To Łaźnia Moszczenica stoi za kampanią banerową. Odkryli karty na konferencji [ZDJĘCIA, WIDEO]
Władze Jastrzębia-Zdroju oraz przedstawiciele Łaźni Moszczenica odkryli karty. Wzbudzająca ogromne emocje, prowadzona w ostatnich dniach w mieście kampania banerowa, to inicjatywa Łaźni mająca zachęcić mieszkańców do dialogu. Podczas wspólnej konferencji prasowej w budowanym obiekcie zaprezentowano założenia akcji oraz identyfikację wizualną nowej instytucji.
To Łaźnia Moszczenica stoi za kampanią banerową. Odkryli karty na konferencji [ZDJĘCIA, WIDEO]
W remontowanym budynku, który już w tym roku stanie się Łaźnią Moszczenica - Instytutem Dziedzictwa i Dialogu, odbyła się konferencja prasowa, podczas której prezydent Jastrzębia-Zdroju Anna Hetman oraz dyrektor Łaźni Moszczenica Izabela Grela odkryły karty i wyjaśniły dlaczego w mieście w ostatnich dniach pojawiły się wzbudzające emocje napisy.
Okazuje się, że hejterska kampania to pomysł na promocję nowej instytucji, która będzie miała swoje otwarcie w sierpniu tego roku. Jak podkreśliła Izabela Grela, kontrowersyjna kampania miała zachęcić do dyskusji i to się udało.
W naszych mediach także prowadziliśmy dywagacje, kto może stać za niecodziennymi treściami. Również mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju, w wiadomościach do naszej redakcji, poruszali temat banerów i ich powiązania z konkretnymi grupami politycznymi w mieście. Treści były krytyczne wobec władz Jastrzębia-Zdroju, okazuje się jednak, że był to nietypowy pomysł na promocję. Podczas konferencji prasowej banery zostały uzupełnione o dodatkowe zdania, które zupełnie zmieniły znaczenie przekazywanych informacji, a jednocześnie zachęciły do odwiedzenia lub zainteresowania się nową instytucją.
- Sama z początku byłam zbulwersowana tymi treściami oraz ciekawiło mnie kto stoi za hejterskimi banerami - powiedziała podczas konferencji prasowej prezydent Anna Hetman.
- Najpiękniejsza w tej kampanii jest reakcja jastrzębian, którzy dzwonili do redakcji radia oraz pisali do innych mediów z oburzeniem, bo ktoś obrażał ich miasto - powiedziała p.o. dyrektora Łaźni Moszczenica Izabela Grela zaznaczając jednocześnie, że kampania wymagała dużego zaufania od pracowników nowej instytucji oraz ich wyjścia z osobistej strefy komfortu, bo po godzinach pracy wieszali banery w miejscach niedozwolonych, co miało symboliczne znaczenie dla hejtu, który także jest niedozwolony i jest zjawiskiem negatywnym.
W konferencji udział wzięli także przedstawiciele Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - prezes Janusz Michałek oraz wiceprezes Andrzej Zabiegliński, którzy podkreślili synergię rozrywki nauki i biznesu, którą będzie się cechować Łaźnia Moszczenica. Z kolei dyrektor ZS6 Jolanta Kłopeć reprezentowała młodych, bo to właśnie młodzież z "Sobieskiego" wyszła z inicjatywą stworzenia w Łaźni Moszczenica miejsca i przestrzeni dla młodzieży, której ich zdaniem brakuje w mieście. Swoje pomysły i potrzeby przekazali oni pracownikom Instytutu, aby zostały one uwzględnione w drugim etapie projektu.
Misja, wizja, kolory i paprotka
- 21 marca budzi się do życia nie tylko wiosna, ale też zupełnie nowa marka w regionie. Jesteśmy jak ta wyrastająca z ruin paprotka, którą odkryliśmy zanim wjechał tu ciężki sprzęt – wyjaśnia Izabela Grela, dyrektorka Łaźni podczas pierwszej konferencji w murach nowej instytucji.
Paprotka stała się inspiracją do stworzenia naszego systemu identyfikacji wizualnej. – Paproć kojarzy się z węglem, a naszym centrum będzie Carbonarium, czyli multimedialna wystawa o węglu ukazanego w rozmaitych kontekstach. Jest motywem obrazów Ludwika Holesza – artysty, górnika i pracownika tej kopalni, który na swoich dziełach uwieczniał wyobrażony i kolorowy świat z czasów, kiedy węgiel był zielony. Jest rośliną, która wyrosła tutaj, właściwie na betonie. Teraz będzie symbolem Łaźni Moszczenica – tłumaczy Izabela Grela prezentując po raz pierwszy logo i całą identyfikację wizualną marki.
