Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W Jastrzębiu gościł Antoni Macierewicz

Sytuacja gospodarcza kraju oraz kulisy wyjaśniania przyczyn katastrofy smoleńskiej były wiodącymi tematami wtorkowego spotkania z Antonim Macierewiczem, jakie odbyło się w Domu Zdrojowym.

W Jastrzębiu gościł Antoni Macierewicz

Antoni Macierewicz, były minister, poseł i przewodniczący parlamentarnego zespołu do zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej, był gościem spotkania jakie odbyło się we wtorek w Domu Zdrojowym. Do Jastrzębia przybył na zaproszenie posłanki PiS okręgu rybnickiego Izabeli Kloc.

Spotkanie rozpoczęło się o 19:00, z półgodzinnym opóźnieniem. Antoni Macierewicz przyjechał prosto z podobnego spotkania w Bieruniu. Spytany dlaczego przybył do Jastrzębia, odparł. - Dlatego, że mnie tutaj zapraszają (...) Bywałem już tutaj wiele razy, więc nie jest to dla mnie wyjątkowe spotkanie - podkreślił. Jak zapowiedział, tematami które chciałby poruszyć są problemy najbardziej dostrzegalne w regionie, między innymi tematy gospodarcze. - Wiem, że jest tutaj duże zapotrzebowanie na sprawy smoleńskie - dodał.

Poseł stwierdził też, że podczas tego typu spotkań, obecni na nich ludzie często przekazują mu wyrazy niezadowolenia z powodu polityki prowadzonej przez rząd. Zastrzegł też, że jego wizyta nie ma charakteru wyborczego. - To nie jest wyborcze spotkanie, ja tutaj nie kandyduję - podkreślił.

Obecni na sali słuchacze powitali gościa owacją oraz śpiewem "sto lat". Izabela Kloc w krótkich słowach powitania określiła Macierewicza jako "wielkiego patriotę i katolika". Potem głos zabrał już Antoni Macierewicz.

Swoje wystąpienie rozpoczął od tematów gospodarczych. Wspominał m.in. myśl ekonomiczną Lecha Kaczyńskiego, który nie zgodził się na wprowadzenie w polsce waluty euro, co jak powiedział Macierewicz, uchroniło kraj przed zapaścią finansową. Dużo uwagi poświęcił też tematowi zawartej z Rosją umowy gazowej. - Ta kwestia jest dramatycznie związana z tym, co nazywamy tragedią smoleńską - stwierdził. Mówił, że od dawna istniały plany aby na wiele lat uzależnić polskę od dostaw rosyjskiego gazu. - Sam gaz łupkowy wystarczyłby Polsce na 350 lat. (...) Dlaczego Polska ma płacić największą cenę gazu w Europie, będąc jednocześnie posiadaczem największych złóż gazu łupkowego w Europie? - pytał. Zarzucił władzom, z prezydentem Bronisławem Komorowskim na czele, niewiedzę i inercję w temacie eksploatacji złóż łupków.

Zdaniem Antoniego Macierewicza, rząd zamiast zajmować się sprawami gospodarki państwa uwikłał się w grę przeciwko prezydentowi Kaczyńskiemu. - Cała energia rządu była nastawiona na wyeliminowanie prezydenta z polityki międzynarodowej - stwierdził. Wielokrotnie podkreślał związek katastrofy smoleńskiej w bieżącymi sprawami kraju. - W sprawie tragedii smoleńskiej zbiegają się wszystkie nitki państwa polskiego.

Większą część czasu poświęcił przebiegowi śledztwa oraz ustaleniom prowadzonego przez siebie parlamentarnego zespołu d.s. wyjaśnienia przyczyn katastrofy smoleńskiej. Często powoływał się na ustalenia swojego zespołu zawarte w białej księdze. Macierewicz poddał ostrej krytyce śledztwo prowadzone przez komisję Millera. - Danie jemu w ręce anlizy tego co się stało było decyzją polityczną - stwierdził.

- Nigdy nie badano tego wypadku w oparciu o konwencję chicagowską. Byliśmy okłamywani - powiedział. Według jego ustaleń, tragedię badano w oparciu o zarządzenie Tatiany Anodiny, aby załącznik 13. konwencji z Chicago traktować jedynie pomocniczo, a nie jako konkretną podstawę prawną. - To nie są dane, które ja wyciągnąłem z kapelusza - stwierdził Macierewicz i dodał, że wszelkie dowody są w posiadaniu m.in. komisji Millera.

