Coraz bliżej kolej. Zapadła decyzja
Został wykonany kolejny krok do reaktywacji kolei w naszym mieście. Jastrzębski projekt w ramach projektu Kolej+ uzyskał akceptację i przeszedł do drugiego etapu.
Wniosek popierany przez Jastrzębie zakłada uruchomienie połączenia kolejowego do stolicy województwa - Katowic. Przebieg trasy ma na dzień dzisiejszy dwa warianty - przez Pawłowice i Żory oraz przez Zofiówkę i Szeroką. Kolej+ jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a wniosek złożył marszałek województwa śląskiego.
- To bardzo dobra informacja dla naszego miasta. Od lat zabiegamy o przywrócenie kolei do Jastrzębia-Zdroju. Cieszymy się, że nasz głos wreszcie został usłyszany i wzięty pod uwagę. Chciałam jednocześnie przypomnieć, że Jastrzębie-Zdrój wyraziło wraz z Żorami, Pawłowicami i Czerwionką-Leszczynami zgodę na partycypację w kosztach wykonania projektu i studium wykonalności tego zadania. W przyszłorocznym budżecie zaplanowaliśmy na ten cel pół miliona złotych.
Jest jeszcze drugi projekt na odrodzenie kolei w Jastrzębiu, realizowany przez Centralny Port Komunikacyjny. Trasa również będzie prowadziła do Katowic i zostanie wyznaczona wzdłuż autostrady A1 z przystankiem Jastrzębie Północ w Mszanie. Tam będzie zatrzymywał się pociąg dużych prędkości. To przedsięwzięcie planowane jest w ramach korytarza TEN-T na odcinku Ostrawa-Katowice.
Czasami się zastanawiam, gdzie żyję. Czy to rzeczywiście jest jeszcze Europa. Te głupie komentarze ludzi, którzy chcieliby mieć stację CPK w centrum miasta, najlepiej 100 m od ich mieszkania, powalają głęboką niedyspozycją umysłową. Wszystkie działania podejmowane przez panią Annę Hetman są zawsze przemyślane i zgodne z oczekiwaniami większości mieszkańców. Zawsze znajdzie się oczywiście paru, którzy wiedzą lepiej i dadzą upóst swoich górnolotnych przemyśleń w komentarzach (Boże chroń Jastrzębie przed tego typu osobami????). Pani Prezydent życzę dużo wytrwałości a osobom, które zawsze wiedzą lepiej, niech czasami raz jeszcze przeczytają napisane przez siebie głupoty przed naciśnięciem DODAJ KOMENTARZ.
Maja podobno metro budować - 12 stacji w SWD i 1 w SJZ przy UM żeby leniwe urzędniki mogły do roboty dojeżdżać.
Napiszcie jeszcze że to Pani Anna z PO. się przyczyniła do tej kolei i przestane Was czytać.
Największym błędem w dziejach Jastrzębia, była zgoda władz na budowę szybu w Bziu. Korzystają na tym wszyscy, tylko nie Jastrzębie. Nasza jedyna "korzyść" to szkody górnicze.
Ale super. Stacja kolejowa będzie na Zofiówce koło Biedronki. Może nawet i Pendolino tam będzie przystawać???
Jastrzębie Północ w Mszanie - to dopiero śmiech na sali, ze Ci Anka nie wstyd :D
Wystarczy zamknąć kopalnie w Jastrzębiu i problem Jastrzębia rozwiązany. Tylko wtedy 3/4 mieszkańców powiatu wodzisławskiego straci pracę.
Pociąg przejeżdzający przez manhatan? Jak na dzikim zachodzie- będą napady na pociąg?
W planie bydżetu na kolejny rok pół miliona na zł na partycypacje w kosztach projektu a marudzenia o kolei stanowczo za dużo. Koszt wielki dla BUdżetu Państwa, dzięki PiS, a ci saqmorządowcy przypisują sobie sukcesy
Czyli przez Pawłowice odpada. No to pojedziemy przez Zofiówkę i Szeroką. Trasa jeszcze bliższa.
@Pracownik banku
Ty o tym wiesz, ja to wiem, ale do górników to nie dociera.
Przeciez to kwestia ich rozumowania... a właściwie braku.
1 kwietnia dopiero za 5 miesięcy. A z tego artykułu wynika że są trzy warianty. :) jeden na Pawłowice Żory drugi przez Zofiówkę i Szeroką a trzeci wzdłuż autostrady A1. Czyż nie tak ?
