronie e-biletu MZK. E-karta to nic skomplikowanego. Na stronie e-karty są prezentacje pokazujące jej działanie, zajrzyj tam.

~Gość (83.24. * .10) 05.05.2015 09:52

ewka przecież jest napisane że bilety jednorazowe dalej będą ale w autobusach... Więc o co chodzi? A wczesniej na tym portalu czytałem jeszcze ze bedzie też karta na zasadzie doładowania. Moim zdaniem dobre rozwiazanie.

~gość (5.172. * .251) 04.05.2015 23:00

Karta powinna mieć podobne zasady jak karty do tel. GSM kupujesz kartę za 5 lub 10, 20 zł i z niej korzystasz, jeśli skończą się pieniądze to doładowujesz np. przelewem z konta, lub kupujesz nową, jeśli chcesz zniżek to ją rejestrujesz imiennie i na podstawie odpowiednich dokumentów je dostajesz.

~ewka (91.225. * .241) 04.05.2015 22:43

Fatalny pomysł. Czy ktoś pomyślał o osobach starszych, które korzystają w większości z komunikacji miejskiej??????? Te osoby już na samą wiadomość o e-biletach są zdenerwowane a co dopiero jak wejdzie to w życie. Pamiętać przy wsiadaniu do autobusu , pamiętać przy wysiadaniu, pamiętać o doładowaniu. Maskara jakaś. Kto to w ogóle wymyślił ???? A co z osobami, które nie mieszkają w Jastrzębiu-Zdroju a korzystają z komunikacji miejskiej ??? Ja mieszkam poza obszarem JZ i czasami korzystam z autobusu aby podjechać kilka przystanków, i jak ja mam skasować bilet, czy e-bilet. Czytając powyższy artykuł brzmi to wszystko bardzo skomplikowanie

~AleDom (85.202. * .130) 04.05.2015 20:08

@Alf: W takim razie sam zapytam jednocześnie przytaczając odpowiedni punkt taryfy. Jeżeli nie odpowiedzą na mejla przejdę się (i tak pewnie za niedługo moja e-karta będzie gotowa). Odpowiedź na dwa ostatnie pytania jest jak najbardziej zgodna z zapisami taryfy.

~Alf (195.66. * .139) 04.05.2015 19:34

Do AleDom

Ja ostatnio wysłałem e-malia do tego Biura MZK w dniu 24 kwietnia 2015 roku w Piątek z takim pytaniem :

Pytanie 1 - Czy osoby które mają ukończone 70 lat i wyżej , czy tez muszą dla siebie wyrobić e-kartę imienną z zdjęciem ?

i jeszcze było następnie pytanie czyli już

Pytanie 2 - Czy osoby , które mają Znaczny Stopień niepełnosprawności , tez muszą wyrobić dla siebie e- kartę imienną ?

oraz jeszcze było następne pytanie czyli już

Pytanie 3 - Co z osobami tych którzy są opiekunami ,osoby osoby niepełnosprawności , które mają , Znaczny stopień niepełnosprawności i czy taki opiekun danej osoby , będzie na jakiej zasadzie korzystał z przejazdu ?

I odpowiedz dostałem od tego Biura MZK w dniu 28 kwietnia 2015 roku w Wtorek
i odpowiedzi byli następujące pytania odpowiedzi podam w punktach :

na Pytanie 1 - została udzielona mi odpowiedz ze TAK

na Pytanie 2 - została udzielona mi odpowiedz ze TAK

na Pytanie 3 - została udzielona mi odpowiedz Opiekun będzie posiadał swoją kartę

I co teraz na nie odpowiedz ? czekam na odpowiedz

~Gość (46.9. * .130) 04.05.2015 16:14

powiem tak, mam to gdzieś, bo mnie stać jest zapłacić za bilet. jak mnie nie będzie stać, to nie zapłacę. Chętniej jednak wydam ostatnie złotówki na bilet tylko wtedy, kiedy będę czuł, że poruszam się komunikacją miejską i że nie muszę iść na piechotę, bo mnie to taniej wyjdzie od taksówki....