Owację wywołało stwierdzenie Antoniego Macierewicza, że ma nadzieję, iż Donald Tusk oraz jego rząd staną przed sądem.

Po spotkaniu przyszedł czas na pytania publiczności. Ludzie pytali głównie o przyczyny i przebieg katastrofy smoleńskiej oraz ustalenia komisji przewodniczonej przez Antoniego Macierewicza. W kontekście odpowiedzialności za katastrofę padło pytanie, czy Macierewicz opowiada się za wymierzaniem kary śmierci za zdradę stanu. Jak odparł gość, jego zdaniem w polskim kodeksie powinien obowiązywać taki środek karny.

Wystąpienie Macierewicza było wielokrotnie przerywane oklaskami. Na zakończenie gość otrzymał od zgromadzonych owację na stojąco. Spotkanie zakończyło się kilka minut przed godziną 21:00.

Ludzie

Izabela Kloc

Senator VIII kadencji, posłanka na Sejm V, VI, VII i VIII kadencji, od lipca 2019 europosłanka.

51 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~gość (84.234. * .174) 20.08.2011 19:12

To tylko młodzi słuchacze pewnego radia w którym czasami słychać głos Antka.

~Michał (188.33. * .69) 20.08.2011 16:21

Na zdjęciu widzę, że młodzież aż się garnie i spija słowa z jego ust.

~Bolek (85.202. * .138) 19.08.2011 07:12

Donald ma Tole,a jego wyznawcy nie widzą,że minister Hall skompromitowała się sesją zdjęciową bez spodni.Mam tylko nadzieję,że po wyborach nie będziemy się śmiać z minister Rzeczypospolitej z opuszczonymi spodniami.Widzą na zdjęciu posła,a nie dociera do nich co mówi.Podaje to czarno na białym zamieszczona na tym portalu informacja.

~max (194.152. * .99) 18.08.2011 22:27

Ten człowiek z brodą na zdjęciu u góry powinien zniknąć z życia publicznego raz na zawsze!

~Bolek (85.202. * .138) 18.08.2011 18:15

Wszystkie gałęzie gospodarki leżą, rząd okłamuje naród, młodych zdolnych ludzi nie potrzeba, tutaj przydają się tylko lemingi przytakujące.

~Obi (84.234. * .174) 18.08.2011 18:10

I popatrz Wilosie co ta polskość z Ciebie zrobiła że możesz nawet wyrażać swoje \"nienormalne\" poglądy.

~wilos1 (85.202. * .138) 18.08.2011 16:33

Jak to możliwe i dlaczego w odkrywaniu przyczyn śmierci prezydenta Lecha Kaczyńskiego rząd Donalda Tuska stał się petentem mocarstwa obcego? Odpowiedź jest prosta i przyzwoitym ludziom znana:\"Polskość to nienormalność\".

~do 7:10 (46.113. * .131) 18.08.2011 15:50

przyganiasz Komorowskiemu,a sam piszesz jak analfabeta,prostaku

~do wilos (46.113. * .131) 18.08.2011 15:44

daj sie leczyć razem z tym,nawiedzonym macierewiczem,to co masz w głowie jest grożne dla ludzi i otoczenia

~Stu (84.234. * .218) 18.08.2011 14:28

Ciekawe czym zachęcono tych studentów UTS(uniwersytet trzeciego wieku) do słuchania bełkotu człowieka który jest zdrajcą, który ujawnił dane o pracownikach polskiego wywiadu działających poza granicami kraju.

~karlus (188.137. * .109) 18.08.2011 13:54

Pan Wil...os poprostu ma kompleksy bo tak biedak ukryty przed żoną rozwieszał swoje plakaty (tylko w podziemiach) a nie dostał sie do KORYTA!!! ps. sam mi tak to przedtawił.

~heniek (195.66. * .252) 18.08.2011 10:51

Słabo mi się robi... krajowe media wmówiły wam wojnę polsko-polską (czyli de facto domową) i zżeracie się nawzajem.
Dlaczego nie podchodzicie do polityki tak, jak podchodzić się powinno? Kto z Was czytał program jakiejkolwiek partii i jest w stanie na jego podstawie ją rozliczyć z jej dokonań?
Zastanówcie się nad sobą...

