Ta strona wykorzystuje pliki cookie Odwiedzając portal JastrzebieOnline.pl zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz akceptować cookie na swoim komputerze, opuść stronę. Więcej informacji o wykorzystaniu plików cookie znajdziesz w polityce prywatności.

Zamknij
Pogoda na dziś zobacz prognozy
 18°16°
9 kwietnia 2014

Jastrzębie-Zdrój będzie miało swoje logo?

Jastrzębie-Zdrój będzie miało swoje logo?

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta powrócił temat stworzenia loga miasta. Jak mówią władze miasta, idea jest słuszna, ale logo nie jest niezbędne.

Niedawno Łukasz Kasza (PiS) zwrócił się z zapytaniem czy istnieje możliwość stworzenia loga miasta. Znaki graficzne są coraz częściej używane w ostatnim czasie przez wiele miast czy instytucji. Dlaczego Jastrzębie-Zdrój nie mogłoby mieć swojego logo?

W 2008 roku prezydent miasta ogłosił konkurs na opracowanie logo, maskotki i hasła promocyjnego miasta. Wybrane przez jury logo miało być wykorzystywane do celów promocyjny i stać się oficjalnym znakiem graficznym Jastrzębia-Zdroju. W konkursie mogli brać udział wszyscy mieszkańcy. Niestety żadna z nadesłanych prac nie spełniała założeń wskazanych w regulaminie. Dlatego konkurs został nierozstrzygnięty i unieważniony.

Wtedy też podjęto decyzję o powierzeniu zaprojektowani logo profesjonalnej firmie. Na przeszkodzie jednak stanęły nieścisłości związane z wydatkowaniem środków publicznych na takich cel (np. jak w przypadku logo Igrzysk Olimpijskim w Krakowie).

-  Firmy zajmujące się profesjonalnie opracowywaniem logo i haseł promocyjnych z reguły szacują wykonanie zadania na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Można więc zakładać, że wydatkowanie pieniędzy z miejskiej kasy w takiej wysokości doprowadzi do krytyki i posądzeń o sprzeniewierzenie środków publicznych - informuje Urząd Miasta.

Urząd Miasta nie mówi jednoznacznie, że loga nie będzie. Jednak jak tłumaczy rzecznik magistratu, Katarzyna Wołczańska, aktualnie herb jest wykorzystywany jako oficjalny znak, a logo jest czymś dodatkowym i na razie jest nie jest niezbędne.

Polub i udostępnij
Czytaj też

Z czego jesteś dumny w Jastrzębiu? Zobacz film promocyjny Z czego jesteś dumny w Jastrzębiu? Zobacz film promocyjny

Herb miasta ma dziś swoje 40. urodziny Herb miasta ma dziś swoje 40. urodziny

Dodaj opinię
Dodając opinię akceptujesz regulamin. Nie obrażaj, nie używaj wulgaryzmów, pisz na temat i nie pisz całych zdań wielkimi literami.
Opinie (21)
JA-strzębie11.04.2014 19:11

Zgadzam się z KH - logo powinno być wynikiem dogłębnej analizy sytuacji obecnej w mieście, ale także jego przeszłości i planów na przyszłość (przedstawieniem pewnej wizji). Żeby stworzyć dobre logo należy wykonać profesjonalne badania, wyciągnąć z nich wnioski, opracować strategię działania (strategia promocji miasta - wpisana do Strategii Rozwoju Miasta) i dopiero na samym końcu opracować logo miasta (+system identyfikacji wizualnej), które będzie wykorzystywane m.in. do tworzenia pozytywnego wizerunku miasta nie tylko wśród jego mieszkańców, ale też wśród potencjalnych inwestorów czy turystów. Oczywiście samo logo nie wystarczy żeby przyciągnąć kapitał z zewnątrz.
Zarówno w Polsce jak i na świecie zdarzają się znaki, które są namiętnie krytykowane przez opinię publiczną (przykład: Rybnik, Białystok czy Nowy Sącz - znaki pomimo krytyki - funkcjonują).
Ale są też takie, które bardzo pozytywnie wpływają na odbiór danego miejsca przez osoby z zewnątrz czy samych mieszkańców, jak np. logo Nowego Yorku, a z naszego podwórka: Poznań, Kraków czy chociażby Katowice (Miasto Ogrodów). Oczywiście dobre logo nie wystarczy - potrzebne są odpowiednie działania władz miasta.
Co do kosztów - oczywiście można się spierać, że lepiej byłoby naprawić jakiś chodnik czy postawić dzieciakom huśtawkę na placu zabaw. Zawsze są jakieś potrzeby "wyższego rzędu" - jednak wszystkie nie będą od razu zaspokojone. A OWN'u nie naprawi się za 20-30 tys zł.
I tak mi się nasuwa na myśl wydatek 300 tys złotych na doniczki przed Małą Galerią..... Jednakże miasto to nie tylko budynki, chodniki czy ulice (które niewątpliwie są bardzo ważne dla swoich mieszkańców).
Co do naszego herbu - uważam że nie należy do najbrzydszych, jednakże powinien być wykorzystywany jedynie w sytuacjach - określmy to - "wzniosłych". Nie wiem czy herb miasta powinien być umieszczony np. na gadżecie jakim mogłaby być piłka nożna.
Koniec końców - w mojej opinii nasze miasto zasługuje na dobre logo i hasło promocyjne. Takie mamy czasy, że w pierwszej kolejności "patrzymy". Jesteśmy wzrokowcami, obraz przemawia do nas bardziej niż słowo.
Wszystkim zainteresowanym polecam artykuł: http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1649 

Mateusz10.04.2014 16:05

,,Firmy zajmujące się profesjonalnie opracowywaniem logo i haseł promocyjnych z reguły szacują wykonanie zadania na kilkadziesiąt tysięcy złotych'' POWALIŁO WAS? Właśnie otrzymałem sporo ofert na taką robotę (logo+strona www, koszt 500-3000). ,,Kilkadzisiąt tysięcy'', 1000 za logo i kilkadziesiąt do kiszeni Rysia, Zdisia..

KH10.04.2014 14:50

Najpierw należy opracować założenia marki miasta i strategii jej promocji, a dopiero na końcu logo. A tak przy okazji ? herb jest nieheraldyczny.

do gość10.04.2014 13:57

"a logo na 50 lat zrobili urzędasy za darmo. Nie jest piękne ale za darmo"
Za darmo, a nie czasem za pensję, którą dostają co miesiac???????

Gość10.04.2014 13:23

Kiedyś pan Kasza dowiadywał sie dla mnie o pewnej sprawie - dowiedział sie mniej niz ja sam wiedziałem był nawet zdziwiony że ja mu więcej o tym poopowiadałem.Szkoda kasy na jego utrzymywanie jako radnego.

Gość10.04.2014 11:12

Kasza nie kompromituj się chłopie, guzik robisz dla młodych w tym mieście. Lepiej tą kasę wydać na renowację jaru południowego, bo nie tylko na bziu ludzie mieszkają.

prawicaTAK10.04.2014 9:57

Dajcie Panu Kaszy pojeść kartofli, bo głodne ma pomysły... żenuaaa

Pokaż wszystkie opinie (21)