Prace przy budowie kolei ruszą za 3 lata
2024 rok to data, kiedy powinny ruszyć prace przy budowie linii kolejowej Katowice - Ostrawa. Jej odgałęzieniem ma być stacja Jastrzębie-Zdrój Centrum.
Trwają prace nad opracowaniem szczegółowego przebiegu dwóch połączeń kolejowych Jastrzębia-Zdroju z Aglomeracją Śląską.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny, odpowiedzialna za budowę połączenia kolejowego dużych prędkości (KDT), rozpoczęła prace przygotowawcze do budowy nowej linii kolejowej między Katowicami i Ostrawą. Powstanie blisko 75 km nowej trasy kolejowej.
Rozstrzygnięto przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla zakładanej linii kolejowej, które wskaże dokładny przebieg trasy łączącej Katowice z Ostrawą. Projekt obejmie odcinek przyszłej linii kolejowej nr 170 między Katowicami i granicą z Czechami, jej przedłużenie po stronie czeskiej do Ostrawy oraz odcinek Jastrzębie-Zdrój – Wodzisław Śląski wraz z odgałęzieniem do planowanej stacji Jastrzębie-Zdrój Centrum i w kierunku Rybnika.
- Dzięki tej linii zapewnimy zarazem obsługę największego polskiego miasta pozbawionego dzisiaj dostępu do kolei, czyli Jastrzębia-Zdroju - mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.
Według harmonogramu, pierwsze roboty budowlane mają ruszyć w 2024 r., a odcinek linii łączący Katowice z Ostrawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2030 r. Pociągi będą jeździły z prędkością do 250 km/h.
Także drugi projekt związany z przywróceniem regionalnego połączenia kolejowego z Aglomeracją Śląską wszedł w następną fazę. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego wyłonił wykonawcę studium technicznego, który wskaże optymalną trasę połączenia naszego miasta ze stolicą województwa. Obecnie rozważane są dwa warianty przebiegu linii kolejowej, a zakładany czas dojazdu do Katowic wyniesie mniej niż godzinę. Projekt realizowany jest w ramach Programu Kolej Plus, odpowiada za niego Marszałek Województwa. Jastrzębie-Zdrój współfinansuje opracowanie dokumentacji projektowej, a przedstawiciele miasta biorą udział w pracach związanych z uszczegółowieniem przebiegu trasy.
Doczytałem do końca, piszę o Wodzisławiu bo to przedstawiciele tego powiatu piszą to co Ty. Po co kolej w Jastrzębiu lepiej podstawić autobusy do Wodzisławia. To ja odpowiadam w jakim cu tam jeździć skoro kolej będzie w Jastrzębiu.
z czego spadną kapcie ?????!!!!!
Doczytaj do końca co napisałem. Padły miejscowości jeszcze takie jak Rybnik Żory czy Zebrzydowice. Co żeś się tak tego Wodzisławia uczepił?
Ciekawostka na czasie - Pawłowice reaktywują dworzec PKP. Są w trakcie negocjacji i dogadywań w przeciwieństwie do naszych planów i wizualizacji.
I wiedzą że dworze KPK Pawłowice Ślaskie jest na bocznym szlaku czyli cokolwiek wyjdzie to by było i tak z podrzędnego toru czyli o du.. roztrzaś. Więc mają ambitny plan i chwała im za to. Reaktywują dworzec PKP Baranowice Ślaskie. Który to jest na jednym z głównych szlaków w kraju na przelocie bardzo ważnym. A do owego dworca mają busy za 1 zł na dobę. A podobno planują za całkowite "0" zł Może te Pawłowice mała wioska ale mają włodarzy z JAJA.. a nie takie piz.. jak nasi.
Dlaczego udajecie, że nie żyjecie, że was niema. Jeśli tak jest, to zaczniemy zbierać podpisy aby doprowadzić do wcześniejszych wyborów w mieście.
P.s.
To normalne, że dopiero za 3 lata ruszy budowa kolei w Jastrzębiu. Przecież nie chodzi o wybudowanie stacji PKP, lecz o cały szlak kolejowy, który zostanie włączony do sieci kolei szybkiej. Bo tylko taka kolej będzie nam przydatna. Wtedy kiedy kolej jeszcze działała i było połączenie z Katowicami, mało kto chciał tracić ponad 2 godziny na podróż, kiedy autobusem jechało się jedną godzinę. Dwa lub trzy kursy do Katowic nie były nam pomocne w podróżowaniu.
Dlaczego nie myślisz? Sądzisz, że wielkie lotnisko w centrum Polski stanie się centrum lotniczym europy, i przejmie przeloty. Nie po to są ogromne lotniska w Londynie, Paryżu, Hiszpanii, Dortmundzie i Berlinie. Który przewoźnik będzie chciał lądować i po co. Współczesne samoloty przelatują kilka tysięcy kilometrów. Po co miałyby lądować, płacić za obsługę i wydłużać podróż?