~gość (84.234. * .174) 18.08.2011 08:56

Hmmm jakie ustawianie? Nie myl pojęć. Jak chcesz polemizować to odpowiadaj konkretnie na pytania a nie sprowadzasz je na inny, korzystny dla siebie tor...

~Stu (84.234. * .218) 18.08.2011 08:52

W prawie stutysięcznym Jastrzębiu-Zdroju, zwolenników teorii helu i sztucznych mgieł mamy na szczęście niewielu, na tym spędzie były jeszcze puste krzesła.

~wilos1 (85.202. * .138) 18.08.2011 08:49

Dlaczego nie podjęto próby poproszenia o pomoc w tej sprawie NATO? Amerykanie mają bardzo dokładną wiedzę o przebiegu katastrofy,dysponują zdjęciami klatka po klatce.Dlaczego czego większość dowodów jest w Rosji? Dlatego trzeba pytać,kto i dlaczego pozwolił na ich oddanie? Czym Rosja przekonała nasze władze,a może nawet zastraszyła? Bo jeśli nie tchórzostwem,to czym wytłumaczyć taką pokorę,a wręcz nadskakiwanie Moskwie.Może nasi wybrańcy należą do albumu rodzinnego Stalina,Bieruta,Jaruzela.

~hmmm (85.202. * .112) 18.08.2011 08:33

Ustawianie to na pewno nie jest kolesiostwo. W takim razie premier Tusk także nie prowadzi kolesiostwa, ponieważ nie ustawił swoich ministrów, tylko robią to co im się rzewnie podoba i mało tego żaden nie został tego stanowiska pozbawiony choćby nie wiadomo jakich rzeczy dokonał, ale jak już media nawet nie sprzyjają danemu ministrowi to trzeba odwołać, bo spadnie nam poparcie ...

~gość (84.234. * .174) 18.08.2011 08:25

Hmmm a opozycja nie opluwa rządu? Pewnie ze opluwa! Jad jest dwustronny tylko każdy widzi co chce. Jak stoisz za PiSem to bedziesz widział tylko błędy rządu, a jak za PO to błędy opozycji. Już nie chcę przypominać jak Kaczyński jako premier ustawiał swoich wicepremierów, to nie jest kolesiostwo? Wszędzie jest kolesiostwo. I tu, i tu. Taka prawda.

~hmmm (85.202. * .112) 18.08.2011 08:16

Ja patrzę na Tuska, Komorowskiego, Schetynę i mi się żyć odechciewa. Jeżeli umieją rządzić to co takiego strategicznego zrobili dla kraju ? Ludzie z PO to nie są psychicznie chorzy, wyzywają opozycję, szydzą i kpią (czyt. np. Niesiołowski) - Kompletna porażka polskiej polityki. Więcej takich ludzi jak np Tusk, Schetyna, Grabarczyk to będziemy mieć Polskę, ale układów, znajomości, braku rozwoju, bo ważniejsze są znajomości i koleżeństwo niż Polska, którą rządzą, niestety.

~do flustratów i telewidz (84.234. * .18) 18.08.2011 07:10

do flustratów i telewidzów TVN gazety wyborczej Zet itd GÓRU obyś ty mugł rzyć w wolnym i swoim kraju -BUL Komorowski

~Misiek (87.239. * .48) 17.08.2011 22:48

wilos1 weź swój rowerek (może być ten, którym przyjechałeś pod Urząd Miasta na spotkanie z Palikotem, którego chwaliłeś za rozsądne poglądy i któremu kłaniałeś się w pas jak podarował Ci książkę \'Poletko Pana P.\') i przejedź się do lasu, czy nad wodę. Odpocznij.

~guru (31.174. * .51) 17.08.2011 21:46

i tak poza tym - Tusk nie nadaje się do rządzenia? nie potrafi rządzić? ok - niech tak będzie. to kto się nadaje? Macierewicz? Kaczyński? a może przyszły mądry poseł Grzegorz Matusiak? Brawo! Więcej takich ludzi i Rzeczpospolita będzie krajem mlekiem i miodem płynącym.