~AleDom (85.202. * .130) 04.05.2015 15:48

@planista: W sumie to chyba byłoby lepsze rozwiązanie. W Rybniku funkcjonują właśnie bilety strefowe. Wtedy jest problem z przejazdem krótkiej trasy między strefami, ale to można załatwić jakąś promocją (przejazd do 3 czy 5 przystanków za 1 czy 2 złote). Czasówki, które były do tej pory to było chyba najgorsze rozwiązanie. Tam czasy przejazdu jednej linii musiały być zbliżone, bo od razu byłaby awantura, że jadąc na jakiejś trasie w szczycie płaci się więcej niż w weekend. Temu zaradzi nawet liczenie przystanków przez e-kartę. Tylko czy MZK faktycznie urealni czasy przejazdu? Zobaczymy. No i zobaczymy co będzie się działo od stycznia (czy miasto ostatecznie wystąpi z MZK).

~AleDom (85.202. * .130) 04.05.2015 11:10

@Alf: Prywaciarze to jeszcze większa patologia - busiki, tyle że bardziej zaniedbane, przepełnione i kierowcy często jeżdżący jak wariaci. Idealny przykład to prywatna linia Jastrzębie - Żory - Katowice. Kiedyś jeździły tam trzyosiowe Setry, później dwunastometrowe Mercedesy a teraz głównie busiki. Kiedyś bilety na tej linii były sporo tańsze niż teraz. Czy znacząco zmieniły się potoki pasażerskie? Nie, po prostu prywaciarz stał się monopolistą.
Kiedyś obawiałeś się, że osoba mająca powyżej 70 lat też będzie musiała wyrobić sobie e-kartę. Taryfa MZK mówi coś innego: paragraf 3 h) jasno mówi, że takie osoby będą mogły jeździć bez opłat również za okazaniem samego dowodu osobistego.
Co do Twojego pytania: Nie każdy potrzebuje od razu miesięcznego (np. gdy pracuje w okolicy swojego miejsca zamieszkania lub nie pracuje). Osoby starsze albo niepełnosprawne mają prawo do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych. Jeżeli ktoś pracuje w jakimś większym zakładzie może dogadać się z kolegą, który jeździ do pracy samochodem. Można też jeździć rowerem albo jeżeli zdrowie i odległość na to pozwalają - iść pieszo. Sam też napisałem, że jednak przydałyby się jakieś promocje - w taryfie jest zapisany bezpłatny przejazd 22.09 posiadaczom samochodów. Fajnie, że dzieci z rodzin wielodzietnych mają darmowe przejazdy. Przydałoby się coś więcej - np. promocje podobne jak w Rybniku. Poza tym to jest bardziej problem opodatkowania naszych pensji i zakupów w taki sposób, że niektórym mało co zostaje.
A ja nie doczekałem się odpowiedzi na swoje pytania z poprzednich komentarzy.

~planista (89.72. * .68) 04.05.2015 09:30

Idiotyzmy naszego MZK nie mają chyba sobie równych(barany nie mające pojęcia o komunikacji tylko o braniu kasy do kieszeni bo oni i tak samochodem się poruszają).Dyskietki i doładowanie na całe Jastrzębie tylko w trzech punktach i to w okolicach trójki a co ze Zdrojem ,Zofiówką itp odległymi od punktów w cholerę drogi ? Teraz opłata za przejazd nadal jest idiotyzmem bo za 5 przystanków 2,40 potem 3,40 za 6 -12 i powyżej 3,80 no to taka paranoja bo trzeba aby wszyscy mieszkańcy mieszkali na trójce aby mieć najtańszy dojazd w podstawowe miejsca w mieście. Nie lepiej by było zrobić to strefami ? Pierwsza na terenie całego miasta a w zasadzie w obszarze najbardziej zaludnionym( bo są i zdrój i dubielec itp) w cenie 2,40 ? Potem więcej a poza miasto to maximum?

~Alf do Robotnik (195.66. * .139) 04.05.2015 05:35

Robotnik - zgadzam się z tobą , że są autobusy opuznione co do rozkładu jażdy.
Moim zdaniem , po co zatrzymywać się \' na tych przystankach , co nikogo nie ma , albo nikt nie wysiada , żeby tylko zatrzymać się i powietrze wpuscić do autobusu .
A jeśli chodzi o Dworzeć Głowny - to bardzo sporadycznie tam ktoś , wsiada lub wysiada potwierdzam
A jedna jak chodzo o komunikacje podmiejska za darmowa - to będzie może trochę tłoku , a może nie i się nie przekonamy jak nie zostanie uruchomiona , to nie możemy juz mówić za czasów co , będzie , tego nie jesteśmy pewni na 100%