I w związku z tym kolej w Jastrzębiu to będzie po to by dopiescić ego? Czyli po co nam kolej w Jastrzębiu skoro można puścić autobusy do Wodzisławia. Dajcie już SWDziarze
@Ja 11
"Wytłumacz mi w jakim celu autobusy do dworca w Wodzisławiu? Dokąd chcesz stamtąd jechać? Do Rybnika, czy do Katowic?"
Byłeś tam kiedyś? Stamtąd dojedziesz nad morze, do Pragi, do Warszawy bez przesiadki... długo by wymieniać.
Kolej w mieście to jest zadowolenie ego kilku nieudaczników? Ty czytasz w ogóle siebie? Wytłumacz mi w jakim celu autobusy do dworca w Wodzisławiu? Dokąd chcesz stamtąd jechać? Do Rybnika, czy do Katowic? Po co nam autostrady są przecież w Niemczech, po co lotniska są w Berlinie.
Zapewne chodzi o mój komentarz. I chcę dodać że nie jestem z żadnej TEKi.
Po prostu życie mnie nauczyło logicznego i oszczędnego wydawania pieniędzy swoich i cudzych.
Wiem że fajnie się szasta czyimiś pieniędzmi ale te "czyjeś" to są nasze pieniądze z podatków. I wolał bym aby były wykorzystane w bardziej wydajny sposób i w rozsądniejszym celu. Niż zadowolenie EGO kilku nieudaczników życiowych ale za to z posadą.
Och znowu TEKi udają zatroskanych mieszkańców i proponują autobusy do Wodzisławia. Haha a niby po co? By Wodzisławiakow łatwiej było do pracy w Jastrzębiu dojechać. Idźcie już lepiej tymi swoimi drezynami jeździć.
Rynek,wykończony OWN,kilkaset mieszkań,prawdziwe Muzeum Solidarności,Aquapark,,,,,,nowy stadion,darmowy internet,darmowa komunikacja tych kłamst w było już w setki.
HAHAHAH HAHAHA KTO JESZCZE W TE KŁAMSTWA WIERZY.Chyba tylko starzy i głusi emeryci i renciści(związani z górnictwem)i ich żony....My młodzi i inteligentni w Opowieści z Bunkra już nie wierzymy od pięciu lat.
" nie idzie przez szkody górnicze bo zachodnia czesc jastrzebia ich niema "
Piszesz o Wodzisławiu jako części naszego miasta? Bo zachodnia część to KWK Jastrzębie gdzie jest gaszona ale szkody będą jeszcze z 30 lat odczuwalne. To też byłe tereny KWK Moszczenica czyli "Szyby Zachodnie" Gdzie są wygaszone lata temu ale szkody są dalej i dalej będą odczuwalne z racji pokładów wybieranych dosyć płytko. Dodatkowo to tereny hałd po kopalnianych gdzie oddziaływanie ich nacisku jest odczuwalne i będzie przez lata dla okolicznych terenów.
A co do ludków chcących jechać pociągiem w przyszłości to znam sporo moherów co twierdzi że potrzeba pociągu bo sobie raz w życiu pojedzie do Wisły wypije piwko i wróci pociągiem. I tyle kasy przewalić dla kilkunastu ludzi żeby się tylko raz przejechała na piwko?
Włodarze pomyślcie lepiej o BUSACH i szybkich oraz częstych połączeniach nimi do istniejących już dworców PKP jak np. ZEBRZYDOWICE, RYBNIK, ŻORY czy WODZISŁAW. Ale takich połączeniach z głowa a nie 5 minut po odjeździe pociągu jak to obecnie ma PKM i Zebrzydowice PKP
Kiedy Policja lub Straż Miejska ruszy się i zacznie dawać mandaty tym którzy zakłócają spokój. Słychać niskie dźwięki koło stadionu. Nikt nie reaguje. Zamknięcie okien to uduszenie się. I nikogo to nie obchodzi?
D L A C Z E G O ?
p.s. adminie, nie publikowanie takich zgłoszeń pro ludzkich, nie jest dobrą praktyką.
Czy w tym BUNKRZE dalej myślą że kolej to ....No chyba że chcą żeby pozostali młodzi wyjechali z tej sypialni, ludziska cała kasa na nasze opłakane drogi...
Moja staro na kole pryndzy pojada 250 jako tyn cug
Pieniądze z tej kolei mogli by przeznaczyć na remont dróg. Poszerzenie ich z konkretnymi skrzyżowaniami ze światłami, remontami mostów. A główne trasy do autostrady A1 i wiślanki zrobić po dwa pasy w każdym kierunku i będzie git. Nie trzeba kolei w centrum bo ludzie wtedy łatwo ulicami dojadą np. do Katowic.