~guru (31.174. * .51) 17.08.2011 21:43

\"hmmm\" - nadal mi żal takich ludzi jak Ty, bo ja ani w krztynie słowa nie napomknąłem o Tusku. Ja patrzę na PiS, na panów Kaczyńskiego, Macierewicza, Brudzińskiego i mi się żyć odechciewa. Chorzy psychicznie ludzie, wyzywają rządzących, szydzą, kpią. Jeśli tego nie widzisz/widzicie (ludzie) to nadal twierdzę że jesteście głąbami! Pozdro

~hmmm (85.202. * .112) 17.08.2011 21:27

Do \"guru\" jestem zdumiony postawą 45% Polaków, deklarujących sie że zagłosowali by na partię Tuska. Widać dużo w Polsce mamy naiwniaków i głąbów, którzy mają wszystko w ... nie znają się na polityce a głosują na Tuska dlatego, że jest medialny bo wstyd zagłosować na PiS (katastrofa smoleńska), SLD (jeszcze pomyślą że jestem komuchem), PSL (tym bardziej), PJN (na zdrajców ? nie!). I na tym co ? Na tym kończy się wiedza Polaków nt. Polityki, więc głosują na Tuska - puści żartem, co tam że rządzić nie umie ale wybudował... Orliki ... Żałosne...

~alibej (85.202. * .6) 17.08.2011 21:12

Ja nie mam zamiaru rozwodzić się nad Macierewiczem ani nad PiS.Według mnie jest to partia która aktywnie działa przeciw państwu Polskiemu.

~wilos1 (85.202. * .138) 17.08.2011 18:07

\"Podobnie też suwerenny Naród nie może być zmuszany do postawy klienta wobec innego państwa lub narodu. Po katastrofie smoleńskiej słyszeliśmy wielokrotnie, że państwo polskie zdało egzamin. Ale przed kim? Kto tu był egzaminatorem? Czy jedne instytucje państwowe przed drugimi, czy jedynie same przed sobą? Taki egzamin instytucje państwa muszą zdać przed swoim Narodem.
Przy braku takiej otwartości instytucji państwowych na głos obywateli cóż pozostaje prostym ludziom? Cierpliwe pukanie do tych instytucji, owszem, ale przede wszystkim wołanie już do Boga o cud otwarcia serc na współpracę. \"-tyle na ten temat powiedział ks.abp.Andrzej Dzięga.Wystarczy?

~Pat (87.205. * .212) 17.08.2011 17:59

Tak, tak - PiS to opozycja, jej zadaniem jest wytykanie rządowi błędów. I Macierewicz wytykał. Nie powiedział tylko NIC o tym, co by PiS zrobił, poprawił, czy polepszył, gdyby doszedł do władzy. Pewnie dlatego, że te partie politycznie się niczym nie różnią...

~wilos1 (85.202. * .138) 17.08.2011 17:53

\"Raport ogłoszono, na jedne pytania odpowiedzi się pojawiły, na inne pytania ciągle odpowiedzi brak i nie widać bliskich perspektyw ich pozyskania, a pojawiły się jeszcze nowe, dodatkowe pytania. Jedni są już usatysfakcjonowani, przynajmniej tak mówią, i chcą zamykać ten temat, ale inni dalej pytają, bo im brak odpowiedzi. Bo Naród ma prawo pytać, gdyż Naród jest suwerenem we własnym państwie. Instytucje państwowe nie służą \"jakiemuś państwu\", czy \"jakiejś formie państwa\", ale służą państwu według woli Narodu. Naród suwerenny nie może być klientem ani petentem we własnym państwie. Naród nie jest intruzem w swoim państwie. Jest u siebie\".

~Pat (87.205. * .212) 17.08.2011 17:51

Byłem na tym spotkaniu z kumplem, stanowczo obniżyliśmy średnią wieku :D
@down - Kościół nigdy oficjalnie nie ogłosił swojego stanowiska w sprawie kary śmierci. Co więcej - w samym Piśmie Świętym jest napisane, że morderców trzeba wieszać. Tu Pana Macierewicza popieram. Ale jestem niemal pewien, ze gdyby PiS doszedł do władzy to by takiej kary nie wprowadził.

~none (84.234. * .174) 17.08.2011 17:49

Wilos? Dlaczego ciągle kogoś cytujesz? Sam nie umiesz nic mądrego powiedzieć?