Energetyczne i radosne kolory identyfikacji kontrastują nie tylko z negatywnymi hasłami z początku kampanii, ale też z surowym, industrialnym wnętrzem budynku, który będzie siedzibą Łaźni. Multikolorowa identyfikacja ma podkreślać zerwanie ze stereotypem i pokazywać budowanie nowej jakości na dziedzictwie.
- Naszą misją jest dostarczanie wielozmysłowych doświadczeń. Chcemy prowadzić i rozwijać interdyscyplinarną instytucję i miejsce, organizować imprezy, zapewniając i mieszkańcom i turystom dostępne, różnorodne i nieoczywiste formy spędzania czasu wolnego – tłumaczy Izabela Grela i dodaje, że w wizji Łaźni bardzo istotne jest, by formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu były wypracowywane w dialogu z ludźmi.
Nie tylko kultura, ale i biznes
Choć większość osób kojarzy Łaźnię głównie z powstającą tu wystawą o węglu (Carbonarium), instytucja ta połączy dwa filary: wzbogaci ofertę kulturalno-rozrywkową miasta, a w drugim etapie inwestycji powstanie przestrzeń biznesowa. –To przestrzeń, w której mieszkańcy będą mogli realizować swoje pomysły: zarówno kulturalne, jak i biznesowe – tłumaczyła prezydent Anna Hetman. – Współczesna gospodarka to także firmy z sektora usług nowoczesnych. Do tej pory w Jastrzębiu-Zdroju nie mieliśmy wystarczającej ilości nowoczesnych przestrzeni biurowych spełniających najwyższe standardy europejskie i wymagania nowoczesnego biznesu. Czas to zmienić – dodała.
Tą zmianą ma być porozumienie między miastem a KSSE S.A. (które podpisane zostało podczas konferencji) oraz stworzenie przestrzeni biznesowej w drugiej części Łaźni. Mają znaleźć się w niej pomieszczenia biurowe i coworkingowe do wynajmu krótko i długookresowego, sale konferencyjne i pracownie warsztatowe wyposażone. Całości dopełnią udogodnienia: parking, restauracje, strefy rekreacji i obsługa recepcyjna. Tam swoje docelowe miejsce znajdzie realizowane z sukcesami centrum kompetencyjne Enter Jastrzębie (nagrodzone 16 marca 2023 przez Polski Kongres Klimatyczny mianem Lidera Transformacji Energetycznej), a Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna zadba o powstanie akceleratora przedsiębiorczości, w którym stworzy atrakcyjne warunki dla firm lokalnych i inwestorów zewnętrznych. – Mamy nadzieję, że wesprze nas w tym również Polska Agencja Inwestycji i Handlu z którą ściśle współpracujemy od kilku lat właśnie w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych z sektora usług nowoczesnych – dodaje prezydent Anna Hetman.
Wychodzą do ludzi
Łaźnia Moszczenica jako instytucja działa już ponad rok w tymczasowej siedzibie. – Jesteśmy dla ludzi i z nimi chcemy działać – mówi Izabela Grela. – Skoro nie mogą jeszcze przyjść do nas, my wychodzimy do nich. W Galerii Zdrój otwieramy swoją „filię”, w której do czasu otwarcia będziemy pokazywać wystawy, prowadzić warsztaty i spotkania – dodaje.
Będzie się działo
Podczas konferencji pracownicy Łaźni zaprezentowali kalendarz tegorocznych imprez. Organizują Święto Flagi, pierwszy Festiwal Żelaznego Szlaku Rowerowego, Piknik w kurorcie, Śląskie Smaki, Industriadę, Festiwal Górnej Odry, otwarcie Carbonarium, Festiwal Porozumienia oraz Święto Niepodległości.
Zaproszeni goście mogli też poczuć przedsmak tego, co w samym budynku Łaźni będzie można robić. Samodzielnie wykonywali nadruki na bawełnianych torbach metodą sitodruku oraz kosztowali kawy, którą będzie można kupić w tutejszym sklepie z pamiątkami.
Na jakim są etapie?