Nareszcie wszystkim niedowiarkom spadna kapcie z nug a trasa nie idzie przez szkody górnicze bo zachodnia czesc jastrzebia ich niema a co do jeździć i tak jastrzebianie pracują w czechsch to chociaż normalnie tam dojada a to jedyna szansa rozwoju dla miasta bo w jastrzebiu ma powstac myjnia dla pociągów i serwis sprzatajacy wagony więc jakas przyszłość jest morzliwa brawo a tych zmotoryzowany to proszę o nie pisanie glupich wypowiedzi wstyd
2 etap odnowienia OWN przypadł na koniec 2020r . Czyli kolej w Jastrzębiu z takimi ruchami zaczniemy budować w 3025 r
Za 3 lata bedzie po PIS więc nic z tego nie bedzię
Jak czytam większość tych komentarzy to stwierdzam że natura Polaka jest już tak "skonstruowana" że liczę się tylko Ja i nikt nie może mieć lepiej ode mnie ,a jeżeli sąsiad będzie miał lepiej ode mnie to trzeba go zrównać z błotem. Myślenie typowego Polaczka i to dla tego byliśmy tyle lat pod zaborami bo nie umiemy się sami ze sobą dogadać,
Uświadomię tu dla co niektórych "zawistników" i tych rzucających wiecznie kłody pod nogi innym że ta kolej jest na pierwszym miejscu w strategicznej skali kraju. Komunikuje cały kraj z południem Europy i to że przy okazji "liźnie" swoją lokalizacją Jastrzębie jest tylko na plus dla całego regionu .Moim zdaniem przebieg trasy wzdłuż autostrady A 1 jest doskonałym pomysłem(omija szkody górnicze) w dodatku dziwie się że ktoś w momencie jej budowania nie pomyślał że za jednym zamachem można ulokować w pobliżu niej szybką kolej.
Państwo z Wodzisławia i Rybnika ,zastanówcie się nad swoimi słowami i zacznijcie postrzegać to szerzej niż tylko granice swojego ogródka i przestańcie wiecznie wszystko podważać a zacznijcie dostrzegać w końcu plusy takiego projektu. Skoro Unia już dała pieniądze ,a teraz wyłoniono w przetargu wykonawcę studium ,więc nie są już to tylko mrzonki ale realny projekt który ma szansę w niedalekiej przyszłości się ziścić dla tego wszyscy powinniśmy trzymać za niego kciuki żeby jak najszybciej go zrealizował dla dobra nawet nie regionu ale i całego kraju.
Odgałęzienie z Wodzisławia do Jastrzębia.
I kursował będzie tylko od poniedziałku do piątku.
Rozkład jazdy:
Wodzisław odjazd 6:10 Jastrzębie przyjazd 6:55
Jastrzębie odjazd 15:10 Wodzisław przyjazd 15:55
Jednym słowem kolej dla urzędników miejskich mieszkających w Wodzisławiu a pracujących w naszym magistracie.
Serio?!?!?!
Odgałęzienie jest bez sensu. Równie dobrze niech puszczą więcej autobusów w stronę dworca w Wodzisławiu, Rybniku i Żorach i wyjdzie na to samo ale taniej. Koniec robienia wody z mózgów mieszkańców. Kasa w błoto. Ale co tam... Państwowe to można szastać.
250 km na godzinę na szkodach górniczych...
Na co to komu... Chyba tylko po to żeby jeszcze szybciej wyjechac z tego "miasta"
w 2021 roku na terenie kwk Jas-Mos miało być wybudowane Centrum Logistyczne i odeszli od tego projektu a były takie fanfary zapewnienia i itp. Za 3 lata uznają ze kolej w Jastrzębiu-Zdroju jest niepotrzebna i znów coś pozostanie w fazie OBIETNIC!!! ( CO WYBORY TO NOWE OBIETNICE I NA TYM SIĘ KOŃCZY )
Chciałbym w to uwierzyć, naprawdę.
Ja jo jusz widza te 250 na godzina
Jeśli dojazd do Katowic będzie trwał dłużej niż 40 minut i będzie droższy niż 10 zł to ten pociąg nie ma sensu. Innej destynacji z tej osady górniczej nie przewiduję. Do Żor i kołchozów w Ostravie lepiej dojechać busem czy samochodem. Kolejny MIŚ na miarę naszych możliwości. Z chwilą upadku JSW upadnie również Jastrzębie i myślę, że każdy mieszkaniec musi się pogodzić z tą myślą.
A dlaczego ODGAŁĘZIENIE na Jastrzębie???
Przecież linia kolejowa miała iść przez Jastrzębie!!!
To nie jest powrót kolei do Jastrzębia, na jaki czekali mieszkańcy.
Proszę mi wierzyć, ze z takiej byle jakiej kolei, mało kto będzie w Jastrzębiu korzystał.
Na takie ODGAŁĘZIENIA, to szkoda kasy. Kolej miała przebiegać przez Jastrzębie.
Znów te same brednie
Pociągi będą jeździły z prędkością do 250 km/h.... po szkodach górniczych no zobaczymy .
Za 3 lata to już nikt tu nie będzie mieszkał przecież
No coments