A jak wiesz AleDom być moze dla ciebie nie odpowiada ci darmowa komunikacja podmiejska - to możesz z niej nie korzystać a przesiąsc sie do prywacjazy , wiesz o jakie mi chodzi linie , i tam bulić za bilety i jechać jak Król wygodnie i wesoło . Ale zrozum ze nie kazdego stać na zakup biletu miesiecznego za 98 zł , czy te 98 zł , lepiej przeznaczyć np na zakup zywności , lub na wykupienie lekarst , co dla ciebie AleDom jest bardzuej ważniejsze , kupić bilet za 98 zł , czy może wydać to , na zakup jedzenia , lub wykupić lekarstwa ? Udziel mi poprawnej odpowiedzi czekam na nią pilnie

~AleDom (85.202. * .130) 04.05.2015 00:23

@Robotnik: Z E-3/131 to faktycznie problem. Opóźnienia wynikają głównie z korków przed Rybnikiem, braku dłuższego postoju w Rybniku, ale przede wszystkim z tego, że w godzinach szczytu w dniu roboczym linie te jadą tylko odrobinę dłużej niż w weekend rano. W dni robocze mamy opóźnienia a w weekendy ledwo kulające się autobusy (kierowcy nie chcą być przed czasem). Problem braku przystanków \"na żądanie\" też niejednokrotnie poruszałem (nawet w korespondencji z MZK). Faktycznie, dziwi mnie, że kierowcę (głównie miewam do czynienia z kierowcami PKM) traktuje się jak śmiecia. Kierowca ma wydać resztę, musi sprzedać bilet nawet gdy jest opóźniony, ma zatrzymać się na przystanku, którego w rozkładzie nie ma. Jeżeli odmawia przewozu np. psa bez kagańca od razu trzeba zrobić awanturę. \"Dzień dobry\", \"poproszę\" i \"do widzenia\" mówię chyba tylko ja. O źle ustawionym wyświetlaczu też nikt nie powie. Jeżeli chodzi o Żory: po pierwsze: żorskie linie BKM to linie MZK ze specjalnym cennikiem (Uchwała Zgromadzenia MZK Nr 5/VI/2014 z dnia 11.03.2014 r.). Po drugie tam też są opóźnienia. Niestety, nie miałem okazji widzieć tam nieprzyjemnie pachnących osób, bo bardzo rzadko z nich korzystam. Nie oceniam więc czy to zjawisko jest tam rzadsze czy częstsze niż w MZK.

~AleDom (85.202. * .130) 04.05.2015 00:03

Znowu jakieś głupoty wypisujecie (chyba że to jedna i ta sama osoba z różnymi podpisami). Miały być argumenty. Nigdy nie pracowałem ani nie miałem żadnych praktyk w MZK. Tak jest, gdzieniegdzie podpisuję się swoim imieniem i nazwiskiem. Obrońca MZK? A to dobre. Wystarczy poczytać trochę moich wypowiedzi, żeby wiedzieć co mam za złe MZK. Od samego początku (jeszcze w trakcie kampanii samorządowej) pisałem otwarcie, że nie warto robić \"bezpłatnej\" komunikacji miejskiej w stylu żorskim (pochopnie) - więc rozpatrywanie mnie w kategoriach obrońcy niespełnionych obietnic p. Prezydent też nie ma sensu. Co do kontrolerów - szanuję ich pracę, ale szczerze mówiąc ich zdanie na mój temat średnio mnie interesuje. Gdybym miał podobać się wszystkim musiałbym nie pisać nic albo wypisywać same populizmy. Radziłbym zacząć od napisania jakiejkolwiek merytorycznej wypowiedzi i nie dawania mi powodu do pociągnięcia kogokolwiek do odpowiedzialności za to, co tu napisze.

