Bezpieczniej na ulicy Warszawskiej - jest wysepka dla pieszych
Na ulicy Warszawskiej często dochodziło do potrącenia pieszych na pasach. Pojawiły się głosy, że przejście to stwarza zagrożenie dla jego użytkowników.
Na ulicy Warszawskiej, na wysokości znajdującej się tam galerii handlowej, pojawiła się tak zwana wysepka rozdzielcza. Jak informuje jastrzębski magistrat, ma ona wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa pieszych, którzy korzystają tam z oznakowanego przejścia. Jest ono teraz bardziej widoczne a budowa wysepki pozwala mieszkańcom, w razie potrzeby, podzielić przejście na drugą stronę ulic na dwa etapy.
W niedzielę jakiś niepoczytalny kierowca srebrnego BMW ratował się przed wpadnięciem na wysepkę. Tak był zajęty szybką jazdą w dół, po przejechaniu świateł. Czy policja nie powinna utrudniać życia nierozgarniętym kierowcom z BMW i kontrolować ich przy byle okazji?
Będzie bezpieczniej.
Nie no, spoko. Napewno nie zaszkodzi...
Ale co z dziurawymi drogami? Na przykład al. Jana Pawła ma mnóstwo ubytków. Czy ktoś w UM się w końcu nimi zainteresuje?
Co z wiaduktem na al. J. Piłsudskiego i organizacją ruchu w okolicy skrzyżowania z ul. Graniczną / ul. Północną? Jestem w stanie zrozumieć, że jest to droga inwestycja ale zastępcza organizacja ruchu jest niezwykle niebezpieczna w tym miejscu. Szczególnie, że żółte oznakowanie jest już w znacznej części wytarte.
Czy w końcu znajdzie się jakiś prezydent, który zadba o infrastrukturę?
Dodam jeszcze:źródlo:http://www.radiokrakow.pl
Przepis na środę: Przejścia dla pieszych z wysepką
Przejścia dla pieszych przedzielone wysepką, pylonami lub innymi urządzeniami to częsty widok na ulicach Krakowa. Ostrzegamy, że na podwójnych "zebrach" trzeba zachować podwójną ostrożność.
Małopolska policja potwierdza, że takie przejścia powodują nieporozumienia między pieszymi a kierowcami. Często pojawiają się też dyskusje na temat tego, czy zebrę z wysepką na środku jezdni należy traktować jako jedno przejście czy jako dwie, odrębne "zebry"?
Podinsp. Krzysztof Dymura z małopolskiej policji przytacza Art. 13 ust. 8 prawa o ruchu drogowym, który nie pozostawia w tej sprawie żadnych wątpliwości: Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej z tych jezdni uważa się za przejście odrębne. Dokładnie tak samo przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.
Wynika z tego, że na wysepce powinniśmy zatrzymać się po raz drugi, rozejrzeć dokładnie w obu kierunkach i dopiero wtedy przekroczyć kolejny pas jezdni.
To jest warte podkreślenia, bo w momencie zdarzeń drogowych pieszy czuje się oburzony, bo znajdował się na przejściu dla pieszych, a tak na dobrą sprawę ta wysepka, która rozdziela dwa pasy ruchu, stanowi też rozdzielenie dwóch przejść dla pieszych - dodaje Dymura.
Do wzmożonej ostrożności zachęcamy nie tylko kierowców, którzy często powodują wypadki z udziałem pieszych, ale także samych pieszych. Jesień to bardzo niebezpieczny czas dla niechronionych uczestników ruchu. Zróbmy wszystko, by nie oznaczało to tragicznych wypadków.
Film animacja:źródło YouTube
Zasady poruszania się na przejściu dla pieszych z wysepką
Krótki film wskazujący nakazany sposób zachowania w celu udzielenia pierwszeństwa zgodnie z obowiązującymi przepisami. W miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką, przejście poprzez przejście dla pieszych na każdej z rozdzielonych części jezdni uważa się za przejście odrębne, a więc należy zatrzymać się na terenie tzw. azylu dla pieszych i ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom. Materiał informacyjny Straży Mieskiej
https://youtu.be/Bq_yuVRxcS8
Tak jak pisalem"kierowców o IQ banana ci u nas dostatek"-przykłady z wysepkami na przejściu dla pieszych.
https://youtu.be/jAmLgqhTo_w
https://youtu.be/cRgRiaSpZGI
https://youtu.be/P9eCjZYIvvE
https://youtu.be/1DrHwPSv0t8
Tylko niech szanowni przechodnie pamiętają zasady przejścia przez wysypkę bowiem są to w tym momencie dwa różne przejścia chodnik - wysepka oraz wysepka - chodnik
"Jedź bezpiecznie odc. 667 (przejście dla pieszych z azylem)" - https://youtu.be/hIaWj8zomaw?t=140
Wysepka jest bezpieczniejsza dla pieszych, nie dla kierowców. Prowadząc samochód, należy zachować ostrożność. Gdyby kierowcy "zagapiali" się na przejściach dla pieszych jak pisze @Taka wysepka, to marny jest los przechodniów. Wysepka poniekąd wymusza czujność, a ta na ul. Podhalańskiej powoduje, że kierowca musi zwolnić. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla pieszych.
@Taka wysepka. Zdecydowanie się zgadzam. Taka sama sytuacja znajduje się na podhalańskiej w pobliżu lasu i ul.Jasnej. Dwa przystanki, przejście dla pieszych z wysepką. Tylko czekać kiedy ktoś zginie, właśnie na tej wysepce.
Żeby dac dobrej jakości latarnie i wymalowac pasy. Np z punktami migajacym gdy wejdzie człowiek ( jak jest na przejściu eclerc-pionierow) to kasy brak .... co to da wysepka ?
to większe zagrożenie. Nic to nie polepszy, bo teraz kierowcy, którzy się zagapią będą wpadali na wysepkę, a ona będzie działać jak katapulta. Ludzie nie myślących nie da się przywrócić do myślenia.
Super-nie wiem kto wpadł na ten pomysł,ale skoro nie dali świateł to te rozwiązanie jest rewelacyjne.
Oczywiście ta wysepka musi być bardziej oznakowana dla kierowców jadących z góry bądź z dołu Warszawskiej.
Proponuję biało czerwone pionowe prostokąty ostrzegawcze po obu stronach wysepki(aby wysepka nie stała się skocznią dla samochodów,które mogą taranować pieszych.To tak dla zwiększenia bezpieczeństwa,bo wiadomo,że kierowców o IQ banana ci u nas dostatek.Mieszkam w pobliżu i pełna zgoda,że że przejście to stwarzało zagrożenie dla jego użytkowników,a także często dochodziło do potrącenia pieszych na pasach czego nie raz bylem świadkiem,ale już po zdarzeniu;policja,pogotowie rat.,straż poż.
To nie wysepki wpadają prosto pod auta. Robią to piesi.
No i dobrze. Pisałem kiedyś tutaj o takim rozwiązaniu, po jakimś potrąceniu pieszego