Projektanci postarali się, by industrialne dziedzictwo górniczej łaźni pozostało widoczne. Roboty budowlane wykonane są w 80%. Gotowe są posadzki, stolarka drzwiowa, szklana fasada. Wykonano tynki i okładziny z płytek, zainstalowano wszystkie sanitariaty. Pozostało malowanie i roboty wykończeniowe, a także montaż wyposażenia, oświetlenia, monitoringu czy balustrad. Na zewnątrz pojawią się elementy małej architektury i nasadzenia. Na miejsce wchodzi firma Trias AVI sp. z o.o., która zajmuje się samą ekspozycją Carbonarium. Firma ma na koncie między innymi Podziemny Rynek w Krakowie czy Centrum Dialog Przełomy. Zgodnie z projektem Łaźnia ma zostać otwarta w sierpniu tego roku.
Ludzie
Radna miasta Jastrzębie-Zdrój, była prezydent miasta
... ...
Nieładnie się państwo bawicie. Za publiczne pieniądze.
Co trzeba zrobić żeby dostać posadę na takiej łaźni i jeszcze głupa rżnąć?
.....
Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem
I tak to PO traci resztę swojego elektoratu w Jastrzębiu. To jest antyreklama, a nawet sabotaż. Zawsze głosowałam na PO, ale od czasu rządów prezydentki czuję takie...zażenowanie. Teraz już przechodzą samych siebie. Ciekawe co Donald na to?
Cień jest w parku ale jakby nie zaklinać rzeczywistości to tam są trzy alejki na krzyż.
Czy Jastrzębie przygotowuje się do bicia rekordu w doznawaniu udarów cieplnych i zasłabnięć? Tak można sądzić po ty co dzieje się w "prestiżowej" dzielnicy Zdrój, wszystko wycięte do gołej ziemi, żadnego cienia.
1. Rozumiem, że Pani Gie, będąc dyrektorem Instytutu POROZUMIENIA i DIALOGU, nauczyła się porozumiewać i rozmawiać z ludźmi? Bo tak się składa, że tej umiejętności do niedawna nie posiadała. Nie tylko wobec swoich współpracowników, ale przede wszystkim wobec petentów. Za nasze pieniądze zrobili jej porządny KAŁCZING? Ups, chyba jednak nie, skoro do kampanii reklamowej wykorzystuje zjawisko "hejtu". W tej materii może robić za przodowniczkę pomyślunku.
2. Zbliżają się wybory. Cuda będą się dziać proszę Państwa. Nagle się okaże, że nasz głos i opinia jest dla Pani H., istotna.
Bardzo fajna akcja reklamowa, mi się podoba !
1. Słuchając ze zrozumieniem Pani Anny i Pani Izabeli od dzisiaj w mieście można wieszać banery jakie się chce i gdzie się chce.
2. Na placu budowy powinno się być w kaskach tak mówią przepisy bhp, pomijając całą tę szopkę i dziecinadę z banerami.
3.Kiedy w tym mieście będzie ulica, skwer lub cokolwiek hrabiego Feliksa von Koenigsdorff i Juliusza Landau założycieli i pierwszych włascicieli.
Popłakałam się czytając o tym, że wzburzeni banerami mieszkańcy do nich dzwonili :D
Zazwyczaj piszę coś niewybrednego i prowokującego, ale nie tym razem. Odpuszczę.
Nie przebuję tego dorabiania ideologii do zwykłych wybryków rodem z przedszkola.
Niech pani Hetman już się dalej nie pogrąża. Proszę zabrać swoją świtę i nie degradować dalej miasta!
Wyjechałem z Jastrzębia 21 lat temu. Mam sentyment do tego miasta ale jak widzę takie jaja to cieszę się że to zrobiłem.
cyt. "Sama z początku byłam zbulwersowana tymi treściami oraz ciekawiło mnie kto stoi za hejterskimi banerami - powiedziała podczas konferencji prasowej prezydent Anna Hetman". Ale jak się okazało że to jej kumpela to zbulwersowanie przeszło hahaha
Takiej kompromitacji władzy dawno nie widziałam. To jest coś tak głupiego że już więcej chyba wymyśleć nie można a nawet nie idzie. A ta Grela mi się kojarzy że w Wodzisławiu zablokowała budowę bloków. Jak ona wszędzie ma takie pojęcie rozwoju to jeszcze z 10 lat i w Jastrzębiu będzie się wybierać burmistrza jak w Mikołowie.
Że co? Europejska stolica kultury? To miasto nie jest nawet powiatową stolicą kultury a gdzie tam do europejskiej. Boshe!!! I czym mieli by dojechać ewentualni turyści? Drabasem??? Ja pitole. Naprawdę ktoś bierze w tym mieście coś dobrego. Naprawdę dobrego. Nie wiem co to jest i od kogo to kupujecie ale dajcie mi namiary, z chęcią sam skorzystam. Heh
Te bannery zawierały czystą prawdę o Jastrzębiu.