~wilos1 (85.202. * .138) 17.08.2011 17:46

\"Innym przykładem słabej współpracy instytucji państwowych z Narodem jest kwestia wyjaśniania katastrofy smoleńskiej. Czekaliśmy wszyscy, bardziej lub mniej cierpliwie, na raport komisji rządowej. Bo pytań było wiele od samego początku, to jest naturalne zjawisko społeczne już przy mniejszych tragediach, jak np. przy nagłej i trudnej do racjonalnego wytłumaczenia śmierci kogoś z życia publicznego. Tym bardziej pytania rodzą się przy tak dramatycznych sytuacjach jak katastrofa smoleńska. A na swoje pytania Naród ma prawo uzyskać możliwie najbardziej pełną odpowiedź\".-mówił na Jasnej Górze ks.abp.Andrzej Dzięga

~do wilos1 (195.34. * .171) 17.08.2011 17:23

Panie Wilk jest pan HIPOKRYTĄ!! ciągle cytujesz JP2, bronisz kościoła a chcesz popierać karę śmierci?

~wilos1 (85.202. * .138) 17.08.2011 16:39

\"Jak odparł gość, jego zdaniem w polskim kodeksie powinien obowiązywać taki środek karny\".Trzeba koniecznie popierać ludzi,którzy są za Karą Śmierci.

~guru (31.175. * .160) 17.08.2011 16:21

Wilos Wilosem - niech robi co chce. Jestem zdumiony że w moim rodzinnym mieście jest aż tak duża banda naiwniaków i głąbów - po prostu! Przyjeżdża człowiek który sieje zamęt, niepokój, zło i nienawiść a ludzie mu jeszcze przyklaskują! Ludzie, przejrzyjcie w końcu na oczy!

~wilos1 (85.202. * .138) 17.08.2011 16:06

Że \"Tusk jest bandytą i złodziejem\" tego nie napisałem.Palikota także nie wybierałem.Gdzie byliście bohaterzy jak tyle lat był przy waszym premierze?

~do flustratów i telewidz (84.234. * .18) 17.08.2011 16:04

wilos masz rację a flustraci nieudacznicy muszą na siebie muwić (PO komorowskiemu) misiaczek myszka ha ha ha

~mysz (83.10. * .234) 17.08.2011 15:13

Misiek trafiłeś.Byłam przez przypadek na spotlaniu z Panem Palikotem,widziałam jak Wilos mile rozmawioał z gościem.Byłam zaskoczona,że taki prawicowiec zgadza się z liberalnymi poglądami.Teraz znowu Pan Macierewicz wychwalany pod niebiosa.No cóż,może kiedyś wilos przez przypadek dosiądzie do stołu obłudy i brudnej polityki.Ktoś go z litości przygarnie.

~Obi (84.234. * .174) 17.08.2011 13:10

I tu zgadzam się z Miśkiem.Trafił w samo sedno sprawy.

~hmmm (85.202. * .112) 17.08.2011 12:29

Proponuje też aby internauta pod nick\'iem \"gość\" zorganizował własną konferencje nt. \"Oszołomów\" w Jastrzębiu i spróbował dotknąć od dobrej strony tego problemu. A opozycja jest właśnie od tego aby krytykować. Jest po to aby wskazywać na błędy rządu, którym nie wątpliwie był proces w tzw. sprawie smoleńskiej.

~Misiek (87.239. * .48) 17.08.2011 12:29

wilos1 Ty to jesteś gość. Jak przyjechał do Jastrzębia Palikot to miałeś w niego rzucać jajkami, a go prawie po nogach całowałeś i z zachwytem odbierałeś od niego książkę z imienną dedykacją. Wspominałeś o tym jak to jego program podobny do programu JKM i w ogóle. Teraz ślinisz się na widok Macierewicza prezentującego zgoła odmienne poglądy od Korwina-Mikke. Tobie wystarczy, że ktoś powie, że Tusk jest bandytą i złodziejem i już staje się Twoim idolem.

~hmmm (85.202. * .112) 17.08.2011 12:25

Cóż, porównanie pana Macierewicza do Judasza na pewno nie jest trafne. Tym bardziej w ustach człowieka, który na edukacji religijnej zatrzymał się na przedszkolu gdzie pewnie czytał Biblię Ilustrowaną dla dzieci. Wracając do spotkania z panem posłem, to to był bardzo dobry moment żeby Drodzy Jastrzębianie zapytać o fakty związane z Katastrofą smoleńską. Internauta pod nick\'iem \"gość\" w ogóle nie