~Robotnik (89.73. * .202) 03.05.2015 23:42

@AleDom. Kochany panie AleDom. W darmowej komunikacj w Żorach nie jeżdżą smrodliwi ludzie bo kierowca wypierdzieli na zbity ryj bo komunikacja podlega pod miasto. Kierowca PKMu nie może tego zrobić bo zaraz na niego skarga, że żula nie wpuścił bo to chory z zespołem dawna. Bo to najemca i musi spełnić najśmielsze oczekiwania mieszkańców. Coś w rodzaju niewolnika w Egipcie. Jeżeli chodzi o E-3 to w godzinach szczytu 20min opóźnienia. I nie ******* mi tu sloganami, że komunikacje bez opóźnień. Przykład inny. Autobusy zajeżdżają na Dworzec Główny. Dziennie 200 razy różne linie. 5 pasażerów wysiada lub wsiada - w sumie 5. Po jakiego ch... tam zajeżdżają autobusy? Powietrze wypuścić? Proponuję przejażdżkę na 101 w kierunku Jastrzębia. Przystanek
Żory Sąd. 5-8 min spóźnienia. Zatrzymywanie się na każdym przystanku czy ktoś wysiada czy wsiada -obojętnie. Kierowca musi się zatrzymać. Jeżeli tego nie zrobi to MZK nie zapłaci za kurs. To jest udogodnienie dla pasażera, który jedzie autobusem do pracy?

~Przyjaciel (89.73. * .202) 03.05.2015 23:17

D*****dzki. Dwa dni praktyki w MZK i zrobili ci wodę z mózgu.

~Zdemaskowany (89.73. * .202) 03.05.2015 23:13

Jedyny obrońca MZK i Pani Ani to Olek D...cki. Ciebie nawet kanary nie lubią.

~Były Prezydent (89.73. * .202) 03.05.2015 22:57

Wszyscy którzy chcecie darmową komunikację idźcie do Pani Ani Hetman. Ona wam kupi bilety na cały rok własnego portfela. Z gaży swojej.

~AleDom (85.202. * .130) 03.05.2015 16:19

@MAX: Miały być poważne argumenty ;-) Np. komfort i bezpieczeństwo w zapchanym busiku, ludzie zostający na przystankach (bo się nie mieszczą) albo kwestia przesiadania się z samochodów do autobusów (tłok do tego nie zachęca). Jak chcesz, to możesz przytulać do kogo chcesz. Szczególnie polecam Ci tych, którzy nie wiedzą co to prysznic. Jednak w każdym dowodzie rejestracyjnym jest zapisana liczba osób, które pojazd może przewozić, to kwestia bezpieczeństwa.

~MAX (89.72. * .184) 03.05.2015 14:23

kiedyś po jastrzębiu chodził taki facet nazywali go zielony berecik,bo miał zawsze na głowie zielony beret,a spod niego wystawały my gęste kręcone włosy.też stronił od ścisku w sklepach,autobusach czy innych miejscach.podobno miał jakieś zaburzenia,bał się bakterii,zarazków czy innych przeskakujących mikro zwierzątek.jak ktoś do dotknął,to krzyczał i tą osobę od siebie odsuwał.ale to choroba,ale zarazem fakt.więc się nie śmieję.tylko sobie myślę czy to czasem nie rodzina.

~AleDom (85.202. * .130) 03.05.2015 14:08

jeżeli komunikacja miejska byłaby (prawie) idealna (rozkład, tabor) można by było myśleć o zniesieniu opłat za bilety - co niestety oznaczałoby zwiększenie obciążeń budżetu miasta. Pojawiają się kilka pytań: 1. Czy nie ma pilniejszych wydatków? 2. Czy nie lepiej zmniejszyć podatki lokalne? 3. Czy wzięcie na siebie wszystkich wydatków w jakiś sposób wpłynie na np. zmniejszenie zakorkowania miasta? Może w tym celu warto też (równolegle) podjąć inne kroki, myśleć kompleksowo.
Należy pamiętać też, że jeżeli \"bezpłatna\" komunikacja miejska przyciągnie więcej osób należałoby zwiększyć pojemność taboru lub częstotliwość kursowania.
Takie rozwiązanie nie jest lekiem na wszystkie problemy komunikacyjne a źle wprowadzone w życie powoduje wiele problemów. Także podsumowując: Miasto może pokrywać całość wydatków na komunikację miejską tylko wtedy, gdy nie ma pilniejszych wydatków (np. długi czy konieczność \"wyłożenia kasy\" na jakieś inne cele) i gdy wprowadzenie tego rozwiązania nie wpłynie niekorzystnie na jakość komunikacji.