Żenujące
jeśli prawdą jest to, że "łaźnia" nie miało stosownych zgód/umów na powieszenie banerów to afera pełną gębą się szykuje. i pierwszą myślą dla dziennikarza powinno być wystąpienie o odpowiednie umowy, a z treści artykułu wynika sugestia, że zgód nie było. dla trzeźwo myślących byłby to skandal i dla zasady powinno się wyciągnąć konsekwencje wobec inicjatorów takiej kampanii. osobiście nie wierzę, że do czegoś takiego doszło ale aż się prosi sprawdzić.
Pamietajcie panstwo, ze to z Turzy, deklarowalo plynna znajomosc niemieckiego zatrudniajac sie jako poszukiwaczka inwestorow.
Krotko potem to z Turzy pojechalo do Niemiec. Pojechal tlumacz a to bylo bierna sluchaczka.
Teraz wyobrazcie sobie panstwo, je do jastrzebia, kandydujacego do ESK, przyjezdza ktos z Europy.
To z Turzy stoi w drugim rzedzie i szczerzy dopiero wprawione nowe zebiska, w pierwszym stoi tlumacz.
I to w sytuacji, gdzie w kazdym, ale to w kazdym turystycznym punkcie Europy, recepcja, obsluga restauracji, czy przypadkowo spotkani ludzie na ulicy, mowia w obcych jezykach bez wysilku.
"Ktoś z Turzy bawi się za nasze pieniądze i naszym kosztem, a przyklaskuje jej nieświadoma kobieta, której wydaje się, że zrobi z Jastrzębia...Zamość?"
Nieswiadoma kobieta nie posiada samodzielnie wnioskujacego mozgu.
Chamowa z Turzy kreci ja jak potrafi i nie czuje zadnych moralnych barier.
Nawet nie sadze, ze ta nieswiadomosc wynika z naiwnosci czy generalnie, nieumiejetnosci zarzadzania ludzmi.
Po prostu prosta istota, jeszcze w latach 90., musiala do sklepu chodzic w gumowcach, by w blocie nie utonac. Trafila do Jastrzebia, ktorego nawet nie poznala, nie interesuje jej ani historia, ani ogolny stan miasta, czy historyczne miejsca.
Stad postepujace betonowanie i dewastacja.
Nieswiadoma babka juz luka na emeryture i wydaje jej sie, ze osiagnela w zyciu sukces.
Ten sukces to regres cywilizacyjny 10 lat lub wiecej. Ten sukces to ucieczka kilkunastu tysiecy osob z martwego miasta.
Jako rodowita Jastrzębianka czuję ogromny niesmak. Ktoś z Turzy bawi się za nasze pieniądze i naszym kosztem, a przyklaskuje jej nieświadoma kobieta, której wydaje się, że zrobi z Jastrzębia...Zamość?
Niezły burdel w tym mieście !
Nikt nic nie wie !
„Nielegalne wieszanie bannerów z kampanią w pasie drogowym jest naruszeniem prawa i może prowadzić do konsekwencji prawnych” – i kto te prawo łamie , a kto teraz wyegzekwuje.
Równi i równiejsi w tym naszym mieście , jak za platformy obywatelskiej.
Stojąc na przystanku pod byłym Supersamem, gdy zobaczyłam ten baner ze słowami "najlepiej stąd wyjedź" pomyślałam - " O rany, wreszcie ktoś napisał to, o czym myślę i marzę od lat... DZIĘKUJĘ"!
Wytrzymam...jeszcze dwa lata muszę dołożyć do 53, które tu spędziłam już...A potem, cudowne adios!
Dno dna
Czyli pani Grela złamała prawo, wieszając bez zezwolenia banery na mieście. Czekamy na szybkie odwołanie ze stanowiska.
Debilizm
.............."Najpiękniejsze jest to,że mieszkańcy dzwonili".....ile normalnych i zdrowych na umyśle mieszkańców nigdy się nie dowie ,że była to kretyńska prowokacja.
Ps.
PEWNIE ZA NIE DŁUGO DOWIEMY SIĘ KTO ZNISZCZYŁ ANIOŁY
I KTO PODPALIŁ ŚMIECI po tej skretyniałej pseudopromocji teraz można się domyśleć kto przy tym majstrował.
dzieje się w mieście, to dobrze.
Wstyd i żenada zasmiecac miasto które jest już na upadku przez rządzących .robienie z ludzi debili i skłócanie społeczeństwa
fajne takie samozaoranie