Miasto wyda 3,5 mln zł na walkę z zimą
Ponad 3,5 mln zł zabezpieczono w budżecie na utrzymanie zimowe miasta. Umownie sezon zimowy zaczyna się 1 grudnia a kończy 31 marca. Oznacza to, że każdego miesiąca miasto gospodaruje kwotą 887 500 zł. Jastrzębie-Zdrój podzielone jest na 17 kwartałów, o które dba dziewięć firm, wyłonionych w drodze przetargu.
Wykonawcy mają do dyspozycji sprz
ęt taki jak: ciągniki z pługami i rozrzutnikami, koparko-ładowarki, koparko – spycharki, ładowarki, mikrociągniki z pługami do odśnieżania chodników, pługo – piaskarko – solarki, pługo – solarki, samochody ciężarowe z pługami, samochody patrolowe, urządzenia do wytwarzania solanki na bazach oraz gotową solankę przechowywaną w specjalnych pojemnikach. Inny sprzęt, np. Multikar, Lublin, pick-up służą do utrzymania chodników, czy deptaków.
- Trzeba pamiętać, że Urząd Miasta utrzymuje tylko tereny przez siebie administrowane. Wyjątek stanowią drogi prywatne do osób niepełnosprawnych, które są odśnieżane na każdorazowe polecenie w czasie wystąpienia obfitych opadów śniegu - informuje rzecznik jastrzębskiego magistratu Katarzyna Wołczańska.
Wydatki na akcję zima w poprzednich latach.
2015/2016
- grudzień – 520 282,80 zł
- styczeń – 591 064,49 zł
- luty – 394 025,02 zł
- marzec – 394 025,02 z.
Razem 1 899 397,33 zł
2014/2015
- grudzień – 734 202,58 zł
- styczeń – 637 571,47 zł
- luty – 470 295,36 zł
- marzec – 331 893,71 zł
Razem 2 173 963,12 zł
potem drugie 3,5 na naprawę chodników,zapraszam na aleję jana pawła ,takie dziury że jak przyjdzie deszcz to kałuże,to po bzianeckim zostało
Zróbcie proszę lepiej porządek z bezdomnymi,okupującymi przejście podziemne w centrum miasta!!