~AleDom (85.202. * .130) 03.05.2015 13:04

Niestety, ja opieram się na faktach, podaję prawdziwe dane z dokumentacji przetargowych. Tymczasem od zwolenników płacenia z podatków 100% kosztów komunikacji miejskiej nie przeczytałem żadnego poważnego argumentu. Tak, wolę jechać taborem przystosowanym do napełnień kursującym z odpowiednią częstotliwością, klimatyzacja i WiFi też się przyda, aczkolwiek to są tylko \"dodatki\", które nie są koniecznością. Wolę jednak Solarisa czy MANa od Mercedesa. Nie zadowala mnie ukraińska marszrutka, w której panuje ścisk i zaduch. Bardziej odpowiada mi zachodni model komunikacji miejskiej i międzygminnej niż wschodni. Nic na to nie poradzę. Udowodnijcie mi, że przemieszczanie się zapchaną Kapeną kursującą zbyt rzadko jest lepsze od przemieszczania się taborem jaki przed chwilą napisałem po przemyślanej trasie z odpowiednim taktem. Ale poważnie, bez głupich osobistych wycieczek - bo te pojawiają się, gdy komuś brakuje argumentów.

~MAX (89.72. * .184) 03.05.2015 10:14

max do alf masz rację ten \"ale dom\" to jakiś kanar,albo ktoś z zarządu mzk,popisuje się wiedzą,arogant i przeciwnik darmowej komunikacji.pisał wcześniej ,że wolał by jeździć jak pan czytaj merc+wifi.trochę mu wcześniej mocniej wygarnąłem ale cenzor wszystko blokował.więc teraz spokojnie.

~ksg (89.72. * .88) 03.05.2015 09:53

Zapomnijcie o darmowej komunikacji. PO kłamie a Wy na nich głosujecie.

~gość (5.172. * .240) 02.05.2015 13:55

tylko żeby od 2016 była darmowa komunikacja to już teraz miasto powinno coś w tym kierunku robić np przetarg żeby zachować terminy i od 01.01.2016 nie obudzić śię z ręką w nocniku

~AleDom (85.202. * .130) 02.05.2015 13:33

Tak jest, jak ktoś nie chce się gnieść marszrutką musi pracować w MZK. Wasza logika mnie powala. @Alf: Komunikację podmiejską czy miejską? Komentarz na tym portalu nie ma żadnej mocy urzędowej, więc zwracanie się w ten sposób do Rady Miasta jest bez sensu. Skąd masz takie statystyki? Wygoda w Kapenie? Śmieszne. Zapomniałeś napisać w jakim dniu tygodnia przypadają podane przez Ciebie daty, dotychczas to pisałeś. Przecież to strasznie istotna informacja.

~AleDom (85.202. * .130) 02.05.2015 13:16

Nie wiem czemu komentarz napisany 02.05.2015 0:02 wyskoczył jako wypowiedź niezalogowanego użytkownika, ale ja jestem jego autorem. Już nie raz ktoś (Tobi) podszywał się pode mnie i wypisywał różne dziwne rzeczy, więc założyłem tu konto i obiecałem, że nie będę pisał komentarzy bez zalogowania się.

~Alf do AleDom (195.66. * .139) 02.05.2015 13:01

Do AleDom , przynajmniej będę wiedział , że ten podatek , który płaczę , będzie w dobrym kierunku wykorzystany , czyli na darmową Komunikacje Podmiejską na terenie Jastrzebia Zdrój

AleDom ja wolę jechać , jak śledzie w puszcze i mieć za fryko . Niż bulić za bilet po 3,80

AleDom - chyba się domyślam , dla czego nie życzysz komunikacj podmiejskiej darmowej - bo straczisz prace w MZK jako kanar ? prawda

Zwracam się z wielką prozbą żeby Rada Miasta Jastrzebia , powtrzymała to co , zostało przegłosowane w dniu 29 styczna 2015 roku ze z dniem 31 grudnia 2015 roku występujemy z Związku MZK i , w tym sposobem , możemy doczekać się w koncu jak , przystało na XXI wiek darmowej komunikacj podmuejskiej i tego życza ok 90% Mieszkańców jesteśmy za komunikacją podmiejską za fryko od 1 stycznia 2016 roku , i będzie wygoda i super

~gość (5.172. * .201) 02.05.2015 08:47

komunikacją miejską tylko będzie jeździć młodzież z ulgą 50% i emeryci