@Pracownik banku: siedź w tym swoim banku i udawaj, że pracujesz. A jak się nudzisz, to przenieś złoża węgla na północ, np pod Koszalin i już nie będzie problemu.
W takim razie, jak nie "wypalił" wariant przez Pawłowice, to zostaje wariant przez Szeroką. Szkoda tylko mieszkańców Pawłowic.
A tak na marginesie, to po co nam JASTRZĘBIANOM te kopalnie, jak praca tu jest głównie dla przyjezdnych z SWD Rybnika i powiatu SCI? Oni podkopują nam miasto, zarabiając przy tym grube pieniądze, a JASTRZĘBIANOM zostają szkody górnicze!
Marzy wam się kolej na tych szkodach górniczych .....Z początkiem nowego roku planowana jest kolejna przebudowa wiaduktu na ulicy Pszczyńskiej w Jastrzębiu-Zdroju ,W ostatnich latach w wyniku eksploatacji górniczej teren w rejonie wiaduktu obniżył się o około 10 metrów. A to doprowadziło do tego, że przejazd dla trakcji kolejowej z i do pobliskiej kopalni pod wiaduktem stał się praktycznie niemożliwy.Przebudowa wiaduktu będzie kosztowała prawie 26 milionów 400 tysięcy zł. I co ważne, w całości zapłaci za to Jastrzębska Spółka Węglowa.
***Jakie niezrozumienie ? to ta druga wersja to stacja Jastrzębie Centrum w Mszanej jest wiarygodna ? nie ośmieszajcie się!!! to już lepiej Wodzisław lub Zebrzydowice !!!
Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. wystosował pismo do wójta gminy Pawłowice Franciszka Dziendziela, w którym informuje o decyzjach odnośnie przebiegu linii kolejowej na odcinku Katowice-Jastrzębie-Zdrój-granica RP-Ostrawa. Po uwzględnieniu uwag zgłoszonych przez gminę, a dotyczących ograniczeń związanych ze szkodami górniczymi i ich wpływem na projektowaną infrastrukturę kolejową, zdecydowano, że warianty trasy przebiegające przez gminę Pawłowice nie będą brane pod uwagę w dalszych pracach analitycznych !!!!!!!!
***
Ta informacja jest konsultowana z odpowiednim wydziałem Urzędu Miasta. Problem tkwi w tym, że są dwie wersje kolei i różne wersje tras i stąd możliwe niezrozumienie tematu.
Ja bardzo się cieszę, że będziemy mieć kolej w Jastrzębiu.
Zofiówkie i szeroka i tak w tych dzielnicach nic nie ma to chociaż atrakcją hahah kolej na zad+iu
Niech się nie ośmieszają z tą koleja...dwa dni temu na JasNecie pisali że koleji nie będzie ze względu na tereny ze szkodami górniczymi które niestety będą jeszcze większe...więc po co te tumanienie mieszkańców ? a zresztą komu to potrzebne...mamy pod nosem Zebrzydowice i Wodzisław skąd można dojechać w Polskę jak i niektóre kraje europejskie!!!
***
Ta informacja jest konsultowana z odpowiednim wydziałem Urzędu Miasta. Problem tkwi w tym, że są dwie wersje kolei i różne wersje tras i stąd możliwe niezrozumienie tematu.
Bajka dla naiwnych
Jedyną szansą było połączenie z Wodzislawiem. z powodu ścieżki rowerowej jest to niemożliwe.
Na jasnecie pisze,że kolei nie będzie (wiadomośc z wczoraj),więc gdzie leży prawda?
***
Ta informacja jest konsultowana z odpowiednim wydziałem Urzędu Miasta. Problem tkwi w tym, że są dwie wersje kolei i różne wersje tras i stąd możliwe niezrozumienie tematu.
Bezsensu
W optymistycznym wariancie w 2050 roku przystąpią do realizacji obydwóch projektów . Jednakże te linie kolejowe będzie spełniać rolę trasy do zwiedzania po górniczego skansenu jakim będą te tereny w 2050 roku.
"Jastrzębie Północ w Mszanie"
Równie dobrze może być "Jastrzębie Port w Gdańsku".
Pier....nie kotka przy pomocy młotka, a suwerenowi radość.
